ISSN 1336-6491 | Online: 2117 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Okruh Le Mans, Francúzsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

24 Heures Le Mans

Circuit des 24 Heures du Mans a Musée de l'Automobile sa nachádzajú južne od Le Mans.

Jadro slávnych vytrvalostných pretekov tvorí tréningový okruh "Circuit Bugatti" merajúci 4.25 km.

Hneď vľavo od vchodu na okruh sa nachádza múzeum automobilov obsahujúce asi 150 vozidiel. Pri závodoch 24 hodín Le Mans sa okruh rozšíri uzavretím o inak verejné používané cesty na 13.5 km dlhý okruh "Circuit de la Sarthe"

Články:

Fotogaléria:

23.04.2015 - Redakcia

24h Le Mans 2015

23.04.2015 - Redakcia

24h Le Mans 2015 - Anthony Dos Santos

23.04.2015 - Redakcia

24h Le Mans 2015 - Gianluca Vizziello

23.04.2015 - Redakcia

24h Le Mans 2015 - Marko Jerman

23.04.2015 - Redakcia

24h Le Mans 2015 - Noc

22.09.2014 - Redakcia

Le Mans 24h endurance 2014

22.09.2014 - Redakcia

Le Mans 24h endurance 2014

22.09.2014 - Redakcia

Le Mans 24h endurance 2014

22.09.2014 - Redakcia

Le Mans 24h endurance 2014

14.07.2014 - dusanhein

okruh 24h Le Mans. Toto miesto poznám dôverne už od detstva - z filmu so Steve McQueenom. Napriek všetkému precestovanému a prežitému nielen na tejto ceste občas ešte neverím, že som, kde som. Toto je jedno z tých miest. Mám pocit, akoby som bol opäť sedemročný :-)

27.11.2008 - Independent

24 Heures Le Mans

27.11.2008 - Independent

24 Heures Le Mans

15.04.2002 - Awia

Shov pred pretekmi 24-hodinovky v Le Mans...

15.04.2002 - Awia

Nočná jazda na Le Mans 2002

15.04.2002 - Awia

Nočná jazda na Le Mans 2002

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Francúzsko
Región:provincia Maine
Typ:Okruh
Pridal:Independent 24.11.2008 (06:10)
Poloha:N 47.955 E 0.211
Približná poloha:nie
Čitatelia:24765
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

sk.wikipedia.org/wiki/24_hod%C3%ADn_Le_Mans

www.lemans.org/accueil/index_gb.html

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Múzeum automobilov 24 hodín Le Mans, FrancúzskoMúzeum0.3 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »