Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2234 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28531
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16992)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11539)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy 1/2

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14285 [Testy a predstavenia - Test]

CB650R je posledná v rade naháčov Hondy, ktorá dostala nový Neo Sports café dizajn, ale nezostalo vôbec len pri tom. 41mm predná USD vidlica, radiálne štvorpiestiky, anti-hop spojka, trakčná kontrola, moderná prístrojovka či plnohodnotné LED svietenie. Aký je tento naháč strednej triedy?

Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Keď ti jedna nestačí - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Keď ti jedna nestačí - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
LED osvetlenie - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
LED osvetlenie - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Robustné kónické riaditka - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

CB650R dostala pre rok 2019 kopu vylepšení. Oproti predchodcovi nie len nový svieži dizajn ale aj technický update, takže tu dnes nájdeme vecičky, ktoré boli pred pár rokmi len v prémiových strojoch:

Čo je nové:

Kapitolou samou o sebe je dizajn. Niekomu sa páči, inému nie. Retro moderna sa momentálne teší priazni zákazníkov a aj Honda do toho skočila naplno. Dnes má už celú radu naháčov v ich dizajn, ktorý nazvala Neo Sports Café. Mne osobne sa páči čistota a jednoduchosť dizajnu a pekné prepracované detaily. Aj keď sa pozeráme na naháč strednej triedy nenájdeme tu už neduhy z minulosti ako chromované tenké riaditka, kyvku z jakloviny alebo nejaké obyčajné 2-piestikové strmene. Nieže by tie veci v minulosti nefungovali, ale doba sa mení. CB650R dnes má všetko na úrovni.

LED osvetlenie - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
LED osvetlenie - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Pekná kyvka - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Poďme jazdiť:

Všetko či si chcel vedieť o tomto biku sa dozvieš aj v našom redakčnom videu:

Video: Honda CB650R 2019 - štýlový Neo Sports Café naháč

Keď som vysadol do sedla prvé čo ma zaujalo bola kompaktnosť celého stroja. To teraz myslím naozaj v pozitívnom zmysle. CB je kompaktná ale pritom sa bežný európan (ja mam 182 cm) na ňu pekne usadí. Do rúk super padnú široké kónické riaditka. Ergonómia ako býva u Hondy zvykom je na jednotku a tak môžeme hneď vyraziť.

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Ďalšia vec je ľahúčke ovládanie lankovej spojky - je to aj vďaka anti-hopu a je to podobné ako na CB500X. Motorka je na pocit veľmi ľahká, nakoniec suchá hmotnosť je hodne pod 200 kg a k tomu skvelá centralizácia hmotnosti, dole umiestnený katalizátor a aj koncovka výfuku.

Dole umiestnený katalizátor a aj koncovka výfuku - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Dole umiestnený katalizátor a aj koncovka výfuku - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Motor má presne 70 kW (95,2 koní). Tu je motivácia jasná - možnosť odvodenia 35kW A2 verzie. EU predpisy nepustia a je to dnes bežný spôsob ako výrobcovia limitujú výkon bikov v strednom segmente presne na túto hodnotu. Inak je to klasika, pekne točivý štvorvalec, žiadne vibrácia, široké pásmo otáčok. Ochotne ťahá v spodných otáčkach pri kľudnej jazde alebo v meste. V spodných otáčkach je krotký, dobre dávkovateľný čo je super pre začiatočníka. Športový jazdec siahne po hornej tretine otáčkového pásma, kde sa dá vskutku dobre povoziť.

Točivý štvorvalec - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Točivý štvorvalec - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Doplnkový quickshifter - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Na pravačku jazdca odteraz dozerá už aj trakčná kontrola. V tomto segmente ju ja nepovažujem za nutnú, ale trend je jasný a postupne sa dostane aj do menších kubatúr. Pre začiatočníka niekde v daždi môže byť rozhodne prínosom podobne ako ABS. Pre mňa bolo podstatné, že ma trakčná kontrola nijako nelimitovala, keď som si chcel s CB-čkou zajazdiť ostrejšie. Navyše vypína sa naozaj ľahko a rýchlo tlačítkom na ľavej rukoväti (podobne ako na Africa Twin)

V meste sa CB cíti naozaj skvele, motor ochotne ťahá, ovládanie je ľahučké a podvozok aj keď je nenastaviteľný, pracuje dobre aj na menej kvalitných cestách. CB650R je štýlový aj na každodenné využitie. Riaditka nie sú nijako nízko ako na kafáči, ale pomerne vysoko čo robí komfortný posed. S ruksakom na chrbte môžeš na CB naozaj jazdiť každý deň do práce a garantujem že tam budeš chodiť vysmiaty ako lečo :-)

Inverzná prístrojovka - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Inverzná prístrojovka - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Originál zadné sedlo - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy
Kryt zadného sedla (doplnok) - Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Športová jazda jej pristane, Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: