Anketa:
Jorge Lorenzo v Yamahe končí, od sezóny 2017 osedlá Ducati
ZdieľaťPridané: 19.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6165 [Šport - MotoGP]
Len včera Yamaha oznámila ukončenie spolupráce s Jorge Lorenzom a dnes už oznámila novinku Ducati. Lorenzo bude od sezóny 2017 sedlať Ducati Desmosedici GP.
Seriál článkov - MotoGP 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Po deviatich sezónach v sedle Yamahy a troch tituloch majstra sveta s touto značkou je to pre španiela výzva. Pokúsi sa získať ďalší titul v sedle motocykla inej značky a pridať sa tak do klubu jazdcov ktorí to dokázali ako Rossi, Lawson, Stoner či Giacomo Agostini.
Ducati dúfa že Lorenzo do tímu prinesie svieži vietor a rýchlosť, ktorá im zabezpečí pravidelné súboje o prvenstvá v pretekoch.
Zdroj a foto: Motogp.com
Pridané: 19.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2017 - V Katare skončili prvé tréningy - najrýchlejší Maverick Viñales - Awia
- MotoGP 2016 - VC Japonska - Marc Marquez majstrom sveta - Awia
- MotoGP 2016 - VC Rakúska - Andrea Iannone vyhráva svoju prvú veľkú cenu v MotoGP - happy
- Mega galéria: KTM v Spielbergu odhalila RC16 špeciál MotoGP pre rok 2017 - Redakcia
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2016 - VC Malajzie - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix - happy
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!