Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2332 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 25649
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 61% (15555)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10094)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati

 Zdieľať

Pridané: 12.12.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8684 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dizajn

Ducati Monster 1200 sa stále snaží niesť odkaz prvých Monstrov, kedy sa jednalo len o motor a veci okolo neho nutne potrebné pre jazdu. Rovnako aj na novinke nenájdeme nič zbytočné, iba silný motor, rám, podvozok, kolesá a veci potrebné pre homologizáciu do cestnej premávky. Základnú siluetu na motorke akou je Ducati Monster vytvára bezpochyby nádrž, nakoľko je to azda najväčší lakovaný diel pútajúci pozornosť.

Najkrajší pohľad na túto novinku je zrejme z pravej strany. Nádrž, pod ňou odhalený rám z oceľových rúrok a "spleť" výfukových zvodov zatiahnú oko pozorovateľa k dvojici tak trošku tučných koncoviek za ktorými už nájdeme pekne odhalené zadné koleso. Áno jednostranná kyvka nesmie chýbať a rovnako aj dvojsedadlo so zakrytou zadnou časťou. Červenou niťou prešité sedadlo je pritom výškovo nastaviteľné (785-810 mm, k dispozícii aj extra zvyšujúci/znižujúci kit). Subjektívne sa mi však Monster 1200 vôbec nepáči. Pod nádržou totiž vzniká hluchý priestor vďaka absencii výfukových zvodov, pričom motor bez rebier nijako zvlášť pohľad neupúta.

Predstavenie Ducati Monster v Miláne:

05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5048 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Ducati

V predvečer výstavy EICMA v Miláne predstavila svoje novinky talianska značka Ducati. Všetko sa to točilo okolo limitovanej edície totálne odľahčenej Panigale - Superleggera a nového monstra 1200.

 

Keďže LED svetlá sú teraz v móde, tak nesmú chýbať ani na Ducati Monster 1200. Predné oválne svetlo síce svoju svietivosť na LED technológiu nestavilo, avšak denné svietenie zabezpečí dvojica LED pásov na okrajoch dolnej časti svetlometu. Zadné svetlo je full LED a Ducati Monster 1200S sa bude dodávať aj s LED smerovkami.

Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 2014
Ducati Monster 1200 2014
Ducati Monster 1200 2014

Od Ducati 1199 Panigale, Monster 1200 prevzal TFT displej slúžiaci ako prístrojová doska. Konfigurácia displeja je variabilná a automaticky sa prispôsobuje svetelným zmenám okolia. Mení sa aj v závislosti na zvolenom jazdnom režime či podľa zvolených nastavení jazdca. K dispozícii sú tri konfigurácie, líšiace sa v štýle pozadia displeja, zobrazených informáciach a rozvrhnutia údajov na displeji.

Motor Testastretta 11 DS

Nový Monster 1200 bude poháňaný druhou generáciou motora Testastretta 11 DS s dvomi sviečkami na valec a so sekundárnym vzduchovým systémom. Dvojica sviečok má zabezpečiť lepšie spaľovanie palivovej zmesi v spaľovacej komore. Sekundárny vzduchový systém Monster 1200 prevzal z modelu 1199 Panigale. Systém riadi tok prívodu čerstvého vzduchu do výfukového potrubia čím ovplyvňuje prevádzku motora a zároveň má vplyv aj na zloženie emisií. Celý výfukový systém pritom vyúsťuje na pravej strane Monstra 1200 a má konfiguráciu 2-1-2. V strednej časti výfukového systému sa nachádza aj elektronicky ovládaný ventil, ktorý sa stará o optimalizáciu tlaku vo výfukovom systéme v celom spektre otáčok.

Vyladený bol preto prívod a odvod spaľovacej zmesi, čím sa dosiahlo zvýšenie krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Výfukové a sacie kanály, rovnako aj škrtiace klapky boli za týmto účelom zúžené. Motor Testastretta 11 DS o objeme 1198.4 ccm preto produkuje výkon 100.7 kW pri 8.750 ot./min. a max. krútiaci moment 118 Nm pri 7.250 ot./min. Model Ducati Monster 1200 S je na tom podľa očakávaní ešte lepšie a jeho maximálny výkon 108.2 kW a krútiaci moment 124.5 Nm dosahuje pri rovnakých otáčkach ako verzia bez písmena S v názve. Servisný interval výmeny oleja je pritom stanovený na 15.000 km a nastavenie vôli ventilov sa má kontrolovať až každých 30.000 km.

Elektronika

Elektronika zasahujúca do jazdy a konfigurácie motorky nemôže chýbať aj na tejto novinke. Jazdec si na Ducati Monster 1200 vďaka použitiu systémov Ride-by-Wire (RbW), Ducati Traction Control (DTC) a ABS, môže zvoliť jeden z troch režimov jazdy: Sport, Touring a Urban. Zvolenie si režimu jazdy ovplyvní všetky zo spomínaných systémov, avšak jazdec si vie každý z nich nastaviť aj samostatne. Sport a Touring pritom disponujú plným výkon ale režim Urban poskytuje iba redukovaný výkon na 100 koní.

Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 S 2014

Systém trakčnej kontroly DTC je možné si samostatne nastaviť do ôsmych možných stupňov citlivosti, zatiaľ čo systém ABS je vypínateľný. ABS-ko naviac mení svoju citlivosť podľa zvoleného režimu jazdy a má aj funkciu zabraňujúcu dvíhaniu zadného kolesa pri prudkom brzdení.

Rám, podvozok, brzdy

Motor je navrhnutý tak, aby slúžil zároveň aj ako konštrukčný prvok rámu. Rám mohol byť preto zmenšený a je ako ináč, vyrobený z oceľových rúrok, a vystavený pekne na obdiv. "Preliezka" je pripevnená priamo o motor, motor taktiež nesie zadnú jednostrannú kyvku a pripája sa oň aj zadný tlmič. Aj vďaka tomuto riešeniu uchytenia častí motorky je pohotovostná hmotnosť Ducati Monster 1200 209 kg.

Odpruženie predného kolesa je zabezpečené 43 mm, plne nastaviteľnou, USD vidlicou, zatiaľ čo vzadu nájdeme centrálny tlmič Sachs s možnosťou nastavenia predpätia pružiny a odskoku. Model Ducati Monster 1200 S je na tom logicky s odpružením lepšie, to dodal Ohlins. Vpredu tak nájdeme 48 mm, plne nastaviteľnú USD vidlicu a vzadu taktiež plne nastaviteľný tlmič. Rozdiel medzi verziami je aj v použití kolies. Rozmery sú rovnaké avšak tvar je rozdielny. "Obyčajný" Monster 1200 má 10 lúčové kolesá, no Monster 1200 S stojí na kolesách s tromi lúčmi v tvare Y.

Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 2014
Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati Monster 1200 S 2014

Brzdový systém od Bremba u oboch verzií je však tiež odlišný. Monster 1200 budú zastavovať 320 mm kotúče do ktorých sa zahryznú radiálne montované, štvorpiestikové, monobloky Brembo M4-32. Monster 1200 S brzdový systém preberá z modelu 1199 Panigale. Brzdové kotúče teda budú mať priemer 330 mm a strmene budú taktiež radiálne montované monobloky avšak Brembo M50 odvodené priamo z MotoGP. Vzadu bude na oboch Monstroch jeden 240 mm kotúč a dvojpiestik.

Záver

Monster 1200 s kvapalinou chladeným motor zrejme každému dokáže, že je to veru riadna príšera. Zvlášť verzia Ducati Monster 1200 S s top komponentami a ešte výkonnejším motorom Testastretta 11 DS dokazuje zámer Ducati postaviť poriadnu príšeru z Bologne. Pohľad na dizajn však môže byť trošku odlišný, vzduchom chladený motor takejto nahotinke proste pasuje a aj keď potrebný chladič možno nepôsobí ako päsť na oko, tak pohľad na ľavú stranu biku je prinajmenšom suchý.

Video: Ducati Monster 1200 S 2014 Monster Instinct .

Foto:
 Ducati Monster 1200 2014 Ducati Monster 1200 S 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucati
Model:Monster 1200Monster 1200 S
Rok:20142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)
Objem:1198.4 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot.147.2 k (108.2 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:118 Nm / 7250 ot.124.5 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 112,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 67.9 mm106 x 67.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:152 mm152 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:182 kg182 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg209 kg
Výška sedla:785 mm785 mm
Rázvor:1511 mm1511 mm
Objem nádrže:17.5 l17.5 l

Pridané: 12.12.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: