Anketa:
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista 2/2
ZdieľaťPridané: 03.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15506 [Testy a predstavenia - Test]
Offroad:
Na moje prekvapenie má Versys aj pomerne slušný postoj v stupačkách čo som si overil jazdou po poľných cestách. Je pomerne široký v kolenách, ale celkovo je postoj dobrý a aj keď nemá vyslovene terénne zameranie tak umožňuje pekne ovládať motorku. Versys rozhodne zvládne aj nejaké tie kratšie presuny po nespevnených a povedzme že suchých cestách za nejakým tým dobrodružstvom.
Nakoniec dnes sú v ponuke už aj nejaké tie „offroad“ pneumatiky aj v 17-palcovom rozmere ak by niekto po tomto zatúžil. Nemyslím si ale že toto bude zrovna doména týchto motoriek, terénu sa nezľaknú, ale väčšinu času tam tráviť rozhodne nebudú.
Konkurencia
Začnem trochu netradične športovým tourerom Honda Crossrunner ktorý síce zaostáva mierne výkonom, ale má podobné športové zameranie a zaujímavý V4 motor, ale hlavne je lacnejší ako štandardný Versys. Yamaha má teraz Tracer 900 GT so zábavným trojvalcom sa výkonovo doťahuje a je aj výrazne ľahší a cenovo podlieza aj Hondu. Taliani majú teraz novú Multistradu 950 s L-kovým dvojvalcom len o mál slabším od Versysa. Ducati má však 19-tku vpredu, je ľahšia a cenovo už o 700 eur drahšia od základného Versysa.
Z anglicka prichádza ďalší vážny konkurent Triumph Tiger Sport 1050, ktorého trojvalec výkonovo o kvapku predbieha Versysa, je o pár kíl ľahší, rovnako športovo orientovaný, ale hlavne o pár stoviek lacnejší. A z bavorského tábora spomeniem BMW S1000XR ktorá hodne vytŕča výkonom, ale už aj cenou. No výber to nie je vôbec ľahký že... :-)
Záver
Versys je motorka čo sa od svojho uvedenia na nič nehrá, je to "nasraný" superbike oblečený do kabátu pohodlného cesťáku. Nie je to však sport-touring (ako Z1000SX) ale s posedom vzpriameným ala cestovné enduro. Do terénu sa však nikdy nehrnul a to mu zostáva - naďalej jazdí na 17-palcových cestných kolesách.
Teraz dostal do vienka tie najnovšie high-tech vecičky z prémiových bikov tak sa môže hrdo postaviť konkurencii. Či už v základnej výbave alebo nami testovanej našlapanej SE verzii je to zábavná športová motorka so štvorvalcom neustále hladným po otáčkách, ktorá miluje jazdu v zákrutách. A toto všetko ponúka s maximálnym pohodlím plnohodnotne dvojici v jeho sedle.
K tomu naviac má turistickú tvár, dobrú ochranu posádky, pohodlie, spotrebu a motor, ktorý poslušne pradie aj v nízkych otáčkach pri kochačkovej turistickej jazde. Tak ako to býva zvykom motorka na rozhraní viacerých svetov, univerzál na kaŽdý deň, na dovolenku, na športovú jazdu a občas možno aj na okruh - prečo nie. To je Versys 1000.
Plusy, mínusy
Športový charakter a dizajn, točivý motor, pohodlie, prehľadná farebná prístrojovka + Rideaology aplikácia, široké možnosti nastavenia el. podvozku, ochrana pred vetrom | „gumenný“ quick-shifter |
Video
Video: Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný turista v plnej SE verzii
Video: Kawasaki Versys 1000 2019 - Dobrodružstvo volá
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Versys 1000 2019:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,5 l/100km |
Objem nádrže | 21 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 286 km |
Cena štandard verzie | od 12 995,- EUR |
Cena SE verzie | od 16 395,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Quickshifter | 328.99 EUR |
Kryt chladiča | 105.96 EUR |
Ochrana rámu | 218.41 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 310.82 EUR |
Krytka rukoväte | 149.28 EUR |
Turistické plexi | 195.29 EUR |
Znížené sedlo | 469.09 EUR |
Zámok prilby | 151.01 EUR |
Kryt sedla spolujazdca (Metallic Moondust Gray) | 271.58 EUR |
Hmlovky | 558.46 EUR |
Držiak navigácie | 94.64 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Kňaze - matox
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki SLovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Honda | Yamaha | Ducati |
Model: | Versys 1000 | Crossrunner | Tracer 900 GT | Multistrada 950 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 782 ccm | 847 ccm | 937 ccm |
Max. výkon: | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7500 ot. | 75 Nm / 8500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 96.2 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 11.8:1 | 11.5 : 1 | 12,6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 72 x 48 mm | 78 x 59.1 mm | 94 x 67,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 145 mm | 137 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 152 mm | 148 mm | 130 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 298 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-R17M/C | 120/70-17 | 120/70 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 256 mm | 245 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55-R17M/C | 180/55-17 | 170/60 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 204 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 253 kg | 242 kg | 215 kg | 227 kg |
Výška sedla: | 840 mm | 815 mm | 850 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1475 mm | 1440 mm | 1594 mm |
Dĺžka: | 2270 mm | 2190 mm | 2160 mm | 2280 mm |
Šírka: | 895 mm | 870 mm | 950 mm | 995 mm |
Výška: | 1400 mm | 1360 mm | 1345 mm | 1470 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 165 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 21 l | 20.8 l | 18 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 288 km | cca 272 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | ||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | bočné kufre, plne nastaviteľná predná vidlica | plne nastaviteľný podvozok, 12V zásuvka | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 04/2019 štandard: od 12 995,- EUR SE verzia: od 16 395,- EUR | Cena 6/2017: 12 190 eur | Cena 7/2018: 11 990 eur | Cena 5/2019: 13 690 eur |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | BMW |
Model: | Versys 1000 | Tiger Sport 1050 | S1000XR |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 1050 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 126.5 k (93.0 kW) / 9475 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7500 ot. | 106 Nm / 7000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 11.7:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 79 x 71.4mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 140 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 152 mm | 150 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 255 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 253 kg | 235 kg | 228 kg |
Výška sedla: | 840 mm | 830 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1540 mm | 1548 mm |
Dĺžka: | 2270 mm | 2150 mm | 2183 mm |
Šírka: | 895 mm | 835 mm | 940 mm |
Výška: | 1400 mm | 1310 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 21 l | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.3 l/100km | 6.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 283 km | cca 223 km |
Servisný interval: | 12000 km | 10 000 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | semiaktívny podvozok | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 04/2019 štandard: od 12 995,- EUR SE verzia: od 16 395,- EUR | Cena 9/2017: cca 12 410 eur | Cena 9/2017: 15 400 eur |
Pridané: 03.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora