Anketa:
Suzuki V-Strom 250 2018 - hladný po dobrodružtve 1/2
ZdieľaťPridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19474 [Testy a predstavenia - Test]
Suzuki v poslednom čase vstúpila aj do segmentu malých cestovných mašín. Donedávna prázdny segment tak má nového hráča a nie je prekvapením, že po vzore väčších bratov nesie označenie V-Strom 250.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
V-Strom bol vždy synonymom kvalitného viac na cestu orientovaného cestovateľa. 650-ka sa dlho pýšila aj titulom kráľa alpských priesmykov. Nová 250-tka pokračuje v tomto trende a prináša kvalitne spracovaný bike s cestnejším zameraním. Niečo ako verziu XT na vypletaných kolesách by sme pri 250-tke hľadali márne.
Video: Test: Suzuki V-Strom 250 2018 - Veľký cestovateľ s malým srdcom - motoride.sk
Malý stromček teda jazdí na kolesách z ľahkých zliatin a v 17-palcovom rozmere 110/80-17M/C 57H vpredu a 140/70-17M/C 66H vzadu v sérii obutých to cestných pneumatík. 17 vpredu môže byť trochu problém pri voľbe terénnejších pneumatík – aj keď dnes začínajú výrobcovia prinášať „pseudo-štuple“ aj v tomto rozmere.
Motor malého V-Stroma napriek názvu nie je vidlicový, ale je to aspoň dvojvalec. Pochádza zo športového modelu Suzuki GSX250R, a čo je trochu na škodu veci, nie je pravdepodobne nijako preladený na cestovné využitie. Parametre: 248 ccm kvapalinou chladený dvojvalcec s dvomi ventilmi, max. výkon 25,16 koňa pri 8500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 23,4 Nm pri 6500 otáčkach
Podvozok zabezpečila značka KYB, o brzdenie sa starajú dve kotúčové brzdy pod dozorom systému ABS. Zmenami prešiel samozrejme rám s podsedlovkou. V-Strom dostal do vienka naozaj veľkú 17,3-litrovú nádrž, ktorá mu zabezpečí poriadny dojazd.
Čo sa týka dizajnu, ten je nevšedný. Nemôže chýbať typický zobák a nad ním je, čuduj sa svete, okrúhle svetlo. Mne osobne sa tento neokukaný vzhľad páči a som rád, že tam iba neokopčili dizajn z väčších bratov. Na zobáku je výrazný nápis V-Strom a plastovanie je dvojfarebné – mimochodom, dostupné v troch prevedeniach: čierno-žltá, červená a čierna.
Nad plexi nájdeme pomerne vysoký a kolmý plexi štít. Sedlo je rozmerné, vo výške 800 mm, a navrhnuté dostatočne pohodlne aj pre dvoch jazdcov. Za ním je naozaj parádny a robustný nosič batožiny, za aký by sa nemusela hanbiť ani o triedu väčšia motorka. A čo je fakt zaujímavosť, v podsedlovke nájdeme predprípavu na originálne 20-litrové bočné kufre. V tomto segmente vec nevídaná.
Do sedla
Konečne vysadnem do sedla a musím pochváliť, že je len 800 mm nad zemou, čo ocenia baby a jazdci nižšieho vzrastu. Daňou za to je pomerne ostrý uhol ohnutia kolena, ale aj ja so svojimi 182 cm sa na Stromček pohodlne poskladám. Aj keď budí dojem malej motorky, je postavený dobre. Riadidlá sú vysoko, posed je vzpriamený – ale na prvý dojem sa mi zdajú riadidlá úzke.
Plne digitálna prístrojovka je prevzatá z GSX250R, a tak tu nájdeme aj ukazovateľ zaradeného stupňa, indikátor preradenia, palubný počítač (2x trip), hodiny a samozrejme palivomer. Vedľa prístrojovky nájdeme už v sérii aj 12V zásuvku.
Motor má príjemný zvuk, za čo asi vďačí pomerne rozmernej koncovke výfuku. V meste je dynamika fajn, V-Strom hravo drží krok s premávkou, avšak zisťujem, že sprevodovanie je dosť krátke a treba pomerne často radiť. Napriek tomu, že plne natankovaný má 188 kg, je to ľahko ovládateľná mašina, hravo sa prepletá mestskou premávkou. Zo vzpriameného posedu mám dobrý výhľad dopredu a dobre umiestnené sú aj zrkadlá, ktoré netrpia vibráciami.
Okresky sú moje ihrisko
Mesto mám za sebou úplne bez problémov a dostávam sa na okresky. Tu začína zábava a aj čosi ako športová jazda s 25-koňovým motorčekom. Prečo nie? Nakoniec motor je bez zmien z malého superšporta, ochotne sa nechá vytáčať. Prevodovka funguje hladko a radí skvele i bez spojky. Otáčkomer držím v tých najvyšších číslach a jazda je fakt svižná. Brzdy mi plne postačujú k tempu jazdy, ktoré V-Strom dokáže udržiavať. Ich činnosť navyše kontroluje systém ABS. Na pomerne úzkych pneu sa veľmi ochotne púšťa do náklonov a je radosť na ňom vyberať zákruty.
Začínajúcemu jazdovi isto prídu vhod informácie na prístrojovke – a to hlavne zaradený stupeň a indikátor preradenia. Keďže je sprevodovaný tak ako je, radiť treba fakt často. Pri športovej jazde mi to vôbec neprekáža.
Volanie diaľav
No ale situácia sa mení keď vybehneš na diaľnicu a nasmeruješ si to z hlavného mesta do metropoly východu. Tu by sa na turistiku hodilo naozaj iné sprevodovanie. Pri 90 km/h na šiestom prevodovom stupni motor točí 7000 otáčok. Ako sa prehupneš cez 100 km/h, už svieti indikátor preradenia a už neshasne. Maximálna rýchlosť je cca 135 km/h a dá sa krátkodobo využiť napr pri predbiehaní. 110 - 115 je taká optimálna rýchlosť.
Napriek tomu, keď idem na šestke v dedine 50 km/h, tak rozjazd je fakt svižný a úplne v pohode. Aj preto mám pocit, že to mohli v Suzuki preladiť a ja by som aspoň úpravou reťazového kitu posunul otáčky dolu. Motor má sily dosť.
Plexi je pomerne malé, ale kolmé. Aerodynamika je spravená dobre – na ceste Bratislava - Košice som na prilbu nenachytal žiadne mušky. Plexi smeruje nápor vetra vyššie na hornú hranu prilby a jazda je tak naozaj komfortná.
Posed je ako na veľkých cestovných endurách, i keď výška sedla je udržaná naozaj na minime. Priestoru na sedle je dosť nielen pre jazdca, ale i spolujazdca. Spomínal som už fakt kvalitný robustný horný nosič, ako aj nevídanú predprípavu držiakov na bočné kufre, čo je paráda.
Spotrebu výrobca udáva 3,2 l na 100 km, čo je určite reálna hodnota. Keď som ale jazdil naozaj svižne alebo dlhodobo vo vyšších rýchlostiach, tak som sa priblížil skôr k 4 litrom. Aj tu si myslím, že by iné sprevodovanie výrazne pomohlo. Nádrž má však veľkorysý objem 17,3 l, čo dáva malému turistovi dojazd cez 350 km na jedno tankovanie.
A čo volanie nespevnených ciest?
Do terénu sú trochu limitujúcim faktorom 17-palcové kolesá. Dozadu nie je problém niečo obuť, ale vpredu mohla byť aspoň 19-tka a bolo by to jednoduchšie. Na toto ale dnes už výrobcovia pneu reagujú a prinášajú nové pneu aj v 17-palcovom prevedení vpredu.
Napriek tomu sa v teréne nestratí – je to malá štíhla ľahká a obratná motorečka. V sérii má parádny chránič motora, a myslím, že svojho majiteľa dostane všade tam, kam si on trúfne. Je to presne taký správny mix cesty/terén ako V-Strom 650.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 13.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvý test: Suzuki V-Strom 1000 2014 - štíhly obratný dobrodruh - Awia
- KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí - zeON
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400 - Awia
- Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou - Awia
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu - Awia
- KTM 390 Adventure 2020 - najmenší dobrodruh z rodiny - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora