Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1351 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26124
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15792)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10332)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dlhodobý „test“ Keeway Superlight 125 – 10 000km v sedle Čínskeho romantika 2/2

 Zdieľať

Pridané: 05.07.2016 Autor: Jarry
Čitatelia: 18899 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čiže sa nezabavím a „nezašportujem“ si ?

Každému je jasné, že táto motorka nie je postavená na športovanie. Keď ľadvinku necháš doma, a pôjdeš sa „naháňať“ so 16-17 ročnými kamošmi na rovnakých kubatúrach, tak zistíš, že na rovinkách ti utečú, ale pred zákrutou a v zákrute ich dobiehaš. Podvozok je mäkký s čínskym charakterom, ktorý nerovnosti netlmí, iba sa húpe. Občas má tendenciu vykopávať zo sedadla na väčších nerovnostiach. Keď však vletíš rýchlejšie do zákruty tak motorka nespraví žiadnu zákernosť a ide tam kde ju pošleš, stále pôvodné pneu (made in china) moc nepodržia, ale vieš odhadnúť kedy to je ešte dobré a kedy to začína utekať.

Keeway Superlight 125
Keeway Superlight 125

Keď v hlave puberťáka prepne, tak sa pokojne dá spraviť nájazd šmykom na zadnej gume, aj keď to vyzerá ako začiatok pádu a nesedí to moc k celkovej „povahe kývaja“, tak je to raz za čas zábava. V ďalších, hlavne rýchlejších zákrutách budeš častejšie počuť vo väčšom náklone škrípať hlavný stojan. To však nevadí, lebo stále nie si na hrane pneu, je to iba taká výstraha, ktorá sa začiatočníkovi hodí. Zrazu zistíš, že sa naháňaš s kamarátmi na „čopríku“, nechávaš ich občas aj za sebou a na konci každej zákruty točíš motor cez 9000ot, kde už zvukový prejav motora pripomína mixér. Keby má čínsky tátoš aspoň o pár koníkov naviac, tak by bol pôžitok z jazdy o level lepší.

Toto všetko „naháňanie sa a športovanie“ aj tak jazdca prestane čoskoro baviť a začne sa zasa kochať krajinkou v turistickej rýchlosti. Keď už si však rozbehnutý na maximálnu rýchlosť, ktorá je tachometrových 95km/h tak treba motorku aj zabrzdiť, predný kotúč zastaví motorku veľmi dobre, vzadu nájdeme iba bubnovú brzdu, ktorá ale stačí. Brzdný účinok je fajn, nastupuje pozvoľne, plynulo a začiatočníka nevytrestá žiadnym „kúsaním“. Nie sú to žiadne viac piestikové brembá. Keď treba prudko brzdiť, tak na brzdy treba viac zatlačiť, ale keď na to príde, tak zastavíš tam kde chceš. Brzdy teda hodnotím priemerne, ale kladne.

Prečo by som si teda mal kúpiť „Kývaja“ ?

Aj keď Číňan zaostáva po výkonovej stránke, tak na strane druhej vie ako zabodovať a potešia praktické detaily ako napríklad:

+ smerovky so zvukovou výstrahou, ktorú neprepočuješ (časom to až píli uši) - naviac možnosť výstražnej funkcie: raz som využil motorku ako výstražný objekt pred zákrutou kde chalan predo mnou spadol.
+ palivomer: stále vec, ktorá niektorým motorkám chýba.
+ plexištít: super vec, nefúka ti na krk ak si nižší a „rozvalený“ v sedle, mušky však končia na prilbe...výhoda prináša aj nevýhodu a to, že ak fúka naozaj silno protivietor tak treba podradiť, aby si náhodou nezačal cúvať :P
+ spätné zrkadlá v ktorých vidíš viac ako svoje lakte.
+ dve originálne brašne po stranách, do kt. hodíš základné veci keď sa ideš odviezť, pokojne nákup na 2 dni, alebo sa zbalíš na víkend. Ak pribalíš tankvak, ruksak, gurtňami priviažeš stan a ďalšie veci (je kam) tak premeníš mestského čopríka na malého-veľkého turistu. Asi najpraktickejšia vec na celej motorke.

Čínsky turista ?

Áno, toto mu ide úplne zo všetkého najlepšie. Príjemne cestuješ v rýchlosti okolo 70km/h a so spotrebou v priemere 3l/100km sa usmievaš aj pri tankovaní. Na 15 litrovú nádrž tak teoreticky prejdeš niečo okolo 500km (+/- od štýlu jazdy). Cez leto som jazdil veľa vo dvojici a na sedle sa dá spraviť za deň bez problémov 200km, potom už to prestáva byť príjemné pre tvoj zadok a zadok ľadvinky bude protestovať ešte skôr (podľa toho ako ju máš vychovanú resp. rozmaznanú).

Keeway Superlight 125
Keeway Superlight 125

Keď už začne protestovať, treba dať pauzu na peknom výhľade. Chápeš, ty „drsný“ čoprák, ale vnútri jemný gentleman...k dievčaťu – hneď máš romantickú atmosféru a plusový bod...a pokračuje sa ďalej.
Ešte raz zdôrazním, že som nízky. Keby som vyšší, asi by mi vadila nízka poloha sedla, ktorá by ma nútila sedieť na kostrči. Som však krpec, takže som spokojný a rozvalený. Každopádne na „študentské turistikovanie“ je toto všetko dobré !

Zbaliť frajerku, stan, nejaké handry, varič, plavky a hurá preč. Vzduchom chladený motor nabaleného čunlana sa ešte viac trápi hore kopcom, otáčky pred červeným poľom a v lete čakáš kedy sa prehreje. Nič také sa nikdy nestalo, ale drahšie a výkonnejšie 125ky s vodným chladením majú navrch aj tu. Taktiež im človek pri väčšom nájazde viac verí a potom si robí srandu z čínskych motoriek.

Ale prečo ?


Počas celej doby jazdenia sa na keeway-i prepálila iba jedna poistka štartéru, (pri prvom dlhom točení štartéru po dlhej dobe) ktorá spôsobila mimo odpojenia štartéru aj nesvietenie zadného svetla a vypnutie zapaľovania pri brzdení zadnou brzdou...naštartoval som nakopávačkou, prešiel som domov, vymenil a všetko funguje tak ako má. Nedávno sa pokazil spínač smerovky, vec za 5€ a pokračuje sa ďalej. Motoricky aj podvozkovo zatiaľ všetko v najlepšom poriadku.

Olej sa má meniť každých 1000km, čo je trošku málo, ale vzhľadom na to, že tu nenájdeme riadny olejový filter, iba jemné sitko, tak je to pochopiteľné. Medzi výmenami som nespozoroval po 13 000km žiadnu spotrebu oleja. Z toho vyplýva, že iba tankuješ, meníš olej a s úsmevom popod puberťácke páperie ignoruješ hlúpe vtípky o čínskych motorkách.

Záver tohto všetkého...

Veľa ľudí má ešte stále predsudky a výhrady voči čínskym motorkám, ale pravdou je že Superlight je dobre postavená praktická motorka a dovolím si tvrdiť, že úžitkovými hodnotami, ktoré oceníš pri každodennom používaní predbieha niektorých konkurentov v triede. Taktiež sa nehanbím povedať, že je spoľahlivý a tvári sa dospelo. Nikde ma zatiaľ nenechal a to sme zažili spolu zimné hory s teplotami hlboko pod bodom mrazu a následne studené štarty – vždy ochotne štartoval a pokračoval. Občas ako správny masochista vonku -7 a ja na motorke do školy (nikdy viac)...samozrejme bežné jazdenie, v lete vysoké teploty a pár prejazdov nespevnenými cestičkami. Áno „čoprík“ prejde aj klasickú poľnú cestu bez ujmy na zdravý.

Keeway Superlight 125
Keeway Superlight 125

Osobne som skôr na zábavnejšie stroje, avšak Keeway ťa naučí vychutnávať si aj pomalú jazdu, kochať sa krajinou a ignorovať vodičov, ktorý sa na teba budú lepiť v kopci kde jednoducho chtiac či nechtiac budeš brzda premávky. Keby mám znova o dva roky menej, tak by som neváhal a Keeway-a by som si ako výletníka zaobstaral. Nikto s väčším obnosom peňazí po ňom asi ani nepozrie, ale ten kto chce za relatívne malé peniaze (cena novej cca 1700€, jazdenky od 700€) nenáročnú a príjemnú mašinku, ktorá splní mladému chalanovi „chtíč“ vyvetrania hlavy a prvé predstavy o „mototuristikovaní“, tak ten bude spokojný v plnej miere. Samozrejme časom začne chýbať výkon, podvozok už tiež nebude najkomfortnejší, ale to už je ten čas keď sa 125ka posunie ďalej a na rad príde „značkový“ bike z kategórie A2, na ktorom si už jazdu vychutnáš zasa o kus lepšie :) .

<

Pridané: 05.07.2016 Autor: Jarry Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria