Anketa:
Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel 3/3
ZdieľaťPridané: 13.03.2017 Autor: datadive
Čitatelia: 13855 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Najbližším konkurentom Triumph Speed Triple 1050 S bude určite jeho eRková verzia. Keď chceme ostať pri trojvalcových naháčoch, musíme pozrieť medzi 800vky MV Agusta, k Yamahe MT-09 alebo po menšom, novšom Streetovi (Nový Street Triple 2017), ktorý sľubuje revolúciu medzi naháčmi.
Ak opustíme na konkurenciu pomerne chudobné trojvalcové vody, v naháčovom mori sa nás budú snažiť zlákať sirény na drahších a elektronikou prešpikovaných brehoch BMW S1000R, alebo Yamaha MT-10. Na lacnejších brehoch s minimom elektroniky na nás bude mávať Kawasaki Z1000, Z900, Suzuki GSX-S1000 a už spomínaná Yamaha MT-09, ktorá má cenu pod 10 tisíc. Ak doplávame až k Talianom, lákať nás budú napríklad Ducati Monster 1200, Aprilia Tuono 1100. Prípadne KTM 1290 Super Duke, ale to už sme odplávali ozaj ďaleko.
Najčastejšie sa porovnáva naháč od Triumph práve s japonskými super naháčmi Kawasaki Z1000 a Suzuki GSX-S1000. Keď sa pozriete na cenovky, je to logické. Triumph Speed Triple 1050 S má z tohto trojlístka najviac elektroniky, najšportovejší posed a najkrajší zvuk. Nie je tak pohodlný ako japonci, a nemá výkonovú špičku zo superšportu. Neberte to ako výčitku, však práve to mu dáva jeho typický charakter. Aj keď nie si zrovna zamilovaný, ale chceš niečo iné ako šikmáča, ktorých ako keby jedna mater mala, Speed je dobrá voľba a za podobný peniaz. Plus to množstvo originálneho príslušenstva predstavuje slušný základ na personalizáciu stroja.
Dodám ešte, že cestovateľská verzia Speedu nesie názov Triumph Tiger 1050 Sport, rovnaký motor a podobná elektronika.
Záver
Ponuka približne litrových naháčov je pestrá a Triumph Speed Triple 1050 S sa javí ako zlatá stredná cesta. Má niektoré technológie drahších konkurentov, výkonom sa nestratí, v jednoduchosti a presnosti ovládania môže súperiť s kýmkoľvek v jeho vodách. Ak by som mal Speeda 1050 opísať jednou vetou kamošovi, znelo by to asi takto: poctivý Anglán, cenou skoro Japonec, a prejavom skoro Talianka. Univerzálny športový naháč skoro na všetko.
Za svoj peniaz dostanete poctivo urobenú motorku, ktorá v sebe nezaprie chuligána zo starej školy, ale ako som spomínal, dospel nám a nemá problém chodiť každý deň do práce. Cez víkend sa vrátiť na staré chodníčky a dušu z vás vymlátiť, či na okreskách, alebo okruhu.
Cenovka na Triumph Speed Triple 1050 S je 11 900 eur na Triumph Speed Triple 1050 R 13 400 eur.
Ak som na niečo zabudol, pýtajte sa.
Plusy, mínusy
motor, brzdy, podvozok, elektronika, spotreba | teplo od zvodov a výfuku |
Video
Video: Nový Triumph Speed Triple 1050 2016 - Unleash the Thrill
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Speed Triple 1050 S 2016
Servisný interval | 10000km |
Spotreba | 5,8 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 15 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 60 km |
Cena motorky | 11990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
12V Zásuvka | 75 EUR |
Alarm Thatcham | 300 EUR |
Kryt zadného sedla | 135 EUR |
Vyššie plexi | 50 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 185 EUR |
Padáky | 135 EUR |
Ochrana zvodov | 200EUR |
QuickShifter | 300 EUR |
TMPS | 200EUR |
Ceny vybraných ND:
Spätné zrkadlo | 120 EUR |
Smerovka | 85 EUR |
Text: datadive
Foto: datadive, Jan Zemiar
Motocykel na test poskytla spoločnosť MotoCorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od firmy MotoStore.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Suzuki | Kawasaki | Ducati | Yamaha |
Model: | Speed Triple S | GSX-S 1000 ABS | Z1000 | Monster 1200 | MT-10 |
Rok: | 2016 | 2015 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 998.6 ccm | 1043 ccm | 1198.4 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 7850 ot. | 106 Nm / 9500 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 118 Nm / 7250 ot. | 111 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 12.2:1 | 11.8:1 | 12,5 : 1 | 12.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 71.4 mm | 73.4 x 59 mm | 77 x 56 mm | 106 x 67.9 mm | 79.0 mm x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 134 mm | 130 mm | 122 mm | 152 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 225 mm | 250 mm | 245 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 192 kg | 186 kg | 182 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 221 kg | 209 kg | 210 kg | |
Výška sedla: | 825 mm | 815 mm | 815 mm | 785 mm | |
Rázvor: | 1435 mm | 1460 mm | 1435 mm | 1511 mm | 1400 mm |
Dĺžka: | 2086 mm | 2115 mm | 2045 mm | 2095 mm | |
Šírka: | 728 mm | 795 mm | 790 mm | 800 mm | |
Výška: | 1033 mm | 1080 mm | 1055 mm | 1110 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 125 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 15 l | 17 l | 17 l | 17.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 245 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | brembo monoblok strmene | easy start | Kompletný LED svetlomet | plne nastaviteľný podvozok | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR | Cena s ABS: 05/2015 11.595,-EUR | Cena: 05/2015 12.990,-EUR |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Yamaha | MV Agusta | BMW | Aprilia |
Model: | Speed Triple S | MT-09 | Brutale 1090 | S1000R | Tuono V4 1100 RR |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2017 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 847 ccm | 1078 ccm | 999 ccm | 1077 ccm |
Max. výkon: | 140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 7850 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 112 Nm / 8100 ot. | 114 Nm / 9250 ot. | 120 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 11.5 : 1 | 13:1 | 12.0:1 | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 71.4 mm | 78 x 59.1 mm | 79 x 55 mm | 80 x 49.7 mm | 81 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 137 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 298 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | 120/70-ZR17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 225 mm | 245 mm | 210 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 | 180/55-17 | 190/55-ZR17 | 190/55 R17 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 192 kg | 183 kg | 184 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg | 205 kg | |||
Výška sedla: | 825 mm | 815 mm | 830 mm | 814 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1435 mm | 1440 mm | 1438 mm | 1439 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2086 mm | 2075 mm | 2100 mm | 2057 mm | 2065 mm |
Šírka: | 728 mm | 815 mm | 780 mm | 845 mm | 800 mm |
Výška: | 1033 mm | 1135 mm | 1090 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 150 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 15 l | 14 l | 23 l | 17.5 l | 18.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 265 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 6.7 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 195 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | za príplatok | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | za príplatok | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | brembo monoblok strmene | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 10/2015: 7890 EUR (s ABS - 8690 EUR) | Cena 6/2017: 13 400 eur | Cena: 05/2015 15.990,-EUR |
Pridané: 13.03.2017 Autor: datadive Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Triumph Speed Triple S 2016:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Speed Triple S |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm |
Max. výkon: | 140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 7850 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 71.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 225 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 192 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1435 mm |
Dĺžka: | 2086 mm |
Šírka: | 728 mm |
Výška: | 1033 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | brembo monoblok strmene |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Speed Triple S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Speed Triple S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Speed Triple S 2016' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Speed Triple S' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX)
- ... zobraz všetky články od tohto autora