Anketa:
Štýlový záver moto sezóny s Harley-Davidson - bonus až 1700 eur k motocyklom rady Sportster 1200
ZdieľaťPridané: 26.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4247 [Bleskovky - PR bleskovka]
Prežite s Harley-Davidson štýlový záver tohtoročnej moto sezóny a dajte snom o motocykli vo vlastnej garáži reálny obraz. Ikonická motocyklová značka pripravila Screamin´ Eagle Performance Pack, vďaka ktorému získate pri kúpe akéhokoľvek modelu Sportster 1200 bonus v hodnote až 1700 eur.
![]() |
Zakončite tak tohtoročnú motorkársku sezónu tým najlepším spôsobom – kúpou nového motocykla, navyše s bonusom v podobe poriadnej dávky výkonu a štýlu. V rámci jesennej kampane Screamin´ Eagle Performance Pack ponúka Harley-Davidson ku kúpe motocykla rady Sportster 1200 špeciálny balíček štýlu a výkonu v hodnote až 1700 eur. Konkrétne sa jedná o tuningový set ladeného výfuku s európskou homologizáciou a otvoreného sania, ktorý stroju zabezpečí viac sily a výkonu, a motoru dodá ešte lepší zvuk.
![]() |
Motocykle rady Sportster patria v Harley-Davidson momentálne medzi jedny z najobľúbenejších strojov, sú agilné a skvelo ovládateľné. „Rad Sportster je navyše špecificky koncipovaný pre mestskú premávku a výrazne oslovuje mladších jazdcov a ženy, ktorých v sedle H-D vidíme v poslednej dobe stále viac. A vďaka širokým možnostiam úprav motocyklov prostredníctvom našej dealerskej siete si z akéhokoľvek modelu môže zákazník vytvoriť dokonalý stroj vo vlastnom štýle,“ hovorí Michal Fric, Marketing Manager H-D pre strednú a východnú Európu. Harley-Davidson tak v samotnom závere tohtoročnej moto sezóny prispeje jazdcom, ktorí si chcú spraviť radosť a zaobstarať si nový motocykel. Vďaka Screamin´ Eagle Performance Packu bude každý jazdec na svojich cestách skutočne neprehliadnuteľný.
![]() |
Bližšie informácie o Screamin´ Eagle Performance Packu nájdete na www.harley-davidson.sk alebo v jednotlivých dealerstvách H-D na Slovensku v Bratislave, Banskej Bystrici a Prešove. Ponuka je limitovaná do konca roka 2016.
Video: Harley-Davidson Roadster 2016
![]() |
![]() |
Pridané: 26.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!