ISSN 1336-6491 | Online: 2641 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tip na víkendový mini výjazd Visegrád, Maďarská republika

 Zdieľať

Pridané: 02.06.2005 Autor: vmax
Čitatelia: 17474 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Dlho sme sa z Paulínkou chystali pozrieť kúsok ďalej od Ostrihomu a ako to už býva muselo to dozrieť .. tak to teda dnes dozrelo!
Trasa bola jednoduchá .. Palárikovo, Štúrovo, Ostrihom, Visegrád a nazad.

Zúčastnení Šuráni - Kawa 750, Mad Gaspar - Suzuki 900 RF a V-Max + Paulínka - Yamaha XJ900S Diversion.

Nechcem tu písať žiadne siahodlhé články, pretože toto bol viac-menej mini výjazd ale je to celkom dobrý tip a tak prečo sa nepodeliť o skúsenosť.

 Visegrad
Visegrad

Na hraniciach nebol skoro nikto, prešli sme úplne v pohode. Snáď za zmienku stojí to, že centrum Štúrova je v rekonštrukcii a je tam veľa obmedzení doporučujem na vjazde do Štúrova ísť smerom na závod Kappa a sledovať tabule COL, Hungary. Samotný Esztergom je veľmi dobre značený a temer na každom rohu nájdete smerovku Visegrád. Číslo cesty ktorá Vás tam dovedie je "11". Cesty boli čisté bez kamienkov, asfalt veľmi dobrý ak odmyslím diery v dedinách bola to super cesta.
Cesta vedie pozdĺž Dunaja. Po niekoľkých dedinkách prídete do obce Visegrad. Treba sledovať tabule na hrad a za povšimnutie stojí aj mrknúť očkom na lehátka pri jednom nemenovanom hoteli ktoré vidno od cesty. Na začiatku dediny Visegrad je odbočka do prava, ktorá Vás vyvedie cez pekné serpentíny až hore do podhradia. Doporučujem sa zastaviť na veľmi peknom výhľade po ceste hore na hrad. Sú tam lavičky na ktorých môžete posedieť a pofotografovať motorkárov, ktorých je tam strašne veľa. Výhľad je na malom parkovisku nie viac ako tri štyri zákruty od samého vrchu.

 Výhľad a Mad Gaspar
Výhľad a Mad Gaspar

POZOR ak by ste chceli prebehnúť popri hrade cesta na druhú stranu kopca je v dezolátnom stave !!!
V tom čase keď sme tam boli tam policajti pri vrchole merali rýchlosť. Všeobecne platí že v Maďarsku radšej neriskovať. Okrem toho celá cesta je rekreačná oblasť s dosť rušným pohybom stále tam niekto parkuje a cúva, sem tam Vám nabehne karavan do cesty z DDR :-)
Neviem či to robí politika autozávodu Suzuki v Maďarsku ale keď sa o Slovensku hovorí že dominuje Honda tak v Maďarsku je skoro každý druhý motocykel Suzuki. Videli sme Busa + NOS MadGaspar mal Vianoce.

  Zachovaná veža
Zachovaná veža

Tesne pod hradom je veľké parkovisko. Motorkári parkujú tesne pred ním lebo tam netreba platiť. My sme si zaparkovali na parkovisku a keďže sme nemali zo sebou HUF dohodli sme sa inak .... parking mešter má rád motorkárov. Vstupné na hrad je 800 HUF pre dospeláka a 350 pre deti. Myslím, že sa to oplatí pretože z hora je krásny výhľad a je sa tam kde pomotať. Keďže sme zasa nemali HUF vyriešili sme to v SKK :-) v celkom dobrom kurze.
Zhodnotil by som to asi takto výjazd bol super, počasie slniečko teplo, proste sme si krásne zajazdili a videli trošku histórie... vrelo doporučujeme ....

 Výhľad z hora na Dunaj
Výhľad z hora na Dunaj

 Cesta nazad v pozadí Visegrád
Cesta nazad v pozadí Visegrád

Ďalšie foto

Pridané: 02.06.2005 Autor: vmax Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »