Anketa:
Hliníkové kufre Marselus
ZdieľaťPridané: 15.05.2015 Autor: Patrik Žiško - ziskop
Čitatelia: 10732 [Vaše stroje - Moja úprava]
Kufre Marselus sú stvorené motorkárom pre motorkárov. Na rozdiel od veľkých výrobcov, vie byť každý jeden kus vyrobený práve pre Tvoju najmilšiu a za cenu, ktorá z nich robí silnú konkurenciu aj tým najlepším.
Sezóna už vykopla dvere na garáži, horské priechody a vlnité cesty Slovenska sa plnia motorkármi, ktorí sa po dlhej, aj keď miernej zime opäť vytešujú zo stád koní ktoré môžu opäť hnať po asfaltových prériách. Mnohí z nás skôr či neskôr zatúžia vidieť krásy iných krajín, more či púšť a vtedy príde vhod nejaký ten odkladací priestor navyše.
![]() |
Kufre od Marselus-a sú vyrobené z 2mm hrubého duralu a aj s deklom majú tie bočné objem 44 litrov. Dekel kufra môže slúžiť ako separátny priestor napríklad na kozmetiku, vercajch či iné drobnosti, ktoré by sa inak striasli na spodok kufra a stali nedostupnými. Hmotnosť kufra je aj kôli materiálu, ktorý je od väčšiny ostatných kufrov o 0,5mm hrubší, až 6kg.
![]() |
Exteriér kufra určite designu vašej motorky neuškodí, práve naopak. Osemuholníkový pôdorys zabezpečí, že kufor nevyzerá ako krava priviazaná k nosičom. Štandardne je kufor čierny s bielymi reflexnými prvkami vpredu, červenými vzadu a červeno-bielym reflexným logom na vonkajšej strane. Nerezové chyty na dekli sú praktické či pri prenášaní, alebo ako úchyt pre priviazanie dodatočnej batožiny na vrch kufra. Aby sa povrch dekla nezodral, je obrnený matnou čiernou fóliou. Štandardom sú aj textilné úchyty, ktoré v pohode zvládnu plne naložený kufor. V prepočte na pivá je to cca 25 jednotiek hmotnosti.
![]() |
Spodok kufra je opatrený gumenými nožičkami ktoré zabráni poškodeniu podlahy, pri balení.
![]() |
Po otvorení dvoch uzamykateľných zámkov, ktoré sú zjednotené na jeden kľúč, a to aj v prípade objednávky dvoch či celej sady troch kufrov, sa naskytne pohľad na dno potiahnuté izolačnou penou. Rôzne drobnosti teda na dne pri podskakovaní nehrkocú. Spodné puky sú pevné a do vnútra kufra zasahujú len minimálne, hlavičkou šróba. Vrchné puky sú ľahko utiahnuteľné rýchlospojkou akú poznáme z kolies bicyklov. Tu by som vytkol nevýhodu, ktorá sa prejaví pri plnom naložení. Pokiaľ sa doma naložím a následne donesiem kufor k motorke, musím časť nákladu odtlačiť či vyložiť aby som vedel rýchlospojku utiahnúť.
![]() |
Na vrchnú hranu kufra ako aj na hranu dekla je nasadené mäkké gumené tesnenie, ktoré robí kufor absolútne prachu aj vode odolným.
![]() |
Dekel samotný je použiteľný ako separátny priestor a pri objednaní praktickej kozmetickej tašky je veľmi dobrým pomocníkom pri triedení nákladu. Ak je ale náklad príliš veľký tak platňa zatvárajúce dekel môže nájsť svoje miesto aj v garáži. Ak ale platne v oboch kufroch ostanú, dajú sa neskôr použiť spolu s kuframi ako praktický stolík na knižky.
Kufre majú v cene montážnu sadu a nieje problém ich nahodiť na akékoľvek nosiče do priemeru 18mm. V prípade, že ste šťastným majiteľom Suzuki V-Strom ako aj CEO Marselus.com tak si môžete kufre objednať aj s 18mm nosičmi z poctivej ocele či nerezi.
![]() |
Záverom len dodám, že sa ospravedlňujem za kvalitu niektorých fotografií. Nemám ale po ruke nič kvalitnejšie :-) Prípadným budúcim majiteľom želám kopu kilometrov a po vlastných skúsenostiach aj málo mušiek na čele kufrov.
![]() |
Pridané: 15.05.2015 Autor: Patrik Žiško - ziskop Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výjazd pre Riša, alebo ako sa z hodinového výjazdu zbierka stala
- Piaggio Beverly BV350 SportTourer - skúter na všetko

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!