Anketa:
MotoGP 2016 - VC Francúzka - Strhujúci pretek
ZdieľaťPridané: 09.05.2016 Autor: happy
Čitatelia: 4926 [Šport - MotoGP]
Na okruhu Le Mans tento víkend obsadili boxové uličky motorky triedy MotoGP, Moto 2 a Moto 3. Ide o piaty závod v sezóne a celý víkend priniesol zaujímavé momenty.
Seriál článkov - MotoGP 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Počas tréningov v triede MotoGP sa najviac darilo Jorge Lorenzovy, jeho najhoršie umiestnenie počas voľných tréningov bolo druhé miesto, ale najlepší čas zajazdil Andrea Iannone 1'32.528 v tretom voľnom tréningu.
V kvalifikácii triedy MotoGP hneď v druhom meranom kole sa Jorge Lorenzo umiestil na prvej pozícii s nekompromisným časom 1'32.437 a ďalšie kolo si svoju pozíciu potvrdil a zlepšil čas na 1'32.236 a viedol prvú polovicu kvalifikácie. V druhej polovici sa podarilo Marc Marquezovy zajazdiť vo svojom ôsmom meranom kolečku čas 1'32.416 a umiestil sa na druhej pozícii so stratou +0.180 na Lorenza. Tretí skončil Andrea Iannone, ktorý síce v kvalifikácii padol, ale podarilo sa mu v tretom kole zajazdiť čas 1'32.469. Jorge Lorenzo, vo svojom závere prekonal hranicu 1'32 a zdolal rekord Marca Marqueza s časom 1'31.975.
Takto vyzeralo poradie po kvalifikácii:
Pos. | Číslo | Jazdec | Kajina | Team | Moto | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 313.3 | 1'31.975 | |
2 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 306.0 | 1'32.416 | 0.441 / 0.441 |
3 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 314.0 | 1'32.469 | 0.494 / 0.053 |
4 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 312.8 | 1'32.502 | 0.527 / 0.033 |
5 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 313.3 | 1'32.587 | 0.612 / 0.085 |
6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 309.6 | 1'32.820 | 0.845 / 0.233 |
7 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 311.0 | 1'32.829 | 0.854 / 0.009 |
8 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 307.8 | 1'32.933 | 0.958 / 0.104 |
9 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 308.0 | 1'32.963 | 0.988 / 0.030 |
10 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 309.8 | 1'33.102 | 1.127 / 0.139 |
Pretek:
Pretek najvyššej kubatúry sa štartoval za slnečného počasia o 14:00 hod, teplota vzduchu bola 22° a teplota trate 35°.
Najlepšie odštartoval z Jorge Lorenzo, výborný štart mal aj Pol Espargaro, ktorý štartoval zo štvrtého miesta a po pár metroch sa dostal pred Marca Marqueza, ktorému sa štart nepodaril, predbehli ho aj Andrea Iannone a Andrea Dovizioso. Po prvých zákrutách, tesne po prvom meranom úseku, viedol Jorge Lorenzo, druhý bol Dovizioso, tretí Pol Espargaro. Rossi sa posunul na šiestu priečku hneď za Marqueza a Iannoneho. Aleix Espargaro sa počas prvého kola prepracoval na šiestu priečku, pričom štartoval z dvanásteho miesta. Jorge Lorenzo nastavil vysoké tempo, ktorému nestačil ani druhý Dovizioso, strácal na Jorgeho po druhom kole 0.545 sekundy.
Andrea Iannone v šiestom kole spado,l po tom čo sa mu šmiklo predné koleso. Pokúšal sa v závode ešte pokračovať ale nakoniec odstúpil. Havaroval aj Tito Rabatj, Cal Crutchlow, Yonny Hernandez a Scott Redding. Do jedenásteho kola sa poradie v popredných priečkach nemenilo, Marquez a Rossi dobiehali Doviziosa na ktorého Mark strácal 0.713s. Rossi v dvanástom kolečku ne kompromisne predbehol Marqueza a začal sa doťahovať aj na Doviziosa, ktorého v nasledujúcom kolečku tiež predbehol a dostal sa na druhé miesto. Lorenzo, ktorý bol celý víkend vo výbornej forme, mal náskok päť sekúnd na druhého Rossiho. Dovi a Mark sa snažili urdžať Rossiho vysoké tempo a v siedmej zákrute obidvaja v tom istom momente ako keby synchronizovane spadli. Pravdepodobne na kúsku iného asfaltu, ktorý bol priamo v ich stope, stratili prilnavosť na predné koleso a padli. Marquez sa na Doviho nechápane pozrel a utekal zdvihnúť motorku, Dovizioso nepokračoval a Mark sa snažil pokračovať so svojou zničenou motorkou bez kaptáže na lavej strane.
Video: MotoGP 2016 - Le Mans (FRA)
Lorenzo jazdil počas celého závodu skoro identické časy, svoj najlepší mal v 13 kolečku 1'33.432. Desať kôl do konca bolo poradie nasledovné: Lorenzo, Rossi, na tretom mieste išiel výborne Maverick Viñales, štvrtý Pedrosa. Počas posledných desať kôl sa už poradie dramaticky nemenilo, Pedrosa sa snažil dobehnúť Viñalesa a Lorenzo bol v tretom kole do konca závodu skoro o desať sekúnd pred Rossim. Závod nedokončil ani Jack Miller a Bradley Smith. Najrýchlejšie kolo v závode zajazdil Rossi 1'33.293.
Poradie všetkých jazdcov ktorý prešli cieľovú čiaru bolo nasledovné:
Pos. | Body | Číslo | Jazdec | Krajina | Team | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 160.3 | 43'51.290 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.6 | +10.654 |
3 | 16 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 159.4 | +14.177 |
4 | 13 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 159.1 | +18.719 |
5 | 11 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.8 | +24.931 |
6 | 10 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 158.3 | +32.921 |
7 | 9 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 158.0 | +38.251 |
8 | 8 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 158.0 | +38.504 |
9 | 7 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.4 | +48.536 |
10 | 6 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.0 | +54.502 |
11 | 5 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 156.5 | +1'02.677 |
12 | 4 | 76 | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 156.3 | +1'07.658 |
13 | 3 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 152.4 | 1 Lap |
Celkové porade v šampionáte:
Pos. | Jazdec | Moto | Krajina | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 90 |
2 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 85 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 78 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 53 |
5 | Maverick VIÑALES | Suzuki | SPA | 49 |
6 | Pol ESPARGARO | Yamaha | SPA | 47 |
7 | Aleix ESPARGARO | Suzuki | SPA | 42 |
8 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 39 |
9 | Eugene LAVERTY | Ducati | IRL | 33 |
10 | Andrea IANNONE | Ducati | ITA | 25 |
11 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 23 |
12 | Stefan BRADL | Aprilia | GER | 23 |
13 | Alvaro BAUTISTA | Aprilia | SPA | 21 |
14 | Bradley SMITH | Yamaha | GBR | 20 |
15 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 16 |
16 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 12 |
17 | Tito RABAT | Honda | SPA | 11 |
18 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 9 |
19 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 8 |
20 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 5 |
21 | Yonny HERNANDEZ | Ducati | COL | 3 |
22 | Jack MILLER | Honda | AUS | 2 |
Pridané: 09.05.2016 Autor: happy Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2016 - Tento víkend VC Francúzka - Monster Energy Grand Prix de France - happy
- MotoGP 2016 - VC San Marina ovládol Dani Pedrosa - happy
- MotoGP 2016 - V Mugelle vyhráva Lorenzo pred Marquezzom, Rossiho zradila motorka - happy
- MotoGP 2016 - VC Aragónska - Gran Premio Movistar de Aragón - happy
- MotoGP 2016 - VC Českej republiky - Crutchlow prepisuje históriu - Awia
- MotoGP 2016 - VC Japonska - Marc Marquez majstrom sveta - Awia
- MotoGP 2016 - VC Španielska - Rossi od štartu po cieľ neporaziteľný - Awia
- MotoGP 2015 VC Francúzska - Víťazstvo Lorenza, Rossi drží krok - Awia
- MotoGP 2016 - VC Rakúska - Andrea Iannone vyhráva svoju prvú veľkú cenu v MotoGP - happy
- MotoGP 2016 - VC Austrálie - Crutchlow najrýchlejší, Marquez bez bodu - happy
Ďalšie články tohto autora:
- MotoGP - VC Valencie 2016 - Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana
- MotoGP 2016 - VC Malajzie - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix
- MotoGP 2016 - VC Austrálie - Crutchlow najrýchlejší, Marquez bez bodu
- MotoGP 2016 - VC Aragónska - Gran Premio Movistar de Aragón
- MotoGP 2016 - VC San Marina ovládol Dani Pedrosa
- MotoGP 2016 - VC Veľkej Británie - Maverick VIÑALES ukoristil víťazstvo pre Suzuki
- MotoGP 2016 - VC Rakúska - Andrea Iannone vyhráva svoju prvú veľkú cenu v MotoGP
- MotoGP 2016 - VC Nemecka - v mokrej GP rozhodovala taktika
- MotoGP 2016 - VC Holandska - V upršanom Assene sa dalo málo získať ale veľa stratiť
- MotoGP 2016 - VC Katalánska - Rossiho návrat do boja o titul
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!