Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3001 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som (ne)dobyl Ararat alebo cez divý Kurdistan 4/4

 Zdieľať

Pridané: 12.12.2005 Autor: Kapro
Čitatelia: 14441 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Skoro ráno som sa vydal na nepríjemnú cestu domov. Dlho bola poriadna kosa, teplota klesla až na 1,2 °C a zo mňa sa stal polárny bádateľ. Chladno bolo až po Sofiu, kde sa oteplilo a ja som pokračoval cez Srbsko a prespal pred Belehradom. Posledný deň začal teplotou -1 °C a šmykľavým asfaltom, to ma už ale nič nemohlo zastaviť, až slovenský colník na maďarsko-slovenských hraniciach v Rajke. Keď som dorazil na dvadsiaty štvrtý deň do garáže vo firme, tachometer mi ukazoval 10653 km.

 Doma
Doma

Čo dodať? Turecký moslimský svet je fascinujúci. Na veľa vecí som musel zmeniť názor. Napriek upozorneniam aj zo strany Turkov som sa všade cítil bezpečne a o motorku som nemal taký strach ako na Slovensku. Turci aj Kurdi sú neuveriteľne milí, pozorní, pohostinní a bez mihnutia oka nezištne pomôžu. Sú ale úplne iní ako my. Schválne hovorím iní. Neviem posúdiť či lepší, či horší. Ich životné hodnoty sú možno podstatne zmysluplnejšie ako tie naše. Veľakrát mi prišla na um v súčasnosti dosť diskutovaná téma o ich vstupe do EU. Neviem. Absolútne nič proti nim nemám. Vo všeličom sú dokonalejší ako my a vo všeličom sa od nich môžeme učiť. Mohli by z nich byť perfektní a priateľskí susedia. V jednom byte by som s nimi ale bývať nechcel. Rozdiely medzi naším a moslimským ponímaním života a všetkého, čo k tomu patrí, sú tak závažné, že si nedokážem predstaviť, ako to zladiť. Bojím sa, že ešte nie sme pripravení. Ani my, ani oni...

Záver

Pár čísel na záver:

km/deňtachometer
8.10.2005SoTimosoara 523523
9.10.2005NeFagarás5931 116
10.10.2005PoSozopol6451 761
11.10.2005ÚtIstanbul4062 167
12.10.2005StKarasu2332 400
13.10.2005ŠtInebolu4282 828
14.10.2005PiTirebolu5903 418
15.10.2005SoRize1723 590
16.10.2005NeCamlihemsin1763 766
17.10.2005PoYusufeli4754 241
18.10.2005ÚtDoguzbayazit4834 724
19.10.2005StDiyarbakir5285 252
20.10.2005ŠtDiyarbakir3605 612
21.10.2005PiŞanliurfa4006 012
22.10.2005SoŞanliurfa06 012
23.10.2005NeGöreme5946 606
24.10.2005PoGöreme a okolie2906 896
25.10.2005ÚtSide5097 405
26.10.2005StSide07 405
27.10.2005ŠtSelçuk5197 924
28.10.2005PiSelçuk527 976
29.10.2005SoSelçuk1688 144
30.10.2005NeEceabat4528 596
31.10.2005PoIstanbul4509 046
1.11.2005ÚtKragujevac9099 955
2.11.2005StBratislava69810 653

Minul som okolo 700 l benzínu, za ktorý som zaplatil približne 28 000 Kč. Ubytovanie stálo priemerne 20YTL/noc (360Kč).
Tí z Vás, ktorí nemajú čo robiť, majú záujem sa dozvedieť viac o mojej ceste a disponujú dostatočne pevnými nervami, aby zvládli 23 strán zmätočných myšlienok a úvah, si môžu prečítať plnú verziu denníka dobyvateľa stratenej Archy v pdf formáte.

A tu sú fotografie z cesty.

<

Pridané: 12.12.2005 Autor: Kapro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria