Anketa:
Ako lietali KTM 790 Adventure & Adventure R 2019 po Chorvátskych cetách a necestách 3/3
ZdieľaťPridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Štandardná verzia 790 Adventure je postavená viac na turistiku a preto v konkurencii proti nej postavím podobné stroje od konkurencie. Tie však často majú aj cestnejšie zamerané menšie kolesá, prípadne aj odlievané namiesto vypletaných. To je prípad BMW F 750 GS a Triumph Tiger 800 XR BMW má okrem toho v 750-tke aj znížený výkon. KTM je so spomínaných najľahšia, má najväčšiu nádrž a výrazne bohatú výbavu. Cenovo ale spolu s Afrikou sú drahšie od BMW a Triumpha.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | KTM | BMW | Honda | Triumph |
| Model: | 790 Adventure | F 750 GS | CRF1000L Africa Twin | Tiger 800 XR |
| Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
| Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 799 ccm | 853 ccm | 998 ccm | 800 ccm |
| Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. | 83 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 79 Nm / 8050 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm | 74 x 61.9 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 200 mm | 151 mm | 230 mm | 180 mm |
| Zdvih vzadu: | 200 mm | 177 mm | 220 mm | 170 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 310 mm | 305 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 110/80 R19 | 90/90-R21 | 100/90-ZR19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 265 mm | 256 mm | 255 mm |
| Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70 R17 | 150/70-R18 | 150/70-ZR17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Suchá hmotnosť: | 189 kg | 208 kg | 199 kg | |
| Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 230 kg | ||
| Výška sedla: | 850 mm | 815 mm | 870 mm | 810 mm |
| Rázvor: | 1509 mm | 1559 mm | 1575 mm | 1530 mm |
| Dĺžka: | 2255 mm | 2335 mm | 2215 mm | |
| Šírka: | 922 mm | 930 mm | 829 mm | |
| Výška: | 1350 mm | 1475 mm | 1350 mm | |
| Svetlá výška: | 233 mm | 250 mm | ||
| Objem nádrže: | 20 l | 15 l | 18.8 l | 19 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Max. rýchlosť: | 190 km/h | |||
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |||
| Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km | 4.7 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 312 km | cca 274 km | cca 251 km | cca 303 km |
| Servisný interval: | 15 000km | 10 000km | 12000 km | |
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie | za príplatok |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii | |||
| El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
| Quick-shift: | za príplatok | |||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
| Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie | plne nastaviteľný podvozok | ||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena 02/2019: 12 099 EUR | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 10/2018: 10 650 eur |
790 Adventure R môžeme porovnať s rovnakými resp vyššími modelmi konkurencie + som pridal terénne zameranú Yamaha Ténéré 700. KTM vynikne hmotnosťou, zdvihmi či veľkosťou nádrže a bohatosťou výbavy. Jedine BMW zo spomínaných nemá nastaviteľný podvozok. Africa Twin vo verzii Adventure Sports vytŕča ako veľký cestovateľ - mohutná a vysokánska motorka s možnosťou automatu. Triumph Tiger 800 XC ponúka trojvalec a nastaviteľný podvozok WP. No a Yamaha Ténéré 700 to je zaujímavá motorka do terénu za naozaj zaujímavú cenu.
| Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
| Všeobecné informácie: | |||||
| Výrobca: | KTM | BMW | Honda | Triumph | Yamaha |
| Model: | 790 Adventure R | F 850 GS | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Tiger 800 XC | Ténéré 700 |
| Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
| Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |||
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | |||||
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 799 ccm | 853 ccm | 998 ccm | 800 ccm | 689 ccm |
| Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 79 Nm / 8050 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | 11.5 : 1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm | 74 x 61.9 mm | 80 x 68.6 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 240 mm | 204 mm | 252 mm | 220 mm | 210 mm |
| Zdvih vzadu: | 240 mm | 219 mm | 240 mm | 215 mm | 200 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 310 mm | 305 mm | 282 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 | 90/90-21 | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 265 mm | 256 mm | 255 mm | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 | 150/70-17 | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
| Hmotnosť / Rozmery: | |||||
| Suchá hmotnosť: | 189 kg | 205 kg | |||
| Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 243 kg | 205 kg | ||
| Výška sedla: | 880 mm | 860 mm | 900 mm | 840 mm | 880 mm |
| Rázvor: | 1528 mm | 1593 mm | 1580 mm | 1545 mm | 1590 mm |
| Dĺžka: | 2305 mm | 2340 mm | 2215 mm | 2365 mm | |
| Šírka: | 922 mm | 930 mm | 865 mm | 915 mm | |
| Výška: | 1350 mm | 1570 mm | 1390 mm | 1455 mm | |
| Svetlá výška: | 263 mm | 270 mm | 240 mm | ||
| Objem nádrže: | 20 l | 15 l | 24.2 l | 19 l | 16 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
| Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | ||||
| Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km | 4.7 l/100km | 4.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 312 km | cca 274 km | cca 324 km | cca 303 km | cca 266 km |
| Servisný interval: | 15 000km | 10 000km | 12000 km | ||
| Doplnková výbava: | |||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie | áno, v sérii | |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
| El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | ||
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
| Quick-shift: | za príplatok | ||||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | ||||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
| Iná výbava: | USD 48mm WP vidlica | USD vidlica | plne nastaviteľný podvozok | nastaviteľný podvozok WP | |
| Poznámka: | |||||
| Poznámka: | Cena 02/2019: 13 099 EUR | Cena 10/2018: od 11 150 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 10/2018: od 13 100 eur | Oficiálna cena: 9 590 € Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019. |
Video
Video: KTM 790 Adventure a Adv R 2019 na Chorvátskych šotolinách (a cestách :-) )
Video: KTM 790 Adventure & Adventure R - Street & Offroad Fun
Video: KTM 790 Adventure R 2019 už na Slovensku - prvé dojmy a predstavenie
Video: Prvé dojmy zo sedla KTM 790 Adventure R 2019
Video: KTM 790 ADVENTURE R 2019
Video: KTM 790 ADVENTURE R - prototyp - znovu objav dobrodružstvo
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019:
| Servisný interval | 15 000km |
| Spotreba | 4,8 l/100km |
| Objem nádrže | 20 l |
| Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 350 km |
| Cena 790 Adventure | 12 099 EUR |
| Cena 790 Adventure R | 13 099 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini, a prilbe Suomy.
Pridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle
- EICMA 2025: Vespa oslavuje jubileum výročnými modelmi Vespa 80th
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR
- EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica
- EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale
- EICMA 2025: QJMOTOR prináša offroad adventúry RX 800 a 450 a 5 ďalších noviniek vrátane V4 café-racera
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- ... zobraz všetky články od tohto autora

















































