Anketa:
Moderná retro prilba AGV RP60
ZdieľaťPridané: 23.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12923 [Testy a predstavenia - Prilby]
V poslednej dobe sa roztrhlo vrece s modernými motorkami v štýle retro či scrambler. Za týmto trendom nezaostáva ani ponuka oblečenia. Čo si ale dať na hlavu, aby to vyzeralo štýlovo a zároveň aby bola ochrana na úrovni dnešnej doby? Jednou s možností je i RP60 od AGV.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
RP60 je model prilby, ktorý dizajnovo vychádza z produktov značky AGV z 50. a 60. rokov. Je to čistá štýlovka a jednoduchosť, a zároveň vzhľad, aký sa v tých rokoch používal aj na pretekárskych tratiach. Prilba je však vyrobená z moderných materiálov a s modernými bezpečnostnými štandardmi.
Základom je škrupina oblého tvaru plne otvorená vpredu s charakterickými tromi cvokmi na čele. Je obšitá kožou a s klasickou jednoduchou retro grafikou. Vzadu nájdeme ešte popruh na prichytenie okuliarov.
Vlastnosti:
- ACF (Advanced Composite Fiber) - vonkajšia škrupina z kompozitových skelných vláken
- jedna veľkosť škrupiny
- Dry-Comfort výstelka s hygienickým ošetrením
- vyberateľné a prateľné vnútro
- upevňovací systém dvojitým D-krúžkom
- v cene slnečný štít, ktorý sa upevňuje cvokmi
- k dispozícii aj okuliare v retro dizajne (od roku 2017 už bez okuliarov)
- možnosť pripevnenia aj plexi bubliny
- spĺňa homologáciu ECE 22–05
- hmotnosť prilby 960 g (+/-50 g)
Skúsenosti:
Na prilbe klasického vzhľadu nehľadaj niečo ako vetráky, a nech ti nenapadne ani slnečná clona. Toto nie je obyčaná jetka na skútra, toto je naozajstné retro. Rozdiel oproti starým prilbám je hlavne v hrúbke výstelky a absorbčného materiálu, čo posúva bezpečnosť na iný level oproti rozhodnutiu jazdiť v 30-ročnej prilbe.
Na druhej strane RP60 prináša práve ten pocit, ktorý dnešní jazdci „schovávajúci“ sa za doplnkové vysoké plexi motorky a totálne odhlučnené a utesnené integrály azda ani nepoznajú – a to vietor na tvári, a niekedy dokonca aj v očiach :-) Samozrejme, nehodí sa to na každú mašinu, ale ak máš čosi čo je retro, veterán, kafáča, scrambler či čopra, cruisra, a na čom jazdíš pre čisté potešenie duše, môže byť toto voľba pre teba.
Prilba už od prvého dojmu pôsobí kvalitným spracovaním, čo nie je pri tejto značke prekvapením. Výstelka je príjemná na dotyk a pritom pôsobí retro. Upína sa našťastie systémom dvojitý D-krúžok, ktorý nielenže k nej pasuje, ale je to aj najlepší a najjednoduchší systém vôbec a ja osobne ho preferujem na každej prilbe.
Sklamaním pre mňa boli okuliare. Vyzerajú neskutočne dobre, ale k mojej prilbe nesedia. Neviem, možno vo väčších veľkostiach, keďže veľkosť škrupiny je rovnaká, je to lepšie, ale v mojej veľkosti jednoducho okuliare nedosadnú kvôli hrúbke čalúnenia až na tvár a podfukuje ich. Moje motokrosové okuliare, ktoré sú hrubšie, dosadnú bez problémov. Jazdil som v nej ale aj v slnečných okuliaroch, a pokiaľ nejdeš na druhý koniec Európy a hlavne nejazdíš rýchlo, je aj to príjemné. Okrem toho, na trhu je množstvo moto okuliarov. Tu však musím dodať, že okuliare boli súčasťou balenia iba do minulého roka. Od roku 2017 sa RP60 predáva bez okuliarov.
Aj preto som prikúpil plexi bublinu – siahol som po mierne zatmavenej verzii. Cez deň je fajn, a dá sa v nej prejsť aj trochu po zotmení. Pri bubline treba myslieť na to, že sa upevňuje cvokmi, a dá sa na ňu pripnúť aj štít proti slnku, ale nie je výklopná, ako si pravdepodobne zvyknutý. Ak je teda chladnejšie a stojíš, dýchaš si na plexi a to sa zarosí. S bublinou sa jazdí celkom fajn, ale nečakaj za ňou ticho a ani bezvetrie. Tieto dokonalosti sú vyhradené úplne iným prilbám :-)
Resumé:
Prilbu som si vybral hlavne kvôli novým motorkám štýlu café, bobber, scrambler, ale tiež kvôli jazdám na mojej Jawe. Využívam ju rád aj na pretekoch Pionierov, kde parádne pasuje a práve tu ju kombinujem s motokrosovými okuliarmi.
Pôvodne som si myslel, že tu jej využitie skončí, ale paradoxne som si ju tak obľúbil, že ju dnes využívam denno-denne na skútri. A to som sa roky hrdo považoval za ortodoxného priaznivca iba integrálnych prilieb – nikdy predtým som nemal jet prilbu a ani vyklápačku.
Od prilby ako je RP60 nečakaj dokonalé vlastnosti. Je to prilba na to, aby priniesla retro vzhľad, ale aj pocit z jazdy. Fúka na nej úplne dokonale :-) Vetráky naozaj nepotrebuje. Na rýchejšiu motorku odporúčam buď kvalitné okuliare, ktoré do nej sadnú, alebo bublinu. Za pozitíva vymenujem kvalitné spracovanie, modernú škrupinu a bezpečnostný štandard, a tiež množstvo farebných prevedení. Aj podľa nich sa cena pohybuje od 159,95 do 199,95 eur.
Plusy a mínusy
Vydarený retro vzhľad, veľa prevedení, moderná škrupina, kvalitná vyberateľná výstelka, hmotnosť | cena |
Pridané: 23.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora