ISSN 1336-6491 | Online: 2407 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jorge Lorenzo v Yamahe končí, od sezóny 2017 osedlá Ducati

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6165 [Šport - MotoGP]

Len včera Yamaha oznámila ukončenie spolupráce s Jorge Lorenzom a dnes už oznámila novinku Ducati. Lorenzo bude od sezóny 2017 sedlať Ducati Desmosedici GP.

Seriál článkov - MotoGP 2016:

| Seriál článkov: MotoGP 2016 |

Jorge Lorenzo v Yamahe končí, od sezóny 2017 osedlá Ducati

Po deviatich sezónach v sedle Yamahy a troch tituloch majstra sveta s touto značkou je to pre španiela výzva. Pokúsi sa získať ďalší titul v sedle motocykla inej značky a pridať sa tak do klubu jazdcov ktorí to dokázali ako Rossi, Lawson, Stoner či Giacomo Agostini.

Ducati dúfa že Lorenzo do tímu prinesie svieži vietor a rýchlosť, ktorá im zabezpečí pravidelné súboje o prvenstvá v pretekoch.

Jorge Lorenzo, Španielsko, Yamaha M1

Zdroj a foto: Motogp.com

Pridané: 19.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2016:

| Seriál článkov: MotoGP 2016 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »