Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Seriál ME enduro 2015 v Chorvátsku už tento víkend!

 Zdieľať

Pridané: 29.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3983 [Šport - Enduro]

Už tento víkend, 30.-31.5.2015, sa uskutoční druhé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy enduro a to v novej lokalite – v chorvátskom Buzete.

Je to po prvýkrát, čo bude klub EMK Buzet organizovať podujatie európskeho charakteru. Na 60 km dlhej trati, ktorú budú jazdci musieť prejsť tri krát každý deň, je pripravený jeden cross test a jeden enduro test a taktiež divácky zaujímavá extrém vložka.

Medzi viac ako 200 prihlásenými jazdcami z celej Európy nechýba ani početné zastúpenie zo Slovenska. Vzhľadom na blížiacu sa Šesťdňovú v Košiciach naši jazdci využívajú možnosť konfrontácie so zahraničím a preto sa na tomto podujatí predstaví až 25 slovenských jazdcov v nasledovných triedach:

Junior E1: Michal Drevenák,Patrik Halgaš, Michal Novocký, Jaroslav Postredný, Jakub Zahustel, Tomáš Zboran
Junior E2/E3: Michal Košík, Martin Krátky, Jan Vašta
Senior E1: Marek Belko, Marek Haviar, Marek Polák
Senior E2: Peter Baláž, Radek Bohuslav, Marek Giertl, Ondrej Vážny, Jan Zeman
Senior E3: Miroslav Ševela, Jaroslav Tobeš, Viliam Veteška, Vladimír Viater
Ženy: Katarína Juríčková
Veterán: Emil Čunderlík, Jozef Marenčák, Peter Murgaš

Uvedený európsky šampionát je poslednou previerkou slovenských jazdcov pred uzatvorením nominácie na tohtoročný 90.ročník ISDE, ktorý sa uskutoční v Košiciach v dňoch 7.-12.9.2015.

Bližšie informácie k seriálu ME enduro (zvláštne ustanovenia, výsledky, správy) nájdete na oficiálnej web stránke -www.european-enduro-championship.com/.

Pridané: 29.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »