Anketa:
Kawasaki W800 2019 – skutočný retro bike anglickej školy 2/2
ZdieľaťPridané: 22.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13478 [Testy a predstavenia - Test]
Zhodnotenie:
W800 je kus nádhernej motorky, ktorú musí oceniť každý milovník strojov klasických tvarov. Nie je to motorka o extrémnych výkonoch, ale skôr o extra pocite s jazdy. Je to stroj v ktorom pulzuje život a má svoju charizmu. Je to niečo šo musíš chcieť a ak je to tak, tak ti vyčarí úsmev zakaždým keď otvoríš garáž.
Nádherný koncept a motor s kráľovským rozvodom, skutočný retro prejac a charakter, vibrácie motora | cena nie je najnižšia |
Konkurencia:
Ak sa pozrieme na konkurenciu musím začať v anglicku Triumph Bonneville T100 je rovnako retro pôsobiaci stroj. 900 kubíkový motor angličana je trochu silnejší no zvyšné parametre sú takmer identické, ešte aj dizajnovo sú podobné s verziou Street. Cenovo je Street od Kawy lacnejší ako Triumph, ale testovaná verzia Café je zas drahšia.
Krásneho retro kafáča ponúka aj Moto Guzzi V7 III Racer, ktorý má skoro rovnaké výkonové parametre. Guzzi má samozrejme svoj typický V2 motor, kardan, pomerne veľkú nádrž a je ľahšia. Cenovo ale rúbe ešte o 400 EUR vyššie ako Café verzia W800.
Novým závanom v tomto segmente je Royal Enfield Continetal GT - stará anglická firma prežila v Indii a dnes si spravila vývojové centrum v anglicku a postavila naozaj konkurencie schopný stroj. Motor má výkon ako W800, je ľahší, dizajnovo fakt podarený, má meno ktoré ma v retro komunite cveng a cenovo je niekde absolútne inde o 3000 EUR laznejší ako testovaná Café.
No a na záver spomeniem ešte takých modernejších konkurentov a to Ducati Scrambler Café Racer a BMW R nineT Racer. Ducati ponúka fakt pekný kafáč s moderným motorom čomu zodpovedá aj výkon, kolesá, hmotnosť s cenou o tisícku viac ako W800 Café. No a BMW ponúka racera na báze ich vzducháčového boxera s kardanom s takmer dvojnásobným výkonom je to tak trochu stroj z iného segmentu a aj jeho cena začína na sume 13 400 EUR.
Video
Video: Kawasaki W800 Cafe 2019 - retro dvojvalec s kráľovským rozvodom
Video: Kawasaki W800 Street & W800 CAFE 2019 - Original Icon | Oficiál Video
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki W800 2019:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 4,3 l/100km |
Objem nádrže | 15 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 261 km |
Cena motorky | W800 Street 9 795 EUR, Café 10 595 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi | Royal Enfield | Ducati | BMW |
Model: | W 800 | Bonneville T100 | V7 III Racer | Continetal GT | Scrambler Café Racer | R nineT Racer |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 773 ccm | 900 ccm | 744 ccm | 648 ccm | 803 ccm | 1170 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62.9 Nm / 4800 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 60 Nm / 5000 ot. | 52 Nm / 5250 ot. | 67 Nm / 5750 ot. | 116 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.4:1 | 11:1 | 9.5:1 | 11:1 | 12.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 83 | 84.6 x 80 mm | 80 x 74 mm | 78 mm x 67.8 mm | 88 x 66 mm | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (2V) | SOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 120 mm | 130 mm | 110 mm | 150 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 105 mm | 120 mm | 96 mm | 88 mm | 150 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | kotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18M/C 56H | 100/90-18 | 110/90 18 | 100/90-18 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 255 mm | 260 mm | 240 mm | 245 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-18M/C 66H | 150/70 R17 | 130/80 17 | 130/70-18 | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 213 kg | 180 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 209 kg | 198 kg | 196 kg | 220 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 770 mm | 793 mm | 805 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1465 mm | 1450 mm | 1463 mm | 1398 mm | 1436 mm | 1491 mm |
Dĺžka: | 2135 mm | 2090 mm | 2122 mm | 2090 mm | 2105 mm | |
Šírka: | 925 mm | 715 mm | 744 mm | 875 mm | 920 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1100 mm | 1024 mm | 1066 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 150 mm | 174 mm | |||
Objem nádrže: | 15 l | 14.5 l | 21 l | 12.5 l | 13.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.5 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 3.83 l/100km | 5.1 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 283 km | cca 198 km | cca 240 km | ||
Servisný interval: | 12000 | 12000 km | ||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | vypletané kolesá | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Klasický dvojvalec rozvod kráľovským hriadeľom Dva modely W800 Street a W800 Cafe (s kapotážou) Cena 08/2019: Street: 9 795 EUR, Café 10 595 EUR | Cena 07/2019: cca 10 235 EUR | Vzadu dva plne nastaviteľné tlmiče Ohlins Cena 10/2019: 10 990 EUR | Cena 6/2019: 6 990 EUR | Cena 10/2019: 11 590 EUR | Cena 10/2019: od 13 400 EUR |
Pridané: 22.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora