Anketa:
Suzuki V-Strom 250 2018 - hladný po dobrodružtve 2/2
ZdieľaťPridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19462 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
janciii:
Žijeme v dobe, kedy objem, a nielen ten, hrá veľkú úlohu v mužskej spoločnosti. Je to vec vkusu, prezentácie a nadradenosti. Malého stroma som sedlal presne tak, ako by sa patrilo na dnešnú dobu: 250-tka? 18 kW? 25 poníkov? No to bude zas nuda… Veď to nemá žiaden litrový motor a brzdy od Bremba, a čo je najhoršie, nemá to logo BMW…
Ale viete ako sa vraví, lepšie raz skúsiť ako 1000-krát počuť. A presne tak to aj bolo. Po celom dni fotenia a testovania som zosadol a povedal, Awia, prečo ju už musíš vrátiť? Jazda bola na stromčeku príjemná, ničím neurazila. Stromček hltal kilometre a tešil sa všetkému novému čo ešte nevidel. Občas chcel aj súperiť s inými motorkami, ale hneď pochopil, že musí ešte vyrásť.
Tak a teraz napriamo. Strom ma potešil svojím prejavom a vskutku hravou jazdou. Suzuki vie urobiť motorku (veď práve preto mám aj jednu v garáži). V-strom je motorka, ktorú môžeš zobrať na dovolenku alebo aj do mesta na kávu. Teraz si vravíš, určite, ale veď to môžem spraviť s každou motorkou. To je pravda, ale ver, že hravejšiu jazdu nezažiješ. Tá motorka je ako nejaké malé dieťa, ktoré chce a chce ísť, chce skúšať nové veci a nebojí sa ich. Takže môj skromný názor je taký, že V-Strom 250 je jedna skvelá motorka, ktorá sa určite na trhu nestratí. Ak hľadáš niečo ľahšie, príjemné a nenáročné, určite by si jej mal dať šancu.
Plusy a mínusy
ľahká manipulácia, zásuvka na 12V, posed aj pre vyššie postavy, spotreba, adventure vzhľad | krátke sprevodovanie, nemá vypletané kolesá |
Konkurencia
Pred pár rokmi segment malých adventure bikov ani neexistoval, dnes je to už inak. Začnem netradične Honda CRF 250 Rally – motorkou, ktorá je maximálne určená do terénu a je úplne protipólom V-Stroma. Ľahká na vysokých zdvihoch a enduro kolesách Honda cieli pravdepodobne aj na zákazníka inej krvnej skupiny.
Podobný zameraním je Kawasaki Versys-X 300, ktorý ale ťaží z väčšieho motora a výkonom V-Stromu poriadne uteká. Je to podobne viac na cestu zameraný stroj, ktorý sa tiež tvári, že je o číslo väčší.
No a napokon tu máme BMW G 310 GS – motor len jednovalec, ale najvyšší objem. Má taktiež takmer o 10 koní viac ako V-Strom, zaujímavý vzhľad populárnej GS rodiny. Nevýhou u neho môže byť malá nádrž, iba 11 l.
V-Stom je zo všetkých spomínaných najlacnejší: 5 290 eur, spomínaní konkurenti sa pohybujú veľmi tesne okolo hladiny 5 800 eur, teda o 500 eur vyššie. V-Strom má naviac aj pomerne bohatú výbavu.
Záver
V-Strom je veľký cestovateľ s malým srdcom. Je to kvalitne premyslená a prepacovaná mašina s mnohými peknými detailami. Myslím si, že po malej úprave reťazového kitu získa ešte na ochote hltať veľké porcie kilometrov. Začínajúcemu dobrodruhovi ponúkne výlety ďaleko za hranice Slovenska. Nebál by som sa ho zobrať k moru, na Balkán, na Korziku, do Španielska, v podstate kdekoľvek. Ak sa vyhneš diaľniciam, tak to bude príjemné zvezenie a nemusíš sa báť vyraziť ani vo dvojici. Ak sa ti páči môže byť tvoj – cenovka začína na príjemnej sume 5 290 eur.
Plusy, mínusy
kvalitné spracovanie, dotiahnuté detaily, pohodlný posed, nízke sedlo, nosič + príprava na kufre v podsedlovke, kryt motora, pristrojovka, 12V zásuvka, ochrana pred vetrom | sprevodovanie motora (vysoké otáčky), 17-palcové koleso vpredu |
Video
Video: Test: Suzuki V-Strom 250 2018 - Veľký cestovateľ s malým srdcom - motoride.sk
Video: V-Strom 250/ABS 2017
Video: Suzuki V-Strom 250/ABS 2017 - promo video
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki V-Strom 250 2018:
Servisný interval | 5 000km |
Spotreba | 3,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 17,3 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 370 km |
Cena motorky | 5 290 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 46,84 EUR |
Kufor topcase | 360,42 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 29,46 + 627,16 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 179,21 EUR |
Turistické plexi | nie je v ponuke |
Tankvak | 103,74 EUR |
Padacie rámy | nie je v ponuke |
Ochrana motora | v sérii |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 62,80 EUR |
Stupačka | 30,17 EUR |
Spätné zrkadlo | 25,73 EUR |
Smerovka | 26,88 EUR |
Svetlomet | 136,06 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť M.S.C. Suzuki. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim a prilbách Touratech.
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Kawasaki | BMW | Honda |
Model: | V-Strom 250 | Versys-X 300 | G 310 GS | CRF 250 Rally |
Rok: | 2017 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 248 ccm | 296 ccm | 313 ccm | 249.4 ccm |
Max. výkon: | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. | 24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 23.4 Nm / 6500 ot. | 27 Nm / 10000 ot. | 28 Nm / 7500 ot. | 22.6 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 | 10.6:1 | 10.6:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 53,5 x 55,2 | 62.0 x 49 mm | 80.0 x 62.1 mm | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 250 mm | ||
Zdvih vzadu: | 180 mm | 265 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 300 mm | 256 mm | |
Pneu vpredu: | 110/80-17M/C 57H | 100/90 - 19M/C 57S | 110/80 R 19 | 3.00-21 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 140/70-17M/C 66H | 130/80 - 17M/C 65S | 150/70 R 17 | 120/80-18M/C 62P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg | 169.5 kg | 157 kg | |
Výška sedla: | 800 mm | 835 mm | 895 mm | |
Rázvor: | 1425 mm | 1420 mm | 1445 mm | |
Dĺžka: | 2150 mm | 2075 mm | 2210 mm | |
Šírka: | 790 mm | 880 mm | 900 mm | |
Výška: | 1295 mm | 1425 mm | ||
Svetlá výška: | 160 mm | 270 mm | ||
Objem nádrže: | 17.3 l | 17 l | 11 l | 10.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 143 km/h | 120 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.33 l/100km | 3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 370 km | cca 247 km | cca 252 km | |
Servisný interval: | 5000km | 10 000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | podvozok KYB, 12 V zásuvka | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Zabudované nosiče bočných kufrov Cena 9/2017: 5 290 eur | Cena 9/2017: 5 795 eur | Cena 9/2017: 5 800 eur | Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur) |
Pridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora