Anketa:
SCORPA YAMAHA 4 TRICKS
ZdieľaťPridané: 27.01.2005 Autor: scorpa
Čitatelia: 18065 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Zvýši tep každého motocykloveho nadšenca...
Keď som „to“ uvidel prvý krát, pomyslel som si, konečne niečo pre nás, čo nevieme čo zo sebou. Najviac ma zaujal technický údaj s hodnotou 37 kg.
SCORPA, Francúzi, je nazvime to partia nadšencov, ktorý sa dali dokopy so zvučným menom YAMAHA, používajú ich motorizáciu vo svojich strojoch.
Najprv odladili „mercedes“ medzi trialovými motorkami, SY 250 racing. Na to sa rozhodli vytvoriť niečo pre chalanov, ktorý chodia na turistiku do lesa najradšej na motorke. Odvodili to od modelu 250 racing, dali tomu názov 250 long ride, sedačku, väčšiu nádrž, svetlo a ktoré dokáže dobre posvietiť. Na to sa dali zlákať novou érou štvortaktov a ako prvý vyvinuli trial so štvortaktným motorom, najprv s objemom 125 cm3 neskôr 175 cm3. Samozrejme aj tento model rozdelili do dvoch kategórií, racing a street, ktorý je opäť vybavený sedačkou a bežným svetlometom.
![]() |
4 TRICKS |
No a nakoniec predstavili novinku 4 TRICKS, v podstate cyklotrialový bicykel s „malými“ kolesami, na ktorý zavesili štvortaktný motor objemu 70 cm3 s trojstupňovou automatickou prevodovkou, poriadne kotúčové brzdy Magura, nádrž urobili v ráme, a dosiahli neprekonateľnú hodnotu 37 kg, s ktorými isto dokážeme viac extrémnosti ako s bežnou inou motorkou.
Na trh 4 TRICKS uvedú v marci tento rok a ja sa už neviem dočkať toho, že bude parkovať v mojej garáži.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!