Anketa:
Vyskúšali sme BMW C650 Sport a C650 GT 2016 - maxi-skútre na bavorský spôsob 1/3
ZdieľaťPridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 31712 [Testy a predstavenia - Test]
Začiatkom novembra sme dostali pozvanie vyskúšať inovované maxiskútre značky BMW. Po troch rokoch, odkedy značka vstúpila do tohto segmentu, sa rozhodla ich osviežiť a doplniť vylepšeniami. Ako to teda celé dopadlo?
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, BMW, Jörg Künstle, Bernhard Limberger
Oba modely mali debut v roku 2013. Športová verzia C600 Sport a luxusná turistická C650 GT. Za tri roky sa ich predalo viac ako 27 000 kúskov a to približne v pomere 50:50. Oba modely poháňané rovnakým dvojvalcom ponúkajú praktickosť do mestského prostredia, pohodlie, trochu luxusu a aj zábavy. Už na prvý pohľad väčšími zmenami prešiel model Sport, ale v modeli GT má pre zmenu premiéru nový bezpečnostný prvok. Poďme sa im teda pozrieť na zúbky.
Srdcom každej motorky je motor. Radový dvojvalec so zdvihovým objemom 647 kubíkov je rovnaký v oboch modeloch a poskytuje výkon 44 kW (60 koní) pri 7500 ot. (63 Nm pri 6000 ot.) K dispozícii je aj verzia 35 kW (48 k) pri 7000 ot. (54 Nm pri 4250 ot.) Motor je sklonený dopredu kvôli zníženiu ťažiska aj výšky, má 270-stupňový posun medzi ojničnými čapmi a dva vyvažovacie hriadele pre minimalizáciu vibrácií. Palivová mapa pri oboch modeloch bola prepracovaná na dosiahnutie rôznych požiadaviek pre Sport a GT a tiež splnenie normy EURO4. Naviac je tu nový výfuk (teraz bez predného tlmiča), ktorý dáva modelom sviežejší vzhľad, ale hlavne fajnový zvuk. Ruka v ruke s motorom ide aj prevodovka, ktorá má nové nastavenie, závažia a spojku, ktorá dáva C-éčkam lepší odpich, ale aj mierne vyššiu maximálku – teraz 180 km/h. Prevodovka - variátor je hneď za motorom a nie ako býva pri skútroch zvykom v kyvnej vidlici. Z prevodovky je potom náhon náhon zadného kolesa vedený zapuzdrenou reťazou.
Podvozok oboch modelov stavia stále na tuhom priehradovom ráme z oceľových rúrok a hliníkovej kyvnej vidlici s ležato uloženým tlmičom. Celok dáva zdvih 115 mm a je naladený komfortnejšie ako u predchodcov. Vpredu sa o odpruženie stará „dospelácka“ USD vidlica s priemerom klzákov 40 mm a zdvihom taktiež 115mm. Oba modely jazdia na 15-palcových kolesách s pneu vpredu 120/70 a 160/60 vzadu.
Na bezpečnosť sa myslelo rovnako. V sériovej výbave nájdeme teraz systém BMW Motorrad ABS (Bosch 9.1MB) a po novom aj trakčnú kontrolu ASC (Automatic Stability Control). Keď sme pri brzdách, vpredu nájdeme dvojicu kotúčov s priemerom 270 mm a dvojpiestikmi, vzadu jeden kotúč rovnakého priemeru. Vo svete bezpečnosti je tu aj novinka, po prvýkrát vo svete motocyklov použitý systém Side View Assist (SVA). Je to voliteľné príslušenstvo modelu GT. Systém pomocou ultrazvukových senzorov monitoruje okolie skútra a signalizuje nebezpečenstvo v mŕtvych uhloch. Okrem toho dokáže jazdca varovať pri zmene jazdného režimu na auto v mŕtvom uhle – čo je veľmi praktické hlavne pri jazde v meste.
Praktická je aj automatická parkovacia brzda. Kým na iných skútroch sa brzda aktivuje vlastnou páčkou, na C650 sa aktivuje automaticky pri vyklopení bočného stojana. Veľmi jednoduché a praktické.
Po dizajnovej stránke sú evidentné výraznejšie zmeny na športovej verzii. Tá po novom nesie aj označenie C650 Sport (predtým C600). Športová verzia má teraz ostrejší dizajn viac sa ponášajúci na športové modely značky. Nové sú svetlomety s LED denným svietením (voliteľná výbava), ktoré sa prepínajú automaticky. Model GT prešiel zmenami hlavne v zadnej časti, novým bočnými krytmi a novým zadným svetlometom. Rovnako má automatické DRL LED svetlá (voliteľné). Prepracovaná na oboch modeloch bola ja prístrojovka, kryt riadidiel a hlavný stojan, ktorý výrazne uľahčuje „vyhodenie“ skútra naň. V neposlednej rade spomeniem nové farebné prevedenia. Sport aj GT je dostupné v troch. Sport: Valencia oranžová metalíza, biela nemetalická a čierna metalíza Blackstorm. GT: Mrazivá bronzová metalíza, čierna metalíza Blackstorm a biela nemetalická farba.
Zoznamovačka je teda za nami, môžeme ísť jazdiť. Radosť s výjazdu do ulíc Valencie mi cestou na raňajky kazí súvislý dážď. Hmm, som optimista, veď na skútri to vadiť nemôže, že. Napriek počasiu obliekam jeansy, textilnú bundu a „civilné“ topánky. Zo sebou beriem ale aj dažďovky, veď každý skúter má pod sedlom kopu miesta. Jazdu začínam v sedle Sportky.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 Sport, Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 17.12.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ - Awia
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo - Awia
- Test: Offroad alebo cesta? KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 - Awia
- Vojvoda tlačí na pílu - KTM 690 Duke a Duke R 2016 na Kanárskych ostrovoch - Awia
- Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Herghott
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Doplnené: Honda NC750X a Interga 2016 v Andalúzii - Awia
- Prvý test: Suzuki V-Strom 1000 2014 - štíhly obratný dobrodruh - Awia
- Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora