Anketa:
Yamaha Test the Best 2015 v MOTOSHOP ŽUBOR s.r.o. už tento víkend!
ZdieľaťPridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4812 [Bleskovky - Novinky]
Príďte si vyskúšať novinky YAMAHA a zajazdiť si.
MOTOSHOP ŽUBOR vás pozýva na testovací víkend nových modelov skvelej japonskej značky motocyklov. Vyskúšať si môžete : MT 125, Tricity, MT07 Moto Cage, MT 09 – Tracer, XS 950.
Počas testovacích dní bude zabezpečené občerstvenie pre účastníkov.
Pri zakúpení akéhokoľvek tovaru v predajni MOTOSHOP ŽUBOR počas YAMAHA DAYS 2015 dostanete zľavu 10% na nákup akýchkoľvek doplnkov.
PROGRAM:
Termín konania: 18.-19.4.2015
18. 4. 2015 v čase od 10.00 - 17.00 a 19. 4. 2015 v čase od 10.00 - 17.00
Na testovacie jazdy sa môžete registrovať na mail: predajna@yamahabb.sk prípadne na tel. č. 0908 880 553 alebo osobne u nás na predajni. Mailom, alebo telefonicky si rezervujete model o ktorý máte záujem a hodinu kedy ho chcete vyskúšať.
Maximálny čas na jazdu je vyhradený na 30min, z dôvodu veľkého záujmu účastníkov.
PODMIENKY:
- vlastné motorkárske oblečenie vrátane helmy a rukavíc
- podpísanie zmluvy o výpožičke
- platný doklad totožnosti a vodičský preukaz
- zloženie kaucie 500 €
Na prevzatie rezervovaného modelu je potrebné sa dostaviť 20 min pred samotnou jazdou na vybavenie potrebných formalít, inak rezervácia prepadá. Počas testovacích dní sa nebudú vyberať okrem kaucie žiadne poplatky na pohonné hmoty, ale pokiaľ chcete vyskúšať viac ako dva modely, poplatok za každý nasledujúci bude 20€. Počas testovacej jazdy Vás bude sprevádzať nami zvolený inštruktor, ktorého pokyny počas jazdy je nevyhnutné dodržiavať. Trasa na testovacie jazdy bude dopredu určená a je nutné ju dodržiavať.
Veríme, že firma MOTOSHOP ŽUBOR Vám spolu s novými modelmi YAMAHA pomôže vybrať si ktorý model si od značky YAMAHA postaviť do svojej garáže.
Teší sa na vás váš tím MOTOSHOP ŽUBOR.
MOTOSHOP ŽUBOR , Kostiviarska 10, Banská Bystrica www.motoshopzubor.sk
Mapa:
Pridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!