Anketa:
ME Enduro Fínsko – Miro Ševela v kategóri E3 na vynikajúcom štvrtom mieste
ZdieľaťPridané: 15.08.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 2308 [Bleskovky - Šport]
Počas víkendu sa vo fínskom meste Jämsä uskutočnilo tretie podujatie tohtoročného ME v endure jednotlivcov. Na šampionáte úspešne štartoval slovenský jazdec Miroslav Ševela, ktorý skončil v triede E3 na peknom 4. mieste a v priebežnom poradí šampionátu mu pred záverečným podujatím v Nemecku patrí medailová tretia priečka.
I keď v perfektnom slnečnom počasí, oba súťažné dni ME enduro boli nesmierne fyzicky náročné. Viac než 50km dlhá trať mala mnoho kameňov, koreňov a taktiež bolo viacero prejazdov cez príjazdové cesty. Náročnosť trate sa odrazila na počte jazdcov v cieli prvého dňa, viac ako polovica ich nedorazila, alebo prišli po stanovenom časovom limite.
V týchto ťažkých podmienkach v oba dni vo fínsku kraľoval britský jazdec Tom Sagar, ktorý vyhral v absolútnom poradí, bez rozdielu tried pre dvoma domácimi borcami - Roni Nikanderom (KTM) a Markom Tarkkala (Beta) jazdiacimi v triede E3.
Tom Sagar si z Fínska odniesol i víťazstvo vo svoje triede E2 a v priebežnom poradí je suverénnym lídrom ako E2, tak i absolútneho poradia. Za Sagarom v E2 skončil na druhom mieste Jamie Lewis (GBR) a na treťom Diego Nicoletti z Talianska.
V triede E3 v súčte dvoch súťažných dní zvíťazil Mark Tarkkala z Fínska pred svojim krajanom Roni Nikarderom a Nemcom Markom Rissem. Na štvrtom mieste skončil náš Miroslav Ševela, ktorý bol štvrtý aj v sobotu i v nedeľu.
V triede E1 dominoval ďalší domáci jazdec Antti Hellsten pred druhým Jakobom Morhedom zo Švédska a tretím Johathanom Rossém (CHE).
V triede veteránov zvíťazil osemnásobný majster Európy Werner Müller z Rakúska, pred druhým Martinom Gottvaldom z ČR a tretí skončil Juha Puotsaar z Fínska. Medzi ženami kraľovali severské dievčatá, zvíťazila Fínka Sanna Kärkkäinen pred svojou krajankou Marita Nygvist a Emmily Smalsjö zo Švédska.
Absolútne:
1.Thomas Sagar (GBR),
2. Roni Nikander (FIN),
3. Marko Tarkkala (FIN)
E1: 1.Antti Hellsten (FIN), 2.Jakob Morhed (SWE), 3. Jonathan Rossé (CHE)
E2: 1. Thomas Sagar (GBR), 2.Jamie Lewis (GBR), 3. Diego Nicoletti (ITA)
E3: 1. Marko Tarkkala (FIN), 2. Roni Nikander (FIN), 3.Mark Risse (GER)
Junior U20: 1. Joni Kaivolainen (FIN), Mirko Spandre (ITA), 3. Pontus Skog (SWE)
Junior E1: 1.Nicolas Pellegrineli (ITA), 2.Henry Olenius (FIN), 3. Patrik Markvart (CZE)
Junior E2/E3: 1.Henric Stigel (FIN), 2.Mika Tamminen (FIN), Eemil Pohjola (FIN)
Veterán: 1. Merner Muller (AUT), 2. Martin Gottvald (CZE), 3. Juha Poutsaari
Ženy: 1. Sanna Karkkainen (FIN), 2.Marita Nyqvist (FIN), 3.Emmily Smalsjö (SWE)
Kompletné výsledky podujatia ako aj priebežné poradie seriálu nájdete na:
www.fim-europe.eu/events/112
Pridané: 15.08.2015 Autor: datadive Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!