Anketa:
Ako sme testovali itinerár pre XL Rally Fiľakovské Kľačany
ZdieľaťPridané: 08.06.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 4820 [Šport - Rally]
Povinné čítanie pre účastníkov preteku. Pre ostatných je to na ich voľnom uvážení.
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
Zrejme už viete, že pretek bude mať aj orientačnú časť, ktorá sa pôjde podľa itinerára. To je tá papierová rolka, na ktorej sú obrázky so šípkami a kadejakými číslami a kecami okolo toho. Trať preteku som pripravoval už od jesene minulého roku a v počítači mám záznamy rôznych trás v dĺžke mnoho-mnoho kilometrov. Napokon je však finálny orientačný okruh dosť odlišný od mojich prvotných úvah. Napasovať trať podľa potrieb (začať a končiť v tom istom mieste, prejazdnosť, zaujímavosť, primeraná dĺžka) je v reálnej krajine pomerne zložitá vec.
![]() |
Vznikol pracovný itík, ktorý bolo treba odskúšať. Funkciu pokusnej myši som nanútil Mišovi. Ten mal ako „tripmaster“ mobil a itík v stránkovej podobe v euroobale nalepený na plexíku.
![]() |
Vyrazili sme bez akejkoľvek rozpravy. Bol som zvedavý, ako bude navigovať úplný itíkový panic - síce rozumný a inteligentný, ale bez skúseností. Prekvapivo to šlo skvele. Jediný problém bol, že displej mobilu sa mu vypínal a itík v euroobale nemal vhodný sklon a ťažko sa mu čítal. Keď si ale prečítal údaje o „waypointe“ a porovnal hodnotu z mobilu, vždy spoľahlivo navigoval. Pár bodov prepálil, ale to malo inú príčinu, proste „chybička se vloudí“.
![]() |
Pre mňa bolo cenné vidieť, ako na jednotlivých WP reaguje, kde si je úplne istý, kde nie, a značil som si poznámky. Podľa toho som potom itinerár doplnil a pozmenil. Podstatné zistenie je nasledovné. Ak jazdec nemá možnosť kalibrovať meracie zariadenie a robiť korekcie (t.j. pridávať alebo uberať prejdetú vzdialenosť) a urobí chybu pri navigáci, je pre neho veľkým uľahčením, ak sa často nuluje /t.j. reset prejdenej vzdialenosti/. Itík som v tomto smere upravil a nulovať sa bude 4-krát.
Potvrdilo sa, že na uchytenie itíku stačí nejaký obal a lepiaca páska. Na meranie vzdialenosti stačí akékoľvek zariadenie na princípe GPS zaznamenávajúce prejdenú vzdialenosť v km na dve desatinné miesta.
![]() |
Počas testovania bol veľmi teplý a slnečný deň. V týchto podmienkach sme veľa pili. Do itíku som zaznačil aj krčmy, ktoré budú v sobotu otvorené (po ceste len dve, žiadna sláva). Rozhodne odporúčam všetkým pretekárom camelback. V opačnom prípade bude dehydratácia kaziť príjemný pocit z jazdenia. Tiež by bolo dobré vziať si sebou nejaký banán alebo proteínovú tyčinku. Netreba podceniť, že po tejto časti nás ešte čakajú min. 2 hodiny jazdy na trati.
V piatok večer prebehne rozprava k itineráru a všeobecne k systému jazdy podľa neho. Spravíme si také malé školenie z čítania itíku, nakoľko predpokladám, že značná časť štartujúcich s týmto systémom jazdy nemá doteraz skúsenosti. Limit na túto trať bude 4 hodiny. Štart bude v sobotu najneskôr o 8:00.
![]() |
Som si istý, že si to v sobotu 20.06. užijete. Čakajú vás krásne terény a kopec endurkovania.
Laňďal
Pridané: 08.06.2015 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora