Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Jarry
Login: | Jarry Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Jaroslav (priezvisko utajené) | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 15 rokov | ||||
Motorka: | Suzuki DR-Z 400 SM 2006 | ||||
Mesto: | Nemšová (Slovensko) | ||||
Čas registrácie: | 06.07.2011 20:57 | ||||
Posledne prihlásený: | 18.10.2019 00:03 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe: KTO SOM: S motorkami som začal už ako sopliak na Babettke, od 12tich som jazdíl MX-na hobby úrovni, občas preteky |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 2 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 75
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Jarry: 26
- Zobraz témy ktoré otvoril Jarry
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Jarry
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
10.11.2019 - Jarry Čitatelia: 10945 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR-Z 400 SM a 10 000km - chuligán alebo neškodná jednotka univerzálnosti?
Supermoto štýl v úzkom, ľahkom a homologovanom balení (oficiálny text) - alebo, ako obstojí 15 ročná jazdená DR-Z v dnešnej konkurencií?
05.07.2016 - Jarry Čitatelia: 20106 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Dlhodobý „test“ Keeway Superlight 125 – 10 000km v sedle Čínskeho romantika
Elegantný cestovateľ s množstvom chrómu a doplnkov vrátane postranných brašní, predného plexištítu a dvojicou výkonných motorov ktoré si s nízkou hmotnosťou hravo poradia je pripravený osloviť jazdcov všetkých vekových kategórií. (oficiálny text distribútora)
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
28.10.2018 - Jarry Čitatelia: 10451 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dve Babetty na Balkán vybrali
Na Babettách sme prešli tentokrát 6 krajín počas 16 dní a spravili spolu 2500 kilometrov. Zažili sme milión príbehov v sedle legendy 80. rokov. Aké bolo dobrodružstvo dvoch študentov na ceste Balkánom? Pohodlne sa usaď a čítaj...

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!