Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2073 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28774
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17124)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki V-Strom 250 2018 - hladný po dobrodružtve 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19462 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

janciii:

Žijeme v dobe, kedy objem, a nielen ten, hrá veľkú úlohu v mužskej spoločnosti. Je to vec vkusu, prezentácie a nadradenosti. Malého stroma som sedlal presne tak, ako by sa patrilo na dnešnú dobu: 250-tka? 18 kW? 25 poníkov? No to bude zas nuda… Veď to nemá žiaden litrový motor a brzdy od Bremba, a čo je najhoršie, nemá to logo BMW…

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018

Ale viete ako sa vraví, lepšie raz skúsiť ako 1000-krát počuť. A presne tak to aj bolo. Po celom dni fotenia a testovania som zosadol a povedal, Awia, prečo ju už musíš vrátiť? Jazda bola na stromčeku príjemná, ničím neurazila. Stromček hltal kilometre a tešil sa všetkému novému čo ešte nevidel. Občas chcel aj súperiť s inými motorkami, ale hneď pochopil, že musí ešte vyrásť.

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Rozmerné sedlo, nosič a zabudované držiaky bočných kufrov - Suzuki V-Strom 250 2018

Tak a teraz napriamo. Strom ma potešil svojím prejavom a vskutku hravou jazdou. Suzuki vie urobiť motorku (veď práve preto mám aj jednu v garáži). V-strom je motorka, ktorú môžeš zobrať na dovolenku alebo aj do mesta na kávu. Teraz si vravíš, určite, ale veď to môžem spraviť s každou motorkou. To je pravda, ale ver, že hravejšiu jazdu nezažiješ. Tá motorka je ako nejaké malé dieťa, ktoré chce a chce ísť, chce skúšať nové veci a nebojí sa ich. Takže môj skromný názor je taký, že V-Strom 250 je jedna skvelá motorka, ktorá sa určite na trhu nestratí. Ak hľadáš niečo ľahšie, príjemné a nenáročné, určite by si jej mal dať šancu.

Plusy a mínusy

ľahká manipulácia, zásuvka na 12V, posed aj pre vyššie postavy, spotreba, adventure vzhľad krátke sprevodovanie, nemá vypletané kolesá

Konkurencia

Pred pár rokmi segment malých adventure bikov ani neexistoval, dnes je to už inak. Začnem netradične Honda CRF 250 Rally – motorkou, ktorá je maximálne určená do terénu a je úplne protipólom V-Stroma. Ľahká na vysokých zdvihoch a enduro kolesách Honda cieli pravdepodobne aj na zákazníka inej krvnej skupiny.

Podobný zameraním je Kawasaki Versys-X 300, ktorý ale ťaží z väčšieho motora a výkonom V-Stromu poriadne uteká. Je to podobne viac na cestu zameraný stroj, ktorý sa tiež tvári, že je o číslo väčší.

No a napokon tu máme BMW G 310 GS – motor len jednovalec, ale najvyšší objem. Má taktiež takmer o 10 koní viac ako V-Strom, zaujímavý vzhľad populárnej GS rodiny. Nevýhou u neho môže byť malá nádrž, iba 11 l.

V-Stom je zo všetkých spomínaných najlacnejší: 5 290 eur, spomínaní konkurenti sa pohybujú veľmi tesne okolo hladiny 5 800 eur, teda o 500 eur vyššie. V-Strom má naviac aj pomerne bohatú výbavu.

Záver

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018

V-Strom je veľký cestovateľ s malým srdcom. Je to kvalitne premyslená a prepacovaná mašina s mnohými peknými detailami. Myslím si, že po malej úprave reťazového kitu získa ešte na ochote hltať veľké porcie kilometrov. Začínajúcemu dobrodruhovi ponúkne výlety ďaleko za hranice Slovenska. Nebál by som sa ho zobrať k moru, na Balkán, na Korziku, do Španielska, v podstate kdekoľvek. Ak sa vyhneš diaľniciam, tak to bude príjemné zvezenie a nemusíš sa báť vyraziť ani vo dvojici. Ak sa ti páči môže byť tvoj – cenovka začína na príjemnej sume 5 290 eur.

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018

Plusy, mínusy

kvalitné spracovanie, dotiahnuté detaily, pohodlný posed, nízke sedlo, nosič + príprava na kufre v podsedlovke, kryt motora, pristrojovka, 12V zásuvka, ochrana pred vetrom sprevodovanie motora (vysoké otáčky), 17-palcové koleso vpredu

Video

Video: Test: Suzuki V-Strom 250 2018 - Veľký cestovateľ s malým srdcom - motoride.sk

Video: V-Strom 250/ABS 2017

Video: Suzuki V-Strom 250/ABS 2017 - promo video

Pozadie / Wallpaper:

Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018
Suzuki V-Strom 250 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki V-Strom 250 2018:

Servisný interval 5 000km
Spotreba 3,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 17,3 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 370 km
Cena motorky 5 290 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 46,84 EUR
Kufor topcase 360,42 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 29,46 + 627,16 EUR
Vyhrievané rukoväte 179,21 EUR
Turistické plexi nie je v ponuke
Tankvak 103,74 EUR
Padacie rámy nie je v ponuke
Ochrana motora v sérii

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 62,80 EUR
Stupačka 30,17 EUR
Spätné zrkadlo 25,73 EUR
Smerovka 26,88 EUR
Svetlomet 136,06 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť M.S.C. Suzuki. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim a prilbách Touratech.

Foto:
 Suzuki V-Strom 250 2017 Kawasaki Versys-X 300 2018 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Honda CRF 250 Rally 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiKawasakiBMWHonda
Model:V-Strom 250Versys-X 300G 310 GSCRF 250 Rally
Rok:2017201820182018
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroEnduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:248 ccm296 ccm313 ccm249.4 ccm
Max. výkon:25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:23.4 Nm / 6500 ot.27 Nm / 10000 ot.28 Nm / 7500 ot.22.6 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:11,5:110.6:110.6:110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:53,5 x 55,262.0 x 49 mm80.0 x 62.1 mm76 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm250 mm
Zdvih vzadu:180 mm265 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:290 mm300 mm256 mm
Pneu vpredu:110/80-17M/C 57H100/90 - 19M/C 57S110/80 R 193.00-21 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:140/70-17M/C 66H130/80 - 17M/C 65S150/70 R 17120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:188 kg169.5 kg157 kg
Výška sedla:800 mm835 mm895 mm
Rázvor:1425 mm1420 mm1445 mm
Dĺžka:2150 mm2075 mm2210 mm
Šírka:790 mm880 mm900 mm
Výška:1295 mm1425 mm
Svetlá výška:160 mm270 mm
Objem nádrže:17.3 l17 l11 l10.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:143 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km3.33 l/100km3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 370 kmcca 247 kmcca 252 km
Servisný interval:5000km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sérii
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Zabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 9/2017: 5 795 eurCena 9/2017: 5 800 eurCena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)

<

Pridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria