ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki prestavila KLX230 pre rok 2020

 Zdieľať

Pridané: 22.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6623 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pre rok 2020 pribudne do rodiny Kawasaki nový model v enduro štýle - Kawasaki KLX230.

So vzhľadom strojov série KX a vybavením aj na použitie na asfaltových cestách, nie len mimo nich prináša KLX 230 mladým jazdcom veľa zážitkov s ľahkou ovládateľnosťou a hravosťou.

Nová Kawasaki KLX230 2020
Nová Kawasaki KLX230 2020

Jadrom motocykla je motor s objemom 233cc s ľahko kontrolovateľným výkonom, ktorý dosahuje vysoké hodnoty už v stredných otáčkach. Vstrekovanie zaručuje ľahkú kontrolu nad výkonom a jeho lineárne charakteristiky počas akcelerácie.

Nová Kawasaki KLX230 2020
Nová Kawasaki KLX230 2020

Nový ľahký kompaktný rám je spravený tak, aby poskytoval jazdcovi pocit dôvery aj na ceste, aj mimo nej. Spolu s 21 palcovým predným a 18 palcovým zadným kolesom, komfortným pružením a prvým Kawasaki DUAL PURPOSE ABS KLX230 prináša najlepšiu kombináciu modernej technológie a účelnej jednoduchosti.

Nová Kawasaki KLX230 2020
Nová Kawasaki KLX230 2020

Pre pohodlie jazdca je v motorke elektrický štartér, 6-rýchlostná prevodovka a nádrž s objemom 7,5litra. Okrem toho motocykel disponuje LCD displejom, ktorý obsahuje údaje ako rýchlomer, prejazdená vzdialenosť, denné počítadlá, ukazovateľ stavu paliva, či hodinky.

Nová Kawasaki KLX230 2020
Nová Kawasaki KLX230 2020

Foto:
 Kawasaki KLX 230 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KLX 230
Rok:2020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:233 ccm
Max. výkon:19.04 k (14.00 kW) / 7600 ot.
Max. krútiaci moment:19.8 Nm / 6100 ot.
Kompresný pomer:9,4:1
Vŕtanie x Zdvih:67,0 x 66,0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:220 mm
Zdvih vzadu:223 mm
Brzdy vpredu:kotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:2.75-21 45P
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:4.10-18 59P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:134 kg
Výška sedla:885 mm
Rázvor:1380 mm
Dĺžka:2105 mm
Šírka:835 mm
Výška:1165 mm
Svetlá výška:265 mm
Objem nádrže:7.5 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 4 795 EUR

Pridané: 22.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »