Anketa:
Okruh Le Mans, Francúzsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Circuit des 24 Heures du Mans a Musée de l'Automobile sa nachádzajú južne od Le Mans.
Jadro slávnych vytrvalostných pretekov tvorí tréningový okruh "Circuit Bugatti" merajúci 4.25 km.
Hneď vľavo od vchodu na okruh sa nachádza múzeum automobilov obsahujúce asi 150 vozidiel. Pri závodoch 24 hodín Le Mans sa okruh rozšíri uzavretím o inak verejné používané cesty na 13.5 km dlhý okruh "Circuit de la Sarthe"
Články:
- Live: Sleduj cestu Krížom Európou 2014 - Dušan po 53. dňoch a 19 171 km v cieli cesty
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans
- Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015
- MotoGP 2015 VC Francúzska - Víťazstvo Lorenza, Rossi drží krok
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016
- MotoGP 2016 - Tento víkend VC Francúzka - Monster Energy Grand Prix de France
- MotoGP 2016 - VC Francúzka - Strhujúci pretek
- Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil
- 24 hodinové vytrvalostné preteky sú lákadlom pre Hondu ale aj slovenský Maco Racing
- Maco Racing Team v Le Mans 2019
- MS ENDURANCE 2020 pokračujú v Le Mans už tento víkend
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021
- Heroický výkon tímu Maco Racing v Le Mans
Fotogaléria:
23.04.2015 - Redakcia

23.04.2015 - Redakcia

23.04.2015 - Redakcia

23.04.2015 - Redakcia

23.04.2015 - Redakcia

22.09.2014 - Redakcia

22.09.2014 - Redakcia

22.09.2014 - Redakcia

22.09.2014 - Redakcia

14.07.2014 - dusanhein

27.11.2008 - Independent

27.11.2008 - Independent

15.04.2002 - Awia

15.04.2002 - Awia

15.04.2002 - Awia

Detaily:
Krajina: | Francúzsko |
Región: | provincia Maine |
Typ: | Okruh |
Pridal: | Independent 24.11.2008 (06:10) |
Poloha: | N 47.955 E 0.211 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 24765 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
sk.wikipedia.org/wiki/24_hod%C3%ADn_Le_Mans
www.lemans.org/accueil/index_gb.html
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Múzeum automobilov 24 hodín Le Mans, Francúzsko | Múzeum | 0.3 km SZ |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!