Anketa:
Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve 1/2
ZdieľaťPridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12464 [Testy a predstavenia - Test]
Konečne tento hybrid v našich pazúroch a tu na rodnej hrude. Minulý rok mi testovačka Nikena v Alpách ušla a o to viac som sa tešil ako túto naklápaciu trojkolku otestujem na mne dobre známych cestách. Pozrite si ako to dopadlo.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Pozri si test Nikena z Álp:
04.09.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12836 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tri kolesá a päť tlmičov: Yamaha Niken, magnet na pohľady
My motorkári nechávame za sebou jednu stopu, iba občas dve. Trojkolesová Yamaha Niken však za sebou necháva tri stopy, ktoré sa zriedka môžu spojiť do dvoch, ale nikdy nie do jednej. To zabezpečuje celkom inú priľnavosť a rozloženie síl najmä v zákrutách alebo pri brzdení. Vitaj, krásne naklápateľný Niken!
Niken GT je turisticky zameraná verzia trojkolky Niken. Vo výbave GT nájdeme:
- Vysoké čelné plexi
- Pohodlné sedadlo
- Vyhrievané rukoväte
- 25-litrovébočné kufre z polomäkkého materiálu ABS
- Zadný nosič s držadlom pre spolujazdca
- Hlavný stojan
- quick-shift - rýchle radenie smerom hore
- Druhá 12 V zásuvka
- Vyhradené farby karosérie GT a povrchovej úpravy prednej vidlice
Všetko podstatné o Niken GT sa dozvieš v našom redakčnom video teste:
Video: Yamaha Niken GT 2019 - hyper zábavná trojkolka vo verzii GT - motoride.sk
To podstatné čo mňa zaujímalo je ako to jazdí. Či ma dve kolesá vpredu nebudú obmedzovať, či to nebude ťažké a neobratné, alebo slabé... Našťastie nič z toho sa nepotvrdilo. Dve kolesá vpredu robia trošku väčší odpor pri manipulácií na mieste ale ako ste mohli vidieť aj vo videu stále je to motorka, ktorú ľahko potlačím. Pozná mnoho ťažších mašín a nemajú takýto záves predných kolies.
Takže hmotnosť v pohode. Ideme do zákrut kam patrí a tam je Niken niečím čo čaruje úsmev na tvári. Fakt parádna a zábavná jazda, navyše s pridanou hodnotou pocitu stability a bezpečia. Cítim sa ako na bežnej motorke, ale mám pocit že si môžem dovoliť oveľa viac. Fyzika má ale svoje hranice. Yamaha tvrdí, že ani pri 45 stupňovom náklone sa nedvihne vonakajšie koleso so zeme. Veru nedvihol som ho, ale skvele som si zajazdil. Motor je inak sprevodovaný ako na Traceri a Niken ťahá parádne. Nemal som ani pocit nedostatku výkonu.
Témou samou o sebe sú brzdy. Tu je ABS-ko trojkanálové, čo som si hneď overil na štrku, každé koleso teda brzdí samostatne čo je pochopiteľne nutnosť. Práve pri krízovom brzdení neskutočne oceníš stabilitu trojkolky. To je rozhodne vec, čo v krízovke môže majiteľovi zachrániť krk. Niken da dá perfektne brzdiť naplno, 3 kolesá brzdia asi aj lepšie ako dve ale hlavne počas celého brzdenia sa dá krásne ovládať a nasmerovať. Toto nemá konkurenciu...
Zaujímavosť jazdenia na trojkolke spočíva v tom, že jazdec si musí uvedomiť že má vozidlo trojstopé. Ak je ne ceste diere alebo štrk, podvedome sa snažíš prekáže vyhnúť prednými kolesami. Nie je to vôbec problém ale treba myslieť na to, že ak pošleš prekážku medzi predné kolesá tak ju zadným kolesom chytíš.
Druhá vec je voda - šiel som aj v daždi. Aj keď predné kolesá majú fakt dlhé blatníky nejaká voda z nich strieka na nohy jazdca. Najviac viditeľné to bol keď som po daždi prešiel cez blato čo vynieslo na cestu. Motorka bola dosť zasvinená.
Inak je Niken GT podarená cestovná mašina. Elektronická výbava je primeraná. Quick-shifter je zatiaľ iba jednosmerný, ale fungoval dobre. Plexi je vysoké na turistiku dobre spravené rovnako ako luxusnepohodlné sedlo aj pre spolujazdca. Bočné kufre (výbava verzie GT) sú z tvrdeného ABS plastu, sú síce ľahučké, ale nevýhodou je že sa nedajú zamknúť resp. zamykajú sa len kladkou na zipse. Horný nosič je ale rozmerný - dobre ponesie horný kufor.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Tri kolesá a päť tlmičov: Yamaha Niken, magnet na pohľady - Herghott
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad - Awia
- Testujeme trojkolku Yamaha Niken - pýtajte sa čo vás zaujíma - Redakcia
- Yamaha Niken - trojkolesový sci-fi predátor - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora