Anketa:
Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín 3/3
ZdieľaťPridané: 05.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 24949 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Konkurencia nespí, čo je len a len dobre. V podstate každý rok je situácia iná, dnes Africa stojí proti iným mašinám ako pred dvoma rokmi. Porovnávať budem verziu Adventure Sports. Začnem pochopiteľne dlhonohou športovou rakúšankou KTM 1090 Adventure R. Obe motorky majú jasné zameranie na jazdu v teréne, KTM má väčší a výkonnejší motor a je ľahšia o cca 10 kg, Honda vyššie zdvihy, obe majú plne nastaviteľný podvozok, rovnaké rozmery kolies a porovnateľnú nádrž. Pri rovnakej cene má Honda trochu bohatšiu výbavu.
Pokračovať budem novinkou 2018 - inovovanou BMW F 850 GS. Bavorák, aj keď má menší motor, má identický výkon a trošku nižší krútiak, nižšie zdvihy a oveľa menšiu nádrž, avšak je známy nízkou spotrebou. Honda je o 13 kg ťažšia a má v sérii lepšiu výbavu a plne nastaviteľný podvozok. Bavorák je v základnej cene o 1990 eur lacnejší, ale v porovnateľnej výbave ako Adventure Sports by stál cca o 900 eur menej ako Honda. F850GS je skor konkurentom štandardnej Afriky a jeho výhodou môže byť napríklad aj voliteľný elektronický podvozok.
Ďalší konkurent z ostrovov prešiel taktiež modernizáciou – Triumph Tiger 800 XC. Má taktiež rovnaký výkon, i keď je to pre zmenu trojvalec, nižšie zdvihy, menšiu nádrž, má farebnú prístrojovku a je ľahší o cca 13 kg – podobne ako GS konkuruje skôr štandardnej Afrike. Rovnaký majú rozmer kolies a obe majú plne nastaviteľný podvozok. Triumph by mal byť cenovkou niekde medzi štandardnou Afrikou a Adventure Sports.
A len tak mimochodom spomeniem ešte dvojicu konkurentov, ktorí nie sú až tak zameraní do terénu, a to Suzuki Vstrom 650 / 1000 XT. Obe sú lacnejšie, s menšími kolesami a chudobnejšou výbavou, ale cenovo rozhodne zaujímavé motorky.
Honda má oproti konkurentom ako jediná v ponuke automatickú prevodovku. Tieto verzie sú však o 1000 eur drahšie a o 10 kg ťažšie.
Záver
Honda po dvoch rokoch dovolím si povedať úspešného znovunasadenia reinkarnovanej Africa Twin inovovala. Nebola to žiadna revolúcia ale evolúcia a pridanie nových funkcií a samozrejme príchod vylepšeného modelu Adventure Sports. Ten je drahší o nemalých 1 100 eur a to či to stojí za to, si bude musieť zodpovedať každý potenciálny zákazník. Ak som si len narátal doplnky ktoré sú na športke v sérii, teda padáky, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a plexi, dorátal som sa k sume 1266 eur (vychádzajúc z cien 2017, čo určite nie je presné). No a ak k tomu pridáš väčšiu nádrž, vyššie zdvihy a riadidlá tak už ten cenový rozdiel nevyzerá až tak zle.
Africa Twin pre mňa zostáva veľmi dobre navrhnutou motorkou so zameraním na jazdu v teréne. Že dokáže to čo sľubuje viem veľmi dobre po tom, čo som ju koncom roka poriadne pozvŕtal na Sahare. Sériová motorka priamo z predajne prejde všade kde si jej majiteľ trúfne. Má svoje chyby aj silné stránky, ale ak máš rád dobrodružné a offroad cestovanie, stojí za zahrnutie do zoznamu potenciálnych kandidátov.
Video
Video: Videotest Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 v Španielsku
Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018
Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 - vlastnosti
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CRF1000L Africa Twin 2018:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,5 - 6,5 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18,8 l / 24,2 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 251 km / cca 324 km |
Cena Africa Twin | 12 890 eur, DCT verzia 13 890 eur |
Cena Adventure Sports | 13 990 eur, DCT verzia 14 990 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Ceny doplnkov a príslušenstva vychádzajú z cien z roku 2017.
Nosič kufra topcase | 64 EUR |
Kufor topcase | 324 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 712 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 330 EUR |
Turistické plexi | 146 EUR |
Tankvak | 89 EUR |
Padacie rámy | 529 EUR |
Ochrana motora | 261 EUR |
Katalóg príslušenstva na stiahnutie
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 53 EUR |
Stupačka | 83 EUR |
Spätné zrkadlo | 79 EUR |
Smerovka | 93 EUR |
Svetlomet | 627 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Francesco Montero photo) a Tomáš Hajduch - Awia
Video: Honda Europe a Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | KTM | BMW | Triumph |
Model: | CRF1000L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | 1090 Adventure R | F 850 GS | Tiger 800 XC |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 998 ccm | 1050 ccm | 853 ccm | 800 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 109 Nm / 6500 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 79 Nm / 8050 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 92 x 75.1 mm | 103 x 63 mm | 84 x 77 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 252 mm | 220 mm | 204 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 240 mm | 220 mm | 219 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-R21 | 90/90-21 | 90/90-21 54 V | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 267 mm | 265 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R18 | 150/70-18 | 150/70-R17 69 V | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | 207 kg | 205 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 243 kg | 229 kg | ||
Výška sedla: | 870 mm | 900 mm | 890 mm | 860 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1593 mm | 1545 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2340 mm | 2305 mm | 2215 mm | |
Šírka: | 930 mm | 930 mm | 922 mm | 865 mm | |
Výška: | 1475 mm | 1570 mm | 1350 mm | 1390 mm | |
Svetlá výška: | 250 mm | 270 mm | 250 mm | ||
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.2 l | 23 l | 15 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 5.5 l/100km | 4.1 l/100km | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 324 km | cca 313 km | cca 274 km | cca 303 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | 15 000km | 10 000km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | nie | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | ||||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | ||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | áno, v sérii | |||
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | plne nastaviteľný podvozok | plne nastaviteľný podvozok | USD vidlica | nastaviteľný podvozok WP |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 3/2018: 13 999 EUR | Cena 10/2018: od 11 150 eur | Cena 10/2018: od 13 100 eur |
Pridané: 05.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora