Anketa:
5 rád, ako eliminovať riziko krádeže svojho motocykla
ZdieľaťPridané: 01.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7818 [Novinky - PR článok]
Ak patríte medzi tých šťastlivcov, ktorí nemajú priamu skúsenosť s krádežou svojho motocykla, môžete si zagratulovať. Neznamená to ale, že sa to v budúcnosti nemôže stať. Našťastie existuje viacero spôsobov, ako znížiť pravdepodobnosť krádeže vášho motocykla na minimum.
Krádeže motocykla sú bohužiaľ stále pomerne častou záležitosťou. Niekedy z ľudí urobí zlodeja príležitosť, inokedy vyvádza nejaký amatérsky zlodejíček, ale existujú aj špecializované gangy zamerané na krádeže motocyklov. Tie si vedia poradiť s väčšinou bezpečnostných opatrení a celú akciu vykonajú behom pár sekúnd. Pri dodržaní zopár pravidiel ale pravdepodobnosť krádeže vášho motocykla výrazne klesne.
Nepokúšajte zlodejov
Je jasné, že žiaden zlodej neukradne nič, o čom nevie. Ak je vaša motorka príliš na očiach, výrazne rastie riziko jej krádeže. Samozrejme, chcete sa so svojím tátošom pochváliť, ale treba zvážiť, či tým neupútate pozornosť aj nechcených „obdivovateľov“. Ak máte garáž, využite ju. V prípade, že parkujete vonku, použite aspoň plachtu. Nezaškodí ani malá kamufláž, aby sa nedalo rozoznať, čo sa pod plachtou skrýva.
Zapojte aj obyčajný sedliacky rozum. Ten hovorí, že ak budete parkovať svoju motorku niekde, kde na ňu nevidíte, je tam tma a výborný prístup, môžete mať na motorke hoci aj desať technológii proti krádeži. Ktokoľvek bude chcieť, bude mať celú noc na to, aby ich odstránil. Základné pravidlo teda znie, nepokúšajte zlodejov a majte motorku pod dohľadom.
Motocyklové alarmy a imobilizéry
Koľkokrát denne počujete niekde húkať alarm? Väčšina ľudí už na tento zvuk nijako nereaguje, nejde skontrolovať, či sa niekde na parkovisku náhodou nekradne. Všetci si na ten zvuk akosi zvykli. Vedia to aj zlodeji, takže sa už alarmov počas dňa na parkovisku veľmi neboja. Alarm ale má opodstatnenie, keď viete identifikovať jeho zvuk, a tým ho priradiť k svojej motorke. To znamená, že keď vás zobudí uprostred noci, určite si dáte tú námahu ísť skontrolovať garáž alebo dvor.
Uistite sa, že zámky sú viditeľné
Zlodejov, ktorí ťažia z príležitosti a skúšajú ľahké trofeje, odradíte už len tým, že uvidia poriadne zabezpečenú motorku. Bohužiaľ, podľa jedného britského prieskumu na väčšine motocyklov nie je poznať žiadne bezpečnostné opatrenie. Takže sa nebojte investovať do poriadnej zámky, ktorou pripevníte svoj motocykel o najbližší pevný objekt. Snažte sa, aby tento zámok bol čo najvyššie. Pre zlodeja je jednoduchšie vypáčiť zámok, ktorý je položený na zemi.
Takisto sa ubezpečte, že objekt, o ktorý uzamykáte motorku, je naozaj pevný. Darmo budete mať reťaz alebo zámku za stovky eur, keď motocykel uzamknete o niečo, čo také kvalitné nie je. Ako sa hovorí, reťaz je len taká silná, ako jej najslabší článok. Na mnohých miestach, kde bežne parkujú motorky, sa dajú nájsť kotvy zapustené do zeme, kde môžete svoju motorku bezpečne uzamknúť.
Kombinujte viacero spôsobov
Spoliehať sa len na jeden spôsob zabezpečenia by bola chyba, aj keby to bol kvalitný zabezpečovací systém za veľké peniaze. Dva zámky, imobilizér a alarm už zafungujú omnoho lepšie. Prekonať jeden systém zabezpečenia je totiž omnoho ľahšie, ako prekonať ich viacero. Len málo zlodejov je odborníkom na všetko. Môže sa stať, že jedna z vecí, ktorými si chránite svoj motocykel, ho odradí alebo zdrží natoľko, že ho pri krádeži stihnete vyrušiť.
Poistite si motorku
Táto rada samotnej krádeži motorky veľmi nezabráni, ale ak už k takej situácii dôjde, poistenie určite oceníte. Poistenie proti krádeži býva väčšinou súčasťou balíka havarijného poistenia. Niekde je zahrnutá už v základnom balíku, inde je v ponuke ako samostatné pripoistenie. To je len jedna z vecí, v ktorých sa havarijné poistenia rôznych poisťovní môžu líšiť.
Nájsť tak to najvýhodnejšie poistenie môže teda chvíľkami pripomínať známe hľadanie ihly v kôpke sena. Výborne v tomto prípade poslúžia vyhľadávače a porovnávače poistenia, ako je napríklad Superpoistenie.sk. Fungujú na jednoduchom princípe. Záujemca zadá všetky potrebné údaje k poisteniu, čiže údaje o sebe a svojej motorke. Systém porovná všetky relevantné poistenia a zobrazí ich zoznam. Záujemca tak vie, ktorá poisťovňa a za akú cenu mu vie motorku poistiť. Toto poistenie sa pár jednoduchými krokmi dá hneď aj uzavrieť.
Pridané: 01.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!