Anketa:
Bratislavou a Košicami sa previezli santovia na Vespách
ZdieľaťPridané: 07.12.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4073 [Bleskovky - Novinky]
Charitatívna predvianočná jazda fanúšikov motocyklov Vespa, ktorí boli oblečení do santovských kostýmov, pripadla na 6. decembra. Jazdou po meste sa snažili potešiť okoloidúcich, šoférov a najmä deti v nemocniciach, ktorým motorkári priviezli darčeky, sladkosti a rôzne zdravé dobroty.
Vo svete má táto tradícia veľmi silné korene a fanúšikovia skútrov Vespa v rôznych krajinách vyrážajú na vianočné cesty s cieľom priniesť krajšie sviatky tým, ktorí nemôžu byť v kruhu svojich najbližších. Na Slovensku sa tento rok uskutočnil už druhý ročník a to hneď v dvoch mestách. Santovia počas svojej cesty v Bratislave navštívili Národný ústav detských chorôb a v Košiciach Detskú fakultnú nemocnicu Košice.
„Vespa je synonymom slobody, radosti a štýlu. Vytvára komunity a spája ľudí. Ukazuje sa to aj pri tejto príležitosti, kedy sa fanúšikovia tohto štýlového skútra dokážu spojiť pre dobrý skutok, ktorý pomáha i poteší tých, ktorí to najviac potrebujú. Po minuloročnej krásnej akcii spoluorganizujeme predvianočnú jazdu už druhýkrát. Boli by sme radi, ak by sme aj na Slovensku vytvorili zo Santa jazdy dlhoročnú tradíciu,“ uzavrela Laura Marko, riaditeľka marketingu pre Česko a Slovensko spoločnosti Faber Moto.
Vespa nadšenci zároveň vytvorili zbierku pre všetkých, ktorí sa nemohli akcie zúčastniť a majú chuť prispieť: VESPA VIANOCNA ZBIERKA 2022. Výťažok zbierky bude venovaný neziskovej organizácii Deťom s rakovinou na materiálne vybavenie, pomôcky a hračky pre deti na onkologických oddeleniach.
Pridané: 07.12.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Parádna biela Mikulášska jazda 2019 - Košice - Awia
- Fotoreport: Mikulášska jazda Košice 2015 - Awia
- Pozvánka na Vespa Santa Ride 2024 - už tento piatok! - Redakcia
- Košická Mikulášska jazda 2012 - Awia
- Košická Mikulášska jazda 2013 - Awia
- Mikuláška jazda Košice 2010 - Awia
- Mikuláška jazda Košice 2018 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!