Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10152)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

XT tour 2005 alebo cieľom bola cesta

Pridané: 09.12.2005 Autor: begis

Príprava bola asi taká , že mi vykvitol nápad ísť pozrieť kus Európy. Prišla nová sezóna a dátum, ktorý som si určil, som musel o týždeň posunúť. Zákon schválnosti, práve som mal najviac práce. Samotná príprava vlastne nebola žiadna. Pondelok servis moto, štvrtok nákup potravín tak bajočko za 3000 Sk. Večer som to nahádzal do vakov a v kľude prdel do perín.

Žiadne prípravy máp, jednoducho čiara cez Poľsko až k pobrežiu a potom “kopirajt pobrežia“ až do Brestu, to bol otočný bod. Mám pár poznámok čo som si urobil po ceste takže nečakajte žiadny odborný výlev. Na tých niekoľko dní pre mňa prestal čas existovať. Len na upresnenie, nemal som žiadnu pevnú trasu ani časový harmonogram a kempy som vyberal podobne. A navrch neovládam aktívne žiadny cudzí jazyk, pár fráz anglicky a pár nemecky.

Deň 1., 3. 6. 2005, piatok

V piatok ráno som prisukoval bágle na motorku a okolo 10-tej vyrážam z Holíča. Na obed zastavujem v Orlickom parku u orlice a podrobnejšie čumím do mapy kvôli kempu, pretože ich je v bývalej ČSR ako šafranu. Takže mierim do Úpice. Dva razy prejdem okolo kempu kým ho nájdem. Ako jediný zákazník mám celý kemp (nepokosené staré kúpalisko) len pre seba za veľmi solidárnu cenu 50 Sk. Našťastie, večer prichádza trojčlenná skupinka vodákov takže nie je taká nuda, a ich stealth návrat z miestnej hospody okolo druhej ráno by potešil každého.

Deň 2., 4. 6. 2005, sobota

Ráno slnečno, ale ako sa pobalím prichádzajú mraky a len čo vyrazím z kempu, začína pršať. Na hranice je to síce len kúsok, ale trvá mi to viac ako hodinu vďaka geniálnemu značeniu a nedobrovoľnej vyhliadkovej jazde po Trutnove. Vytrvalo prší až do 10.00, to mám k pobrežiu ešte okolo 370 km. Zvyšok cesty je v pohode. Zisťujem, že mapa je na prd, a tak sa spolieham na cit a kompas. Príchod do kempu o 18.00, oproti včerajším 50-tim korunám platím cca 400 Sk. Rýchlo postavím stan a tra-dá do sprchy. Dávam si dlabanec a zdrhám pred komármi do spacáku. Asi o dve hodiny prišla búrka, tak som ešte vybehol prikolíkovať stan. Dúfam, že zajtra bude pekne.

Deň 3., 5.6.2005, nedeľa

Dopoludnia celkom pekne ale veterno, inak klasika. Hranice pohoda, bez kontrol. V poobedných hodinách v Nemecku prichádza taká smršť, že musím ísť 40-tkou. Zmokol som ešte 7 x, prosto čistý apríl. Z čoho som bol v celku vyčumákovaný, boli “plechovkári“ a ich až neuveriteľná ohľaduplnosť (nechápačky). Cez Nemecko len prechádzam, takže len malé pokochanie sa krajinou a šupito presto idem ďalej. Večer sa ubytovávam v kempe pár km za Rostockom. Cena 8 €, ale minimálne o dve triedy lepší ako v Poľsku. Celý deň bolo okolo 10 stupňov, takže si dávam hodinovú sprchu a deci slivovice. Takže gute nacht.

Deň 4., 6. 6. 2005, pondelok

V noci bola srpa jak na sviňu, tak som nadránom obliekol snáď všetko, čo mám. Odchádzam okolo 8.00, je zamračené a v rádiu hlásili že vraj sonen tag jóó máš ho vidieť. Slnko vyliezlo tak dva razy za celý deň. Videl som v jednej lokalite rásť stromy podľa vetru tak 60 stupňovom náklone (stromoradie u cesty a skup v poli, no fakt prdel). A celý deň ináč kosa, kosa, kosa. Len rýchla prehliadka Hamburgu a Bremenu. Večer kdesi za Oldenburgom nachádzam sympatický malý kemp. Opäť čvachtanie vo vrelej sprche a po ťapke slivky spať.

Deň 5., 7. 6. 2005, utorok

Nenápadná ceduľa u cesty mi oznamuje že som v NL. Moju pozornosť upútala ceduľa north koppe a davaj ho po nej. Chvíľu som mal dojem, že som zablúdil, rovné prázdne cesty ako v zemi nikoho a rýchlo sa míňajúci benál ma tiež znervózňoval. Na okolo polia veterných elektrární a pri ceste samá ovca a dobytok. Pohľad na severný val je prinajmenšom zaujímavý. Na tunajších úzkych cestičkách si chrochtám, občas jedna dve good zákruty. Keďže som obedoval kúsok od vojenskej základne, pozrel som si bojový nácvik štyroch vrtuľníkov Apache 64LB a dvoch výsadkov u lesíka vzdialeného asi 1 km. Mal som na pol hodiny o zábavu postarané. Ešte rýchle dopnutie reťaze a vyrážam hľadať kemp. V Nemecku boli kempy oveľa lepšie, čo sa týka komfortu. Počasie je tiež dobré, až na ten nechutný severák.

Deň 6., 8. 6. 2005, streda

Konečne jasno síce len 15 °C, ale pohodička. Nebudem sa rozkecávať.

Deň 7., detto

Zrýchlený presun cez BG, nič mimoriadne.

Deň 8., 10. 6. 2005, piatok

Ráno ešte turbovka na Omahu beach. Keďže som sám, tak len na dohľad od motorky. Krajinka chro - chro hlavne keď som „ja“ zablúdil. Asi po 10 km lesnou 4. triedou som vyšiel u akéhosi morského ramena a voda nikde. Evidentne preto, že bol odliv. Podľa blata tu robí príliv min.3 m. Škoda, že ho neuvidím, ale musím sa vymotať z tejto prdele Francie. (niekde u Guingamp.) Keď som sa konečne našiel zisťujem, že som na mieste, kde som bol pred hodinou. Ale ja povahu kľudnú a vyrovnanú mám a aspoň som našiel lacný a dobrý kemp. (Le farme.) Chrochtám si chrochtám po tom včerajšom kempe za (bol západne od Caen) 20 € som dnes za 5 € s tým istým pohodlím. Treba skôr začať hľadať, a nie až sa zvečerí.

Deň 9., 11.6. 2005, sobota

Dávam si deň pauzu (za tie prachy) a udeľujem si bobríka železného zadku. Púšťam sa do veľmi horlivého rozhovoru z jedným miestnym blbcom (a ja duša poctivá a nekonfliktná). Hneď som využil šance ho nasrať, pretože mi stále hovoril ako má v karavane satelit a TV Apolonia. Evidentne chcel z niekým chľastať. Tak som mu povedal, že o takej TV som nepočul pýtajúc sa ho či to nie je regionálka. Skončilo to tak, že som ho poslal do faka a to doslova (samozrejme in english).

Až do 14. 6. chýbajú záznamy, len viem, že som jazdil pozdĺž pobrežia.

Deň 12., 14. 6. 2005, utorok

Krásne pobrežie, super počasie a samý dôchodci, ešte som mladých ani poriadne nevidel. Smeroval som do Nantes, keď som trafil holuba do prilby (to bola prda) len perie som videl v späťákoch a na prilbe holubie guáno. Tu som prešiel najdrahší úsek diaľnice, na ktorú som vyšiel omylom. Stratil som lístok na mýto a za 20 km som platil 15 €, ten diletant si to nechcel dať vysvetliť. Celkom nasratý som našiel kemp až po 21.30. Dva kempy pred tým boli uzavreté a dva ďalšie neboli vôbec, iba na mape.

Deň 13., 15. 6. 2005, streda

Počasie 1+, dávam si obed na pláži, keďže som si zašiel z motorkou až k vode. Pred tým jedna nedobrzdená zákruta, silný protismer. Idem si ho na klepáčka v stoje a on tam bol piesok cez pol cesty (no fuj). Neskôr blízka prehliadka rafinérky ako inak nedobrovoľná. (Nechápem, že tá rampa bola otvorená.) Super kemp** za 4,30 €.

Dodatok: nemám čo žrať! Dnes som mal 1 x sendvičový krajíček a koliesko suchého salámu. Až večer si doprajem polievku, tá bola. (už nebude)

Deň 14., 16. 6. 2005, štvrtok

Od rána hmla a mrholenie, až večer sa to stabilizuje.

Deň 15., 17. 6. 2005, piatok

Kotvím v Cluny, je tu fakt bomba kemp. Každú hodinu si to odbimbá kostolná vež, pred kempom pomaly hlavná cesta a za kempom vlaková rýchlo dráha (zabijem sa hneď alebo až ráno). Večer prichádzajú dvaja motorkári. Frantíci nabalení jak hovado, toľko vecí by som si nebral ani na cestu okolo sveta.

Deň 16., 18. 6. 2005, sobota

Krásne slnečné ráno 27 °C a smerujem do Ženevy. Cesta je úplne onanistická a po troch hodinách naklápania sa z jednej strany na druhú som vďačný aj za kus roviny. Nad Ženevou sa otvára úchvatná panoráma, iba škoda, že je tu stále ten hnusný opar, ktorý znižuje viditeľnosť. Ženeva je pre mňa najkrajšie veľkomesto a preto si ho vychutnávam. Idem južnou stranou jazera a nachádzam celkom slušný kemp. Mimochodom prvý kde berú platobnú kartu. Pár metrov od stanu mám jazero Lac leman, meter na pravo sa pasú divoké husi, pred stanom kačice, jednoducho idilka. Mimochodom v Ženeve jazdia na motorkách a skútroch jak dychtiví darcovia orgánov. Celkom ma dostal jeden maník na čopri zo sexy tandemkou (klasika nie) ktorý mal pred sebou posadeného retrívera, ale riadne hovädo. Predné tlapy mal na riadidlách a letecké okuliare, no na posranie. V kempe som sa rozvalil pod strom a relaxoval.

Zjedol som poslednú fazuľovú konzervu, ale dobrá správa je, že tu majú sendviče. Osudová chyba bola, že som to zapil pivným preháňadlom menom heineken (čistý biohazard).

Tí zasratí káčeri mi snáď vlezú aj do stanu. Úplná samovražda je, keď si tu vytiahnete nejaký chleba, sú už takí naučení, že vám ho rozoberú div nie z úst. Za kemp som tu platil 15 frankov, bol asi najlepší za celú cestu.

Deň 17., 19. 6. 2005, nedeľa

Ostávam v kempe. P.S: nenechávať boty pred stanom ani cez deň, ty svine kačacie ich oguanujú (po našom oserú) až no. Vyrazil som na prehliadku mesta, môj obľúbený obchodík je zrušený, ale blšák funguje stále. Po obede váľam šunky pri vode. Toť vsjo.

Deň 18., 20. 6. 2005, pondelok

Vyrážam na Chamonix cez Thonon les bains a Taninges. Počasie je celkom ideálne a prejazd cez Švajčiarsko je zatiaľ najlepšia celodenná vyhliadková jazda za celý môj výlet. Jedným slovom PARÁDA.
Večer kotvím kúsok od Konstanz, ako inak v sympatickom kempe z ešte sympatickejšou recepčnou.

Deň 19., 21. 6. 2005, utorok

Ešte ráno som rozhodnutý zostať jeden deň u Boden See, ale na obed som si zavolal a ako inak, práca volá (skôr príroda). Po zbalení a vyplatení kempu vyrážam o 15.00 cez Nemecko domov. Ako som si celú cestu motorku šetril pri 80 – 90 km/h tak, som jej dával 120 kde sa dalo (už vidím rakeťákov ako sa chechtajú, ale verte, že na naložené XT je to celkom dosť). Idem na Mníchov, Regensburg a Domažlice. Veľké mestá obchádzam, je to určite rýchlejšie ako sa motať po výpadovkách. O 21.15 som na čiare, rýchle dotankovanie a tradá smer Brno. Naivne som si myslel, že som do druhej doma (ihaááá), že som s toho vytriezvel.

Ako som sa ponáhľal v jednej dedinke na Šumave ignorujem 40-tku a zrazu cesta uhla doprava a ja som išiel rovno. Zastavil som uprostred neznámeho potoka. Našťastie pre mňa tam bol brod kade často jazdili traktory, tak ako som sa spamätal dávam za 1 a hrabáky von späť na cestu. Zvyšok cesty bol OK a o 5.20 parkujem v garáži.

(Volil som cesty mimo diaľnice a hlavné ťahy. Pochybujem, že to niekoho zaujme, ale uvádzam aj hrubý popis trasy.)

Trasa: Holíč - Rychnov - Trutnov - Jelenia Gora - Boleslawiec - Zielona Gora - Gorzow Wielkopolski–Pyrzyce - Swinoujscie - (späťdo)Szczecin - Anklam - Stralsund - Rostock - Hamburg - Bremerhaven - Bremen - Oldenburg - Groninger - Harlingen - Den Helder - Den Hag - Ouddorp - Middelburg - Antverpy - Knikke Heist - Oostende - Dunkerque - Boulogne sur mer - Le Havre - Caen - Bayeux - Carentan - St.Lô - Coutances - St.Malo - St.Brieuc - Guingamp - Lannion - Brest - Douarnenez - Lorient - St.Nazaire - Nantes - Lucon - Bellac - Montlucon - Digoin - Cluny - Louhans - Morez - Ženeva - Chamonix - Montreux - Luzern - Zurich - Konstanz - Mnichov - Regensburg - Domažlice - Brno – Holíč.

Tento výlet som išiel sólo a stál ma 33 000 Sk a z predpokladaných 6 000 km som prešiel 8 000 km. Z toho benzín je zhruba 15 000 Sk a zvyšok ubytovanie a výdaje na stravu. Celé to trvalo 19 dní, z toho dva boli odpočinkové. O hromade vecí, miest a zážitkov som ani nepísal a bolo ich veľa (lebo som lenivý na písanie, na rok si musím zobrať diktafón). Na rok, by mala byť opäť cieľom cesta a rád by som spravil Nórsko, Švédsko, Fínsko a sever NL.

Želám vela šťastných km, Aleš Beran.

Pridané: 09.12.2005 Autor: begis Zdieľať

Pridal:
Dzešec učinkoh šľivovici na hlopoh :...
1.- Perše poldeci : - prestaňe ci šmerdzec zos papuľi ...
2.- Druhe poldeci :- prestaňu ce ozjabac nohi ...
3.- Trece poldeci :- prestaňe ce boľec bruh ...
4.- Štrvarte poldeci :- prestaňu še ci kľepac ruki ...
5.- Piate poldeci :- prestaňu ci ciskac boganče ...
6.- Šeste poldeci :- prestaňeš še mračic ...
7.- Šedzme poldeci :- začňeš špivac ...
8.- Osme poldeci :- začňeš mladnuc....
9.- Dzevjate poldeci :- začňu še ci pačic druhe ženi ...
10.- Dzešate poldeci :- začňe še ci pačic Tvoja manželka ..