Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1526 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyrus predstavil technologicky nabitý Alyen 988 - naháč z budúcnosti

 Zdieľať

Pridané: 06.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7647 [Novinky - Predstavujeme]

Talianska firma Vyrus nikdy nestavala tuctové motorky a teraz predstavila bike s vlastným rámom, kyvkami a kapotážou a motorom z 1299 Panigale. Nesie meno Alyen 988.

Alyen má predné zavesenie riešené kyvnou vidlicou podobne ako to poznáme napríklad u Bimoty Tesi. Na ovládanie predného kolesa však Vyrus vyvinul vlastný systém HWSS (Hydraulic Wired Steering System) Tiahla od riaditiek sú napojené na hydraulický systém, ktorý pomáha so zatáčaním a zároveň plní prácu tlmiča riadenia.

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Okolo motora z Panigalky vyladeného na viac ako 200 koní je postavený rám vlastnej konštrukcie zo zliatiny Magnézia a z každého kúsku stroja priam vytŕča karbón. Sedlo je akoby vo vzduchu, ale jeho podporu zabezpečuje telo z magnézia a karbónou. Magnézium je tentoraz ošetrené aby mu neškodilo UV žiarenie čo výrazne predlžuje životnosť tohto kovu. Vyrobili z neho: stupačky, kyvky, prvky zavesenia, hlavu riadenia,držiak chladiča, radičku aj brzdovú páku.

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

O odpruženie sa postrarala známa Švédska firma a to konkrétne tlmičmi TTX 40 MK. Vlastnej konštrukcie je aj výfuk, ktorý je pod motorom a je z hliníka. Koncovky z neho sú vyvedené pod sedlo a majú krytky z karbónu. Motorka inak spĺňa normu EURO5.

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Kolesá ako inak z karbónu postavila firma ROTOBOX - 10 lúčové kolesá pričom každý lúč je len 5mm široký. Obuté sú Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 120/70 ZR17 vpredu a Diablo Supercorsa SP V3 200-60 ZR 17 vzadu.

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Brzdy môžu byť dve verzie: Carbonceramic 320 mm kotúče alebo zo superbiku odvodené Brembo T-drive 320 mm kotúče. Strmene sú rovnako zo sveta motošportu Brembo GP4 RR P4 32/36 Monobloky. Pumpy na riaditkach potom Radial RCS “Corsa Corta” tiež od Bremba.

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Ovládače, riaditka a množstvo dielov je vyrábaných zo špeciálnej ľahkej zliatiny Ergal technológiou CNC. Prístrojovka COBO
Truckontrol je plne farebná TFT. Osvetlenie tvoria mini LED svetlá a nechýba ani denné LED osvetlenie

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020
Vyrus Alyen 988 2020

Cena zatiaľ nie je známa ale dá sa očakávať pomerne vysoká. V minulosti sa biky Vyrus ponúkali v cenách okolo 90 000 USD. Viac info pozri www.vyrus.it.

Technické parametre:

Motor: Ducati 4 stroke 2 dvojvalec do L 90° Desmo
Vŕtnaie: 116 mm
Zdvih: 70.8 mm
Zdvih. objem: 1285 cc
Kompresný pomer: 12,6: 1
Výkon: 205 k pri 10.500 ot.
Prevodovka: 6 stupňová
Rám: Magnesium omega design kombinovaný s kompozitným telom
Riadenie: Vyrus Hydraulic Wired Steering System
Pneu: 120/70 ZR 17 / 200/60 ZR17
Nádrž: 11 l
Razvor: 1575 mm
Hmotnosť: 165 kg na ceste bez paliva
Cena: Neznáma

Pridané: 06.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria