Anketa:
ČZ 180 Roland
ZdieľaťPridané: 18.12.2005 Autor: Slash
Čitatelia: 29636 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...
Takže začnem kúpou. Pôvodne je to ročník 1993, vyzerala celkom OK, motor po vyjazdenom výbruse s rozladeným zapaľovaním... Stála 20 000 Sk aj s novou prednou pneu a batériou.
![]() |
tak tu je s novými červenými plastami... |
Po kúpe a prvých jazdách som zistil že je strašne lenivá v 4. prev. stupni nie a nie do otáčok. Inak 1, 2 aj 3-ka ťahala pekne. 1 na zadné a 3-ka dala takmer 90 km/h, no 4-ka len udržala alebo klesla na 80 km/h... Keď som však šiel z kopca, neveril som tachometru, keď mi ukázal 140 km/h (a to mala vpredu 17 zubovú sériovú rozetu!!!) spotreba podľa TP je 4,7 l/100km no mne to nezožralo viac ako 4 litre.
![]() |
motor - klasika s malými zmenami... |
![]() |
pôvodne bola biela, mám aj originálne nálepky no nestoja za to... |
Investoval som do nej nový valec, piest, krúžky, reťaz, plasty - tie sú na ročník 96 - malé zmeny. Teraz je v zábehu asi 600 km, dávam do nej 91 oktánový benzín a polosyntetický olej Shell. Zatiaľ ide 110 km/hod a malo by sa to ešte zlepšiť. Ak sa zohreje, celkom dobre ťahá, 3-ka nemá problém. Nad 110 to začína vibrovať. Plánujem kúpiť aj nový kotúč, tento mi seká pri brzdení. Po zábehu uvidím aký bude mať výkon a podľa toho vymením rozetu 17 zubovú za 18 – 21. Možno ju budem chovať aj 98 oktánovým benzín a plnosyntetikou. Na tejto moto je veľká výhoda s údržbou = naliať benzín a olej a ak je dobre nastavené zapaľovanie, zima či teplo - chytne na prvé až druhé nakopnutie! Raz za čas (max. polrok) treba dobiť baterku, dotiahnuť matice a dofúkať gumy a hor sa jazdiť a jazdiť...
Najprv som s ňou jazdil aj po lesných a nelesných cestách - je tu trochu ťažšia (130kg) a chýba aj výkon (13k / 5700 ot.) predsa nie je do lesa, ale kto veľmi chce... Teraz ju v zábehu šetrím a jazdím len na ceste. Zatiaľ najdlhšia trasa bola 200 km - celkom OK. Pohodlný posed a nie najhoršie sedadlo mi nenarobili žiadne problémy.
![]() |
v pohode posed pre vyšších, sedadlo ma takmer 80 cm... |
![]() |
Pridané: 18.12.2005 Autor: Slash Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
CZ 180 Roland 1995:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | CZ |
Model: | 180 Roland |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 176 ccm |
Max. výkon: | 13.19 k (9.70 kW) / 5500 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 130 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'CZ 180 Roland' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'CZ 180 Roland' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'CZ 180 Roland 1995' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'CZ 180 Roland' na www.google.com
Súvisiace články:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!