Anketa:
7. ročník Gala večera FIM v Berlíne – dekorovanie majstrov sveta FIM 2016
ZdieľaťPridané: 03.12.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3102 [Šport - Ostatné]
V nedeľu, 27.11.2016 bol pre FIM výnimočný večer nakoľko sa v areáli známeho Tempodromu v Berlíne uskutočnil 7. ročník Gala večera FIM 2016. Podujatia sa zúčastnilo viac ako 600 hostí vrátane majstrov sveta motocyklového športu, ktorým boli na tomto večeri odovzdané oficiálne tituly za rok 2016.
FIM v rámci večera ocenil i motocyklové legendy jednotlivých disciplín, ktoré zároveň oceňovali tohtoročných majstrov vo svojej disciplíne.
Legendy, ako je Per-Olof Serenius, Tomo Igate, Gilles Burg, Heinz Kinigadner, Gualtiero Brisson, Jacky Vimond a Luigi Taveri stáli na javisku vedľa súčasných hviezd, ako sú napríklad Marc Marquez, Johann Zarco, Brad Binder, Ryan Dungey, Jonathan Rea, Matthew Phillips, Toni Bou, Tim Gajser, Greg Hancock a mnoho ďalších. Za ženy boli ocenené také mená ako Emma Bristow, Livia Lancelot a Kirsi Kainulainen.
Okrem cien pre majstrov sveta sa odovzdali i tri špeciálne ocenenia a to:
- cena „FIM Fair Play Trophy“, ktorú získala Laia Sanz za pomoc zranenému spolujazdcovi počas Rally Dakar 2016,
- cena „FIM Environmental Award“, ktorú dostal okruh Catalunya v Barcelone,
- cena „FIM Road Safety Award“, ktorá išla do rúk Francúzskej motocyklovej federácii (FMI)
Po skončení ceremoniálu oceňovania majstrov vystúpil prezident FIM Vito Ippolito: „Sme veľmi radi, že sa 7. ročník Gala večera FIM uskutočnil po prvýkrát v Nemecku a práve v prekrásnom meste Berlín. Tempodrom bolo úžasné miesto na vyhlásenie všetkých FIM svetových šampiónov za rok 2016 s možnosťou podieľať sa o tento úžasný moment s toľkými priaznivcami motocyklizmu. Chcel by som sa poďakovať jazdcom, tímom a celej motocyklovej rodine za to, že sú dnes večer tu a za podporu pri tomto dôležitom podujatí, kde sme svetu ukázali športového ducha, ktorý neustále pretrváva v motocyklovom športe.“
Video: FIM Gala 2016 - zostrih
Pridané: 03.12.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!













