Anketa:
HONDA BIKE DAY 5
ZdieľaťPridané: 04.08.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
100% NAJVAČŠIA KASKADÉRSKA SHOW NA SLOVENSKU
13. 08. 2005 (sobota - v čase 09.00 - 17.30 h)
Letisko Žilina Dolný Hričov
M SR o KASKADÉRA ROKA
M SR V ŠPRINTE MOTOCYKLOV
Exhibície:
- Marek Matoušek (CZ)
- Pavel Hanzlík (CZ)
- Jozef Šiler (CZ)
- Petr Hnětkovský (CZ)
- Tereza Kavanová (CZ)
- Pavel Korych (CZ)
- Gábor Tolgyesi (H)
- Zoltán Tóth – Triumph Rocket (H)
- Možno príde aj Dixo (SK)
![]() |
Hlavný program:
09.00 - 10.30 h - Skúšobné jazdy s Hondou v tandeme
10.30 - 13.00 h - M SR v Šprinte motocyklov
13.00 - 16.45 h - M SR o Kaskadéra roka + exhibície
17.00 h - Odovzdávanie cien, tombola
Pozn.: Organizátor si vyhradzuje právo na drobné časové úpravy v harmonograme.
Sprievodný program:
Štvorkolky, detské buginy, ...
![]() |
Tombola
Každá vstupenka je zároveň žreb do tomboly:
1.cena: moped v hodnote 27 000,--,
2. + ostatné ceny: 2 x dig. fotoaparát CANON, motobunda PADANA, auto-moto potreby, ...
Vstupné: 120 Sk bez rozdielu
(Prosím neplaťte 1000-kami, pripravte si podľa možnosti presnú sumu.)
![]() |
Organizátor:
Motomedia agency – Združenie vydavateľ časopisu Motomagazín a Slovenských motocyklových novín – SMN
Kontakty:
Tel./fax: 042/432 70 91, MT: 0905 983 477
E-mail: motomagazin@stonline.sk, smn@stonline.sk
Dôležité upozornenia:
- každý pretekár v súťaži o kaskadéra roka získa 1000 Sk za odvahu štartovať. (Povinnosť základných prvkov)
- Prihlášky priamo v depe, alebo na: smn@stonline.sk, alebo písomne na adrese našej redakcie.
- Každému pretekárovi v disciplíne o kaskadéra roka bude vrátené vstupné. (Povinnosť vrátiť vstupenku.)
Parkovanie:
Pozor zmena vstupu, riaďte sa výhradne pokynmi usporiadateľov!
Motocykle: zadarmo na vyhradenom mieste priamo na letiskovej dráhe.
Automobily: zadarmo na trávnatej ploche.
Veľmi dôležité upozornenie!!!
Platí prísny zákaz gumovania a voľného vozenia sa po letiskovej dráhe!
Motorkári pre motorkárov...
![]() |
Pridané: 04.08.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!










