Anketa:
Michal Búlik vicemajstrom Španielska 2022
ZdieľaťPridané: 03.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4690 [Šport - Cestné Motocykle]
Posledné preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK sa konali minulý víkend na okruhu Circuito de Jerez. V celkovom hodnotení ESBK 2022 v triede Superstock získal druhé miesto a titul vicemajster Španielska.
Celý víkend vládlo v Jereze príjemné jesenné počasie. Michal spolu s tímom New2 Project od štvrtka pokračovali v zlepšovaní časov z testu. V piatok postupne vylepšoval svoje najrýchlejšie kolá na tejto trati a zaznamenal celkovo trinásty čas.
V prvej časti sobotňajšej kvalifikácie sa na ojazdených pneumatikách dostal do tempa. Po výmene pneumatík dokázal svoj čas ešte zlepšiť a obsadil celkovo štrnáste miesto, tretie v triede Superstock. Svoj kvalifikačný čas z tejto trate zo začiatku roka vylepšil takmer o sekundu.
Štart do prvých pretekov bol veľmi dobrý, keď zaznamenal posun na jedenástu priečku. Niekoľko kôl sa snažil dostať pred NG jazdca. Keď sa dostal dopredu, skupina o prvé miesto v Stockoch bola ďaleko. Nasadil rýchle tempo a za dve kolá bol s nimi v kontakte. Tri kolá pred koncom šiel na deviate miesto celkovo a druhé vo svojej triede. V poslednom kole zaútočil na ôsmu pozíciu, no výborne jazdiaci Roberts sa opäť dostal dopredu. Posledný manéver si Michal nechal až na poslednú zákrutu, kde sa na brzdy dostal dopredu a získal svoje druhé víťazstvo v triede Stock v tejto sezóne.
Do nedeľňajších pretekov štartoval z ôsmeho miesta. Výborným štartom držal ôsme miesto, prvé v triede Stock. Spolu so španielom Vallem si niekoľkokrát vymenili pozície. V ôsmom kole začala zadná pneumatika silne strácať grip. Nasledoval výrazný pokles tempa, čo využila skupina jazdcov za ním. Bez problémov sa naňho dotiahli a v posledných kolách ho všetci odsunuli až na záver skupiny. V cieli obsadil 14.miesto celkovo, piate v triede Stock.
Michal Búlik:
Na trati sme testovali a bolo to vidieť aj na časoch. Zrýchľovali ale všetci a bolo to dosť natesno. V sobotnej kvalifikácii sme sa výrazne zlepšili. Na začiatku roka by to stačilo na šieste miesto celkovo, teraz sme boli až štrnásty. Prvé preteky boli skvelé. Mal som dobré tempo, doťahoval som jazdcov pred sebou, a dokázal som predbiehať aj niektoré NG-čka. V poslednom kole som sa cítil veľmi dobre. Predbiehal som a myslím, že víťazstvo sme si všetci zaslúžili. Do druhej jazdy nám nevyšiel ťah s pneumatikami. Od ôsmeho kola došlo k výraznej strate gripu a bol som rád, že som sa ďalších osem kôl udržal na motorke. Je to škoda, lebo sme mali dobré tempo a mohli sme znova bojovať o víťazstvo. Záver sezóny nás zastihol vo výbornej forme a doťahovali sme sa bodovo na čelo šampionátu. Celkové druhé miesto v ESBK v triede Superstock je pre nás veľká odmena a je to môj zatiaľ najlepší výsledok.
Ďakujem všetkým členom tímu New2 Project za tvrdú prácu počas celej sezóny a všetkým partnerom a fanúšikom za podporu, že som tu mohol pretekať.
Zdroj: Richard Karnok
Pridané: 03.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!