Anketa:
Ohliadnutie za Ľubošom Gréčom, človekom oddaným motošportu a Ducati
ZdieľaťPridané: 21.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6866 [Novinky - In Memoriam]
V piatok 18. 5. sme sa v Banskej Štiavnici rozlúčili s Ľubošom Gréčom, ktorý zomrel náhle v nedeľu 13. 5. 2018 vo svojom karavane na Slovakia Ringu. Poďme si pripomenúť, o čo všetko sa Ľuboš Gréč zaslúžil.
Ľuboš Gréč so svojím pretekárskym tímom pôsobil dlhé roky jednak na scéne Alpe Adrie, ale aj na scéne svetových rýchlostných podujatí. Bol veľkým priaznivcom okruhových pretekov, ale i priaznivcom a podporovateľom ostatných disciplín motocyklového športu SMF. V súčasnej dobe aktívne pôsobil v športovej komisii cestných pretekov motocyklov SMF.
Meno Ľuboša Gréča je spájané s viacerými úspešnými jazdcami na čele s Jaroslavom Černým, Tomášom Svitokom, Karlom Peškom, ale taktiež Odřejom Ježkom, ktorý s SK Energy tímom Ľuboša Gréča úspešne pôsobil vo svetovom pohári SSTK 1000. Ľuboš Gréč dlhé roky spolupracoval s Petrom Balážom pri organizácii podujatí CPM Vintage, v rámci ktorých sa ide pohárový DUCATi cup a bol zaiste i neodmysliteľnou oporou Milošovi Balážovi, ktorý v súčasnej dobe zastáva funkciu viceprezidenta SMF pre CPM. Ako majiteľ spoločnosti Ducati Slovakia sa zaslúžil o to, že od roku 2004 sa na Slovensku predalo viac ako 600 motocyklov značky Ducati.
Ľuboš Gréč bol motocyklista telom i dušou. Bol to skvelý človek plný plánov ako podporiť a rozvíjať slovenský motocyklový šport.
Ľubošove srdce dotĺklo na jeho milovanom Slovakia Ringu. Po skončení pretekov EWC sa už vo svojom karavane v nedeľu 13. 5. ráno nezobudil.
Motocyklová scéna stratila v Ľubošovi Gréčovi veľkého odborníka, kamaráta a skvelého a férového človeka.
S Ľubošom sme sa rozlúčili v piatok 18. 5. 2018 v Banskej Štiavnici, kde sa narodil. Poslednej rozlúčky sa zúčastnilo veľa známych mien slovenskej motoscény, a pri poslednej ceste cez Banskú Štiavnicu dotváralo neopakovateľný zvukový podmaz asi dvadsať motoriek s desmodromickými rozvodmi, čo by sa Ľubošovi určite veľmi páčilo.
Česť jeho pamiatke.
Text: SMF + redakcia motoride.sk
Pridané: 21.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!