Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1950 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy 2/2

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14292 [Testy a predstavenia - Test]

Športová jazda jej pristane:

Okrem mesta je naháč tradične stavaný aj na športovú jazdu. Čím viac zákrut tým lepšie. Jazdec totiž s motorkou veľa pracuje, zrýchľovanie strieda časté brzdenie a nemá tak čas riešiť veci či na neho fúka alebo sa mu sedí pohodlne. V tomto smere je na tom CB rovnako dobre ako v meste. Kompaktný bike s dobre centralizovanou hmotnosťou, jazdec na ňom sedí v ideálnej pozícii. Veľmi dobre sa na ňom vysadá do zákrut, ľahko sa preklápa. Ideál aj pre začiatočníka, ktorý sa chce naučiť jazdiť a to aj vďaka dobre plynule dávkovateľnému výkonu motora.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Keď sme pri tom motore už som písal prečo má "len" 95 koní. Teraz ale poviem že pre stredný segment je týchto cca 100 koní priam ideál. Štvorvalec tu má výhodu v tom, že má široké pásmo použiteľných otáčok. Samozrejme tých 95 koní jazdec musí hľadať skôr hore. Aj k tomu výborne pomôže quick-shifter. Je super, že ho Honda zahrnula do príplatkovej výbavy a tých 210 EUR nie je zas až taká vysoká suma, aby si to fanúšik športovej jazdy nemohol dovoliť. Na druhej strane radiť by sa dalo aj bez neho. Inak iba raz sa mi stalo, že mi tam padol neutrál ale to bolo medzi jednotkou a dvojkou, kde by bolo lepšie asi použiť spojku alebo potom kopnúť to tam s vyššou razanciou.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Podvozok aj pri ostrejšej jazde zvláda motorku s prehľadom. Aj keď nie je nastaviteľný dodáva CB-čke tuhosť a istotu. Nikdy som nemal pocit že by som ho nejako dostával na limity. Dobre zvládal aj "spomaľovacie pásy" na Jahodnej - iba mierne impulz do riaditiek. No a brzdy? Na takúto ľahkú motorku 310mm kotúče a radiálne štvorpiestiky. Čo viac si želať, ovládanie jedným prstom je úplne samozrejmé, rovnako ako ABS-ko ktoré striehne na jazdcove "prešlapy". Navyše po novom trakčná dokáže skrotiť aj premotivovaného paliča.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Turistika

Má vôbec zmysel písať tento odstavec? Keďže sme na CB-čke absolvovali aj 2x cestu krížom celej našej krajiny tak môžeme. Pohodlie je v pohode tak do 200 km, potom už sa ozve zadok. Na diaľnici už pri 110 km/h fúka a treba priľahnúť. Keď už zaľahneš je jedno či ideš 110, 130 či viac. Celkovo sa tešíš kedy z diaľnice vypadneš. Najlepšie je to na okreskách, kde sa bavíš jazdou a nenudíš, tu ti nevadí nič, rýchlosti sú nižšie a čas letí rýchlo. Spotreba je fajnová.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Originál zadné sedlo - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Čo sa batožiny týka tak výrobca ponúka len tankvak a zadnú tašku. Ja som mal vzadu nahodenú rolku a bolo to v pohode. Keďže výfuk je dole asi by nebol problém nahodiť bočné kapsy. S kapsami a rolkou si myslím, že sa v pohode nabalíš aj na nejakú tú dovolenku do álp či k moru.

Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Názor druhého redaktora:

janciii:

Teraz už sedím vo vlaku na ceste naspäť domov a stále rozmýšľam, páčila sa mi ta motorka alebo nepáčila? Poviem Vám že prevládajú u mňa rôzne myšlienky a väčšinou je to o tom, že si spomeniem na nejakú jej peknú vlastnosť a ako sa tak usmievam hneď sa zamračím a spomeniem si na nejakú negatívnu vlastnosť.

Honda CB650R je motorka ktorá má za úlohu osloviť mladých jazdcov. Verte či nie ale počas testovania sa to aj potvrdilo. Na Jahodnej pri fotení ku nám prišlo dievča a celá usmiata od ucha k uchu sa tešila, že sme tam doviezli práve tuto motorku. Ta radosť bola aj preto lebo dievča vlastnilo presne rovnakú motorku, ale v červenej farbe. Mladý človek ktorý má v ruke CB650R bude šťastný človek. Povozí sa na Šturci alebo Jahodnej a po hodinovej jazde zákrutami pôjde na kávu/obed a celý vysmiaty môže ísť domov. Áno táto motorka má zákruty v sebe a s celou radosťou sa do nich púšťa.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Design je moderný a príjemný, páčilo sa mi okrúhle svetlo. Z motorky išiel taký moderný-retro štýl. Motor: 4-valček si krásne pradie a má krásny zátah odspodu. Spotreba pri normálnej jazde super a presne to čo udáva výrobca 4,6l/km a pri nakladaní (na okruhu :D) 5,6 l/km.

Naša testovaná motorka mala ako doplnok quickshift, úprimne som rad keď je na motorke namontovaný quickshift. Veď aj ja sám ho mám na mojej Afrike. Z čoho som bol troska sklamaný tak bolo to že tento bol len jednosmerný, niekomu to vyhovuje, ale ja som za to aby bol obojsmerný. Mal som pocit že tento je tam zbytočný keďže radiť hore sa dá aj bez neho a kvalty tam padali chirurgicky presne.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Podvozok je kapitola sama o sebe a mohol by som to skrátiť na jedno slovo a to je super. Áno priatelia podvozok bol super, nebol síce nastaviteľný, ale mal som pocit že bol nastavený od výroby presne a nepotreboval žiadne ladenie. Či už to bolo v zákrutách alebo na rozbitej ceste. Stále som mal v rukách tu istotu a pocit že motorka vôbec neprotestuje. Na diaľnici pri vysokých rýchlostiach taktiež neprotestovala a krásne si to užívala so mnou.

Páčilo sa mi aj obutie, motorka bol obutá na gumách Metzeller. Mal som možnosť ich vyskúšať aj v daždi aj počas tepla a jedným slovom paráda. Ergonómia: poviem Vám toto je téma ktorá vo mne vyvoláva otázniky. Motorku som mal odviesť z Košíc do Bratislavy. Poviem Vám tešil som sa, povedal som si že aha 4-valec a pekná motorka, čo viac ku šťastiu človek potrebuje. Ako sa ukázalo toto nadšenie upadlo po 50km kedy má začal bolieť zadok a každých 15 min som skúšal hľadať inú polohu tela. Týmto nechcem odradiť budúcich CB turistov, to nie, veď cestovať sa dá na hocičom, ale za mňa to nie je motorka na cestovanie a áno máte pravdu, nie je to cestovná motorka. Ak by som býval 50km od Bratislavy a mal by som rovnakú úlohu s tou motorkou (zaviesť ju naspäť do Hondy) tak sa usmejem a idem okamžite.

USD vidlica a radiálne strmeňe - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
USD vidlica a radiálne strmeňe - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
USD vidlica a radiálne strmeňe - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Dole umiestnený katalizátor a aj koncovka výfuku - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

V skratke je to dobrá motorka na to pre koho a na čo je určená. A ak premýšľate nad jej kúpou určite si ju choďte vyskúšať do najbližšej Honda predajne a poriadne ju prevetrajte. Uvidíte sami či je to motorka pre vás alebo nie.

dizajn, cena, spotreba menej praktická na dlhé trasy, všednosť

Konkurencia

Tak konkurentov máme naozaj veľa. Mohol by som sa pozrieť po štvorvalcoch, ale vybral som tentoraz skôr modely s retro moderným dizajnom. Začnem s dvojvalcovou Yamahou XSR700 , ktorá je samozrejme trochu ľahšia ale má aj o 20 koní menej. Za takmer identickú cenu ma Yamaha aj menšiu výbavu. Zaujímavý kúsok ponúka Suzuki SV650X je rokmi overená technika, krásny a zábavný V2 dvojvalec hodený do café štýlu. Výbava je tu vskutku základná motor má tiež menší výkon ale X-ko takmer o 1000 EUR lacnejšie. Kawasaki má pekné retro v podobe štvorvalca Z900 RS ten už je ale z vyššieho segmentu ako výkonom tak aj cenou. No a musím spomenúť aj zaujímavú novinku ktorú som nedávno tiež vyskúšal Royal Enfield Continetal GT - totálne jednoduchá motorka bez elektroniky, iba ABS, anti-hop, 50 koní a menej ako 200kg. V tomto všetkom sa skrýva ale kopa zábavy, motorka ma dušu a aj zaujímavú cenovku.

No a na záver som si pripravil ešte konkurentov z európy, kde však už cenovka je vyššia. Ducati Scrambler Icon - ľahký L-kový dvojvalec. Nový Triumph Street Twin má tradičný dvojvalec ktorý ohúri viac krútiakom ako výkonom a klasický vzhľad anglickej moto školy. No a čerešničkou je extrémne ľahký, jednovalcový športovec Husqvarna Vitpilen 701, ktorý si musíš naozaj zamilovať aby si za neho dal 10 000 eur. Jazdné vlastnosti, ktoré ti ponúkne sú ale však úplne bezkonkurenčné.

Záver

CB650R je evolúcia predchádzajúceho CB650F ktorá mala trochu nevýrazný japonský dizajn. Nové eRko je modernejšie, výkonnejšie, ľahšie a hlavne lepšie vybavené. Oku lahodiaca naháč poteší aj začiatočníka, ale parádne sa na ňom vyblbne aj skúsený jazdec. Skvelý univerál do mesta, na každý deň, na výlety aj športovú jazdu. A ak mu dáš šancu odvezie ťa aj k moru.

Plusy, mínusy

moderný dizajn, točivý štvorvalec + anti-hop, kompaktné rozmery, kvalitný podvozok a brzdy, výbava, pekné voliteľné doplnky iba jednosmerný quick-shift

Video

Video: Honda CB650R 2019 - štýlový Neo Sports Café naháč

Video: Honda CB650R 2019 - Neo Sport Café v strednej triede

Pozadie / Wallpaper:

Keď ti jedna nestačí - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB650R 2019 :

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,9 l/100km
Objem nádrže 15,4 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 235 km
Cena motorky 7 590,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Kryt sedla ALU 76 EUR
Kryt sacieho potrubia ALU 170 EUR
Maly štítok nad svetlo ALU 120 EUR
Vyhriavané rukoväte 340 EUR
Tmavé plexi 46 EUR
Tankvak 75 EUR
Zadná taška 110 EUR
Quick-shifter (smerom hore) 210 EUR
12V zásuvka 40 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda CB650R 2019 Yamaha XSR700 2019 Suzuki SV650X 2019 Kawasaki Z900 RS 2019 Royal Enfield Continetal GT 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaSuzukiKawasakiRoyal Enfield
Model:CB650RXSR700SV650XZ900 RSContinetal GT
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:SuperšportNaháčNaháčNaháčKlasika
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm689 ccm645 ccm948 ccm648 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 8500 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.98.5 Nm / 6500 ot.52 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:11.6 : 111.5 : 111.2:110.8:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm80 x 68.6 mm81.0 mm x 62.6 mm73.4 x 56.0 mm78 mm x 67.8 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm125 mm120 mm110 mm
Zdvih vzadu:120 mm130 mm130 mm140 mm88 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm282 mm290 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17M/C (58W)120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17 M/C (58W)100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm240 mm250 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17M/C (73W)180/55-17160/60ZR17M/C (69W)180/55ZR17 M/C (73W)130/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:202 kg186 kg198 kg215 kg198 kg
Výška sedla:810 mm815 mm790 mm835 mm793 mm
Rázvor:1450 mm1405 mm1445 mm1470 mm1398 mm
Dĺžka:2130 mm2075 mm2140 mm2100 mm2122 mm
Šírka:780 mm820 mm730 mm865 mm744 mm
Výška:1075 mm1030 mm1090 mm1150 mm1024 mm
Svetlá výška:130 mm140 mm135 mm130 mm174 mm
Objem nádrže:15.4 l14 l14.5 l17 l12.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km3.8 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 235 kmcca 286 kmcca 240 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:signalizácia núdzového brzdeniaukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Nahrádza CB650F - Neo Sports Café dizajn, silnejší motor, úspora hmotnosti, anti-hop, trakčná kontrola, nová vidlica, radiálne brzdy
Cena 07/2019: 7 590 EUR
Cena 7/2019: 7 490 eurCena 7/2019: 6 690 eurCena 6/2019: 11 295 eurCena 6/2019: 6 990 EUR
Foto:
 Honda CB650R 2019 Ducati Scrambler Icon 2019 Triumph Street Twin 2019 Husqvarna Vitpilen 701 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaDucatiTriumphHusqvarna
Model:CB650RScrambler IconStreet TwinVitpilen 701
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:SuperšportNaháčKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:649 ccm803 ccm900 ccm692.7 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot.65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 8500 ot.67 Nm / 5750 ot.80 Nm / 3800 ot.72 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:11.6 : 111:111:112.6:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm88 x 66 mm84.6 x 80 mm105 x 80
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm150 mm120 mm135 mm
Zdvih vzadu:120 mm150 mm120 mm135 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm330 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17M/C (58W)110/80-18100/90-18110/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm255 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17M/C (73W)180/55-17150/70 R17150/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:173 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:202 kg189 kg157 kg
Výška sedla:810 mm798 mm760 mm830 mm
Rázvor:1450 mm1445 mm1415 mm1357 mm
Dĺžka:2130 mm2100 mm2090 mm
Šírka:780 mm855 mm785 mm
Výška:1075 mm1150 mm1114 mm
Svetlá výška:130 mm140 mm
Objem nádrže:15.4 l13.5 l12 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 235 kmcca 198 km
Servisný interval:10 000km12000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Iná výbava:signalizácia núdzového brzdenia
Poznámka:
Poznámka:Nahrádza CB650F - Neo Sports Café dizajn, silnejší motor, úspora hmotnosti, anti-hop, trakčná kontrola, nová vidlica, radiálne brzdy
Cena 07/2019: 7 590 EUR
Cena 07/2019: 8 990 EURCena 07/2019: cca 9 220 EURCena 7/2019: 10 150 eur

<

Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: