Anketa:
Moto Katalóg - Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | Tuono V4 1100 RR |
Rok: | 2016 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 184 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1445 mm |
Dĺžka: | 2065 mm |
Šírka: | 800 mm |
Výška: | 1090 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 18.5 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP |
Poznámka: | |
Cena: 05/2015 15.990,-EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'Aprilia Tuono V4 1100 RR' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Aprilia Tuono V4 1100 RR' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Aprilia Tuono V4 1100 RR' na www.google.com

Aprilia Tuono V4 1100 RR vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!