Anketa:
S Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2016 v teréne 2/2
ZdieľaťPridané: 15.07.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17852 [Testy a predstavenia - Test]
Africa Twin DCT v teréne alebo resumé:
O tom to celé je. Africa Twin je enduro. Tak ako kedysi, tak aj dnes. Našťastie, pretože iného som sa veľmi obával. Kým dnes všetky cestovné endurá prešli rovnakým vývojom a posúvali sa stále viac a viac na cestu (a to vrátane KTM 1190), tak Honda priniesla po rokoch motorku, ktorá je v prvom rade enduro, a rovnako tak cestovná. Vlastne aby som bol spravodlivý, tak je to minimálne 50 na 50.
Čo je ale podstatné, už po vysadnutí je jasné, že to je enduro. Všetko je tomu prispôsobené od podvozka, cez ergonómiu, posed a postoj, riadidlá, rejd, nízke ťažisko a správe reagujúci motor. Jazdec sa veľmi rýchlo s motorkou zohraje a potom je to lahoda.
Pre mňa osobne by dnes bola Afra jasnou voľbou. Má dostatok výkonu a v sérii slušné enduro schopnosti. Aby som bol spravodlivý, tak má aj nedostatky. Predná kapotáž je zbytočne pekomplikovaná z jedného dielu plastu s kopov malých "cvokov", ktoré zaskakujú do úchytov. Komplikovane sa to rozboberá i skladá. Po nejakom poškodení to bude problém opraviť a treba to demontovať aj pri servise. Taký ten dnešný "počítačový" dizajn, vyzerá to síce dobre, asi sa to i dobre vyrobí a poskladá v továrni, ale prax počas používania nič moc. Je to ale osud všetkých dnešných (nielen) motoriek...
Podvozok sa mne páči, ale mnohým sa zdá mäkký. Je to enduro kompromis, nedá sa na ceste čakať správanie naháča, resp. na cestu si treba asi pritvrdiť. V teréne je ale fajn. Možnosť nastavenia tam je. Možno pre niekoho bude nutná výmena pružín. To sú ale bežné veci. Ešte mi vadila tá trakčná trochu, ak by sa dala vypnúť natrvalo alebo nechať na najslabšom stupni, to by som ocenil. ABS bolo veľmi dobré.
nádherný motor, zvuk a prejav v spodných ot., pocit ľahkej motorky, veľký rejd, super manipulácia na mieste, super podvozok a brzdy, prepracované detaily, vlastné tlačidlo na ABS a trakčnú, prehľadná prístrojovka, možnosť voľby DCT | nízke riadidlá pre jazdu v stupačkách, páčka smeroviek pod klaksónom – treba zvyk, páka centrálneho stojana „schovaná“ pod stupačkou spolujazdca, slabá pružina hlavného stojanu - v teréne niekedy klepe, vedenie hadíc prednej brzdy ponad blatník, komplikovaná plastová kapotáž (na rozoberanie i opravu) |
Konkurencia
Konkurencia Afrike, ako verím, príde. BMW má osemstovku, tá by ale potrebovala viac "zendurovieť", na druhej strane má voliteľné elektronické vychytávky, ktoré do Afriky nedostaneš. KTM pravdepodobne chystá menší dvojvalec, a tak to dúfam že bude pre Afriku ten pravý konkurent - ak bude a kedy bude. Tiger a V-Strom sú tiež skôr cesťáky ako endurá, a ťažko povedať či sa tam čosi chystá...
Názor druhého redaktora:
datadive:
Na Afrike som mal príležitosť povoziť sa v rámci 7. Honda Festu. Čím viac písmen a čísel malo označenie cesty počas mojej 800 km dlhej potulky, tým sa motorka správala lepšie. Cestovné enduro, skôr na necesty ako na cesty, s 21" predným kolesom, mäkkým podvozkom, na Hondu prekvapivo svižným motorom a slušnou ochranou pred počasím.
Lepšie sa mi na asfalte jazdila Afrika s automatom, ktorý mi umožňoval plne sa sústrediť na neznámu a miestami chýbajúcu cestu. Manuál aj tak nemal práve najhladší chod. DCT verzia mala navyše ručnú brzdu, vyhrievané rukoväte, padáky, hmlovky a zázračné "G" tlačidlo. Ako som sondoval medzi ľuďmi, ktorí si Afriky skúšali, väčšina by si vybrala práve automat z dôvodu odpadnutia jednej "starosti". Skoro každému sa režim prevodovky "D" zdal až príliš "eco" a jazdilo sa väčšinou v režimoch "S2" a "S3" s občasnou asistenciou. Ručnú brzdu si pochvaľovali aj tí, ktorí ju zabudli zatiahnutú, aj tí, ktorí ju použili namiesto spojky, "parkovaniu" to dáva nový rozmer. Zhoda panovala v názore, že nová Afrika je silná karta na trhu cestovných endrúr a objednávky len potvrdzujú marketingom predpovedaný úspech.
motor, brzdy (ručná brzda), DCT, dizajn, | Nízke riadidlá na jazdu v stupačkách, (tempomat, lepší patent na posúvanie plexi, informácia o dojazde) |
Video
Video: Honda CRF1000L Africa Twin DCT v teréne
Video: Africa Twin - True Adventure
Video: Honda Africa Twin 2016 - Interaktívne video - Adventure Made By Honda
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Ceny vybraných doplnkov: katalóg na stiahnutie
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: danielo, Tomáš Hajduch - Awia, Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim prilbách Touratech a AGV od firmy Motostore.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | BMW | KTM | Triumph | Suzuki |
Model: | CRF1000L Africa Twin | F 800 GS | 1050 Adventure | Tiger 800 XC | V-Strom 650 XT |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 798 ccm | 1050 ccm | 799 ccm | 645 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 69.0 k (50.7 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. | 83 Nm / 5750 ot. | 107 Nm / 5750 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 59.66 Nm / 6400 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 13.0:1 | 12.0:1 | 11.2:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 82 x 75.6 mm | 103 x 63 mm | 74 x 61.9 mm | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 185 mm | 220 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 215 mm | 190 mm | 215 mm | 159 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (ABS) | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 308 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-21 54 V | 110/80-R19 | 90/90-21 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 265 mm | 267 mm | 255 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R17 69 V | 150/70 R17 | 150/70-17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | 191 kg | 212 kg | 190 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg | 214 kg | 235 kg | 218 kg | 215 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 880 mm | 850 mm | 840 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1578 mm | 1560 mm | 1545 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2320 mm | 2215 mm | 2290 mm | |
Šírka: | 875 mm | 945 mm | 865 mm | 835 mm | |
Výška: | 1475 mm | 1350 mm | 1390 mm | 1405 mm | |
Svetlá výška: | 250 mm | 220 mm | 175 mm | ||
Objem nádrže: | 18.8 l | 16 l | 23 l | 19 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 4.5 l/100km | 5.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 266 km | cca 313 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | v sérii modelu s ABS | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | v sérii modelu s ABS | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Trakčná kontrola: | v sérii modelu s ABS | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | nastaviteľný podvozok WP | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. | Cena 03/2016 11 150,-EUR | Cena 03/2016 12 690,-EUR | Cena 02/2015 10 600,00 € | Cena 03/2016 8 190,-EUR |
Pridané: 15.07.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora