Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1818 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26212
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15835)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10377)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve 2/2

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11590 [Testy a predstavenia - Test]

Vaše otázky:

Aký vodičák na Nikena potrebujem?

Jednoznačne veľký motorkový, teda skupina A. Tvrdí to aj Yamaha a vychádza to tak aj z našej legislatívy.

Potrebovali ste pri testovaní Kinedryl? :)

Určite nie :) Ako som písal, pred jazdou som sa trochu obával odporu od predného mechanizmu, a aj som si myslel, že sa na Nikene budem musieť učiť akoby odznovu jazdiť. Ale všetko prebehlo hladko, už po pár stovkách metrov som bol ako doma.

Aký je to pocit, keď sa vyhýbaš výmolu jedným kolesom, tak ho trafíš druhým a keď ani druhým, tak tretím?

Tak toto sa netýka iba Nikena, ale všeobecne trojkoliek, navyše trápiť nás to môže iba na Slovensku :) Cesty, po ktorých sme jazdili, boli doslova dokonalé, učebnicovo alpské, takže žiadne hrboly neboli. Ako som však spomínal, odpruženie predku pracuje veľmi dobre (a zavesenie je nezávislé), pričom zadok je plne nastaviteľný, takže až tak tragicky by som tie hrboly nevidel.

Ide to na zadné?

Áno, ide :) Videl som to aj na vlastné oči, ale na vlastnej koži som to nevyskúšal.

Keď to už má bočný stojan, má aj centrálny?

Niken nemá, verzia GT má aj centrálny stojan.

Dá sa s tým vyjsť Stelvio?

Určite áno. Podobné zákruty sme koniec koncov jazdili aj my, ibaže nie až také utiahnuté vracáky. Na mieste sa však s Nikenom otáča ľahšie než na normálnej motorke, takže v tesných vracákoch by som problém nevidel.

V čom je to lepšie ako motorka?

Jednoznačne v lepšej adhézii a vyššej bezpečnosti. Máš veľa hmotnosti vpredu, a máš tam dve pneumatiky s výborným odpružením.

Koho chce Yamaha Nikenom osloviť?

Citujem priamo z prezentácie: inovátorov (majú radi najnovšie technológie), expertov (sú skúsení a hľadajú nové nadšenie) a funkcionalistov (hľadajú viac istoty, dôvery). Viac na tomto slajde z prezentácie, nech to je bez straty v preklade.

Ako sa to správa pri pozdĺžnych nerovnostiach, keď jedno predné koleso ide na asfaltovej vlne dole a druhé je vyššie?

Sám som si to vyskúšal - jedným kolesom som šiel po kamennom odvodňovacom žľabe a druhým po normálnom rovnom asfalte. Nerovnosti zo žľabu som takmer necítil, a pri prudkom brzdení Niken nijako neznervóznel. Aj ostatní účastníci skúšali jazdiť jedným kolesom mimo cesty, v prachu, a bez problémov.

Konkurencia

Konkurencia v podstate neexistuje azda len v podobe štandardnej verzie Niken, ktorá je o 1500 EUR lacnejšia. To je asi vhodná voľba pre toho, kto by si chcel na Nikena dokúpiť kufre a doplnky individuálne. Dole do tabuľky som pridal aj Yamaha Tracer 900 z ktorého Niken vychádza aby ste si mohli porovnať údaje.

Záver

Niken GT je fakt netradičným zjavom na cestách. Yamaha vstúpila do nového segmentu - veľká naklápacia trojkolka a len čas ukáže či sa to uchytí. Nárast hmotnosti je podľa mňa primeraný, stabilita, istota a bezpečnosť je na úplne inej úrovni. Čo je podstatné zostal zábavný faktor z jazdy ako na dvoch kolesách... A to je to podstatné. Kto si Nikena kúpi ten sa určite nikde na ceste nestratí.

Plusy, mínusy

Futuristická a jedinečná koncepcia, vyšší level bezpečnosti, fun faktor ako na motorke, zábavná jazda, točivý motor, skvelé brzdy, v krízovke môže zachrániť jazdcovi krk spätné zrkadlá sú nízko a sú široké, vyššia hmotnosť a širšia stavba stroja, GT verzia mohla dostať plastové kufre

Video

Video: Yamaha Niken GT 2019 - hyper zábavná trojkolka vo verzii GT - motoride.sk

Video: Yamaha NIKEN GT 2019

Video: Yamaha NIKEN 2018 - trojkolka s naklápaním - technické video

Pozadie / Wallpaper:

Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve
Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve
Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve
Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Yamaha Niken GT 2019:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,8 l/100km
Objem nádrže 18 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 281 km
Cena motorky 15 990,00,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase GT v sérii
Kufor topcase 50L 195,00 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre GT v sérii
Kryt chladiča 94,17 EUR
Vyhriavané rukoväte GT v sérii (154,17 EUR)
Turistické plexi GT v sérii
Tankvak turistický 153,33 EUR
Držiak na GPS 43,58 EUR
Dizajnové športové sedadlo GT v sérii (242,50 EUR)
Dizajnové vyhrievané sedadlo 427,50 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Yamaha Prešov - Petro a spol. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a Klim, prilba Touratech Aventuro od firmy Touratech Poprad.

Foto:
 Yamaha Niken GT 2019 Yamaha Niken 2019 Yamaha Tracer 900 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaYamaha
Model:Niken GTNikenTracer 900
Rok:201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:TrojkolkaTrojkolkaŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalecradový trojvalecradový trojvalec (4T)
Objem:847 ccm847 ccm847 ccm
Max. výkon:115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:87.5 Nm / 8500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 59.1 mm78 x 59.1 mm78 x 59.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm110 mm137 mm
Zdvih vzadu:125 mm125 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70R15120/70R15120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm282 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55-ZR17190/55-ZR17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:267 kg263 kg210 kg
Výška sedla:820 mm820 mm845 mm
Rázvor:1510 mm1510 mm1440 mm
Dĺžka:2150 mm2160 mm
Šírka:885 mm885 mm950 mm
Výška:1250 mm1345 mm
Svetlá výška:150 mm135 mm
Objem nádrže:18 l18 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 281 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvka, vyššie plexi, zadný nosič, centrál stojan
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2019: cca 14 490 eur
Verzia GT 15 990 eur
Cena 7/2019: cca 14 490 eur
Verzia GT 15 990 eur

<

Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: