Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1264 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29736
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17582)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12154)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda odhalila podrobnosti o elektronickej spojke Honda E-Clutch pre motocykle

 Zdieľať

Pridané: 10.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3471 [Novinky - Predstavujeme]

Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Honda elektronická spojka Honda E-Clutch
Honda elektronická spojka Honda E-Clutch

Honda E-Clutch využíva technológiu elektronického ovládania, ktorá poskytuje okamžité, jemne vyladené ovládanie spojky pre optimálny výkon v situáciách, keď sa mení hnacia sila, ako je rozbeh, radenie a zastavenie, aby sa dosiahlo plynulé rozbiehanie, radenie a zastavovanie prirodzenejšie ako pri klasickom manuálnom radení.

Honda elektronická spojka Honda E-Clutch
Honda elektronická spojka Honda E-Clutch

Pre splnenie širokého spektra požiadaviek jazdca je možné spojku ovládať ako na bežnom motocykli manuálnym stlačením páčky spojky, aj keď je spojka ovládaná elektronicky. To umožňuje, aby systém využívalo viacero jazdcov s rôznymi jazdnými skúsenosťami a zručnosťami, ktorí sa môžu sústrediť na zábavu z jazdy vo väčšom pohodlí.

Video: Honda E-Clutch Predstavenie elektronickej spojky

Keďže ľahký a kompaktný systém je možné inštalovať bez väčších zmien v existujúcom usporiadaní motora, Honda vo svojich modeloch motocyklov plánuje v priebehu krátkej doby použiť FUN technológiu Honda E-Clutch

Pridané: 10.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »