Anketa:
Odvoz do a z Tunisu október 2018
ZdieľaťPridané: 05.09.2018 Autor: Landal
Čitatelia: 4748 [Bleskovky - PR bleskovka]
Chceš ísť jazdiť do Tunisu? Nechceš ísť po ose? Nechceš sám znášať náklady na cestu? Tak čítaj...
Ponúkam 2 miesta pre jazdca v aute a 2 motorky/štvorkolky na vozíku. Budeme cestovať VW Multivan so 6-timi samostatnými sedadlami, čo je veľmi komfortné. Vozík je veľký dvojnápravový, naložíme čo chceme. Vozík nemá krytie.
Plán cesty
Základné body sú nasledovné:
- odchod z BA 05.10. večer (možnosť nakládky aj v obci Unín, okr. Skalica)
- odchod trajektu z Janova 06.10. o 15:00
- príchod trajektu do Tunisu 07.10. o 15:00
- príjazd do Ksar Ghilane 08.10. ráno
- odchod z Ksar Ghilane 14.10. skoro ráno
- odchod trajektu z Tunisu 14.10. o 18:00
- príchod trajektu do Janova 15.10. o 18:00
- príchod do SVK 16.10. ráno, vykládka v BA (možnosť aj v obci Unín)
Nejde o organizovaný výlet, kde by bol jasne daný program. Ponúkam transport, nič viac. V Tunise pôjdeme z prístavu najpriamejšou cestou do Ksar Ghilane. Pasažierov aj s moto je možné vysadiť kdekoľvek po trase a na spiatočnej ceste ich nabrať kdekoľvek po trase.
S Dodom berieme cestu ako tréningový pobyt v dunách. Chceme sa zoznámiť s púšťou, robiť si tréningy v dunách okolo Ksar Ghilane, prípadne si robiť jednodňové výlety zo základného tábora v Ksar Ghilane. S nami idú ešte ďalší 2-ja motocestovatelia, ktorých vyložíme rovno v meste Tunis a pôjdu okruh po Tunise podľa vlastného plánu.
Cena
Rozpočítané náklady na jazdca a stroj sú 300,- Eur pri 6-tich a 350,- Eur pri 5-tich. V tejto sume je preprava človeka, jeho vecí a stroja na trajekt do Tunisu. Trajekt za seba (osobu), poplatky na Tuniskom vstupe atď. si každý hradí sám. Auto a vozík, ktorým pôjdeme, budú mať samozrejme PZP, ale nič iné negarantujem (napr. krádež vecí z vozíka). Nezabezpečujem asistenciu v Tunise pre cestovateľov.
V prípade záujmu o isté miesto je potrebné vopred uhradiť 300,- Eur. Záujemcov o cestu prestanem hľadať po tom, čo mi dvaja ľudia pošlú na účet 300,- Eur. Táto suma bude nevratná, a to bez ohľadu na dôvod neúčasti záujemcu na ceste. Samozrejme, náhradníka je možné za seba zabezpečiť. Ak by sa našiel len 1 záujemca a teda by sa realizoval 5-osobový plán, tak tých 50,- Eur uhradí záujemca pri naložení do auta.
Ak by som nebodaj nebol schopný vyraziť na cestu, tak samozrejme peniaze vrátim.
Zmena plánu - no way!
Tu opísaná schéma cesty je nemenná. Pripojiť sa môže ten, komu to vyhovuje a kto dané podmienky akceptuje. Je zbytočné písať: "a dalo by sa zmeniť...?" alebo "pridal by som sa ak by to bolo tak, že...".
Na šoférovanie takejto súpravy už treba mať "kamiónové" papiere, ktoré má Dodo aj ja, takže za volantom sa budeme striedať my dvaja.
Vstup do Tunisu
Treba mať tip-top papiere k stroju. Riadne EČ, platnú STK, zelenú kartu, platný pas s dobou platnosti min. 3 mesiace po plánovanom návrate. Vízová povinnosť nie je.
Teším sa, že nám bude po ceste veselo. Hurá do púšte!
Laňďal
Pridané: 05.09.2018 Autor: Landal Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!