Anketa:
MM SR TRIAL 2016 – predposledné kolo vo Vieske
ZdieľaťPridané: 26.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2759 [Šport - Trial]
Počas uplynulého víkendu sa vo Vieske - Bezdedov pri Púchove uskutočnilo tretie, predposledné podujatie tohtoročného seriálu MM SR v triale, ktoré organizačne vynikajúco zabezpečil Trial klub Kamikadze.
Trial klub Kamikadze má už veľa skúseností s organizovaním „voľných“ súťaží, no seriózne Medzinárodné majstrovstvá Slovenska sa vo Vieske jazdili len po druhýkrát. Podujatie bolo veľmi dobre organizačne zvládnuté a celkovo vydarené už vlani, no tento rok to domáci organizátori dokázali ešte vylepšiť. Sekcie boli rôznorodé, ani v suchom počasí nechýbali úseky s blatom, dopĺňali ich trate s koreňmi, hlinou, kamením a i. Na svoje si skrátka prišiel každý. Nechýbali dokonca „záložné“ sekcie pre prípad, že by výdatne pršalo a niektoré lesné úseky by sa stali nezjazdné. Rezervné sekcie boli pekne vypáskované, vyznačené šípkami, takže vlastne kompletne pripravené.
Pre spestrenie potom na nedeľu organizátori jednu sekciu aj vymenili. V sobotu sa na štart postavilo až 44 jazdcov, z čoho približne štvrtinu tvorili deti. Takáto početná účasť mladých nádejí dáva prísľub budúceho rozvoja slovenského trialu. Presne na poludnie štartovali „dospelácke“ kategórie.
Tesné boli súboje hlavne v kategórii C, veď prví traja jazdci mali rozdiel jediného bodu! Tretí skončil Tomáš Marcina, ktorého len na počet nulových sekcií porazil Róbert Szabo. Obom len o jediný trestný bod unikol víťaz Milan Kollár.
V kategórii B zvíťazil Šimon Sordyl, ktorý sa k trialu vrátil po kratšej pauze, no suverénnym výkonom a technicky čistými prejazdami aj v náročnejších úsekoch dokázal príjemne prekvapiť. Druhý skončil domáci Milan Gurín, tretia priečka patrila Danielovi Mikušovi.
Najvyššia kategória A bola obsadená veľmi skromne, samostatne jazdiaci Vladimír Kothay vlastne nemal súpera. Napriek tomu však jazdil úplne naplno a predvádzal skvelú formu. Len pre zaujímavosť, triumfoval aj v ďalšej vloženej disciplíne – v jazde do strmého kopca.
V nedeľu bola situácia na stupňoch víťazov podobná, teda v A-čku zvíťazil Kothay, v B-čku Sordyl pred Gurínom a Mikušom, len v kategórii C sa na prvú priečku prebojoval Václav Bruj, ktorý odsunul Milana Kollára na druhé miesto, tretí opäť skončil Tomáš Marcina.
Záver trialovej sezóny 2016 bude takisto v Púchovskej doline, v dedinke Zbora hneď v úvode septembra. Pod palcom toto podujatie má takisto Trial klub Kamikadze, čo je zárukou skvele pripravených tratí. V Zbore samozrejme nebude chýbať ani to dôležité „zázemie“, teda občerstvenie nielen pre jazdcov ale aj pre divákov, ako aj vložené preteky, ktoré určite pobavia všetkých a samozrejme nejaký ten kultúrny program. Koniec sezóny musí stáť za to!
Text: P. Lovíšek
Foto: I. Dedina
Pridané: 26.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!