Anketa:
Yamaha vypočula moje priania, pricháza Ténéré 700 Extreme 2024
ZdieľaťPridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6103 [Novinky - Predstavujeme]
Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
V marci tohto roku som bol v Toskánsku testovať offroad pneu Dunlop Trailmax Raid. No a tam nám do oko padla aj jedna Tenerka, na prvý pohľad celkom obyčajná... Ale jazda na nej dala hneď vedieť, že to nie je tak. Yamaha už v tomto čase na niektorých trhoch priniesla upravenú základnú Ténéré s podvozkom z Worldraid-u.
Ténéré 700 Extreme – hardcore terénny stroj
Názov tohto motocykla hovorí za všetko – ide o odolný terénny stroj s predĺženým odpružením s dlhým zdvihom a širokou škálou špeciálnych súčastí šasi navrhnutých tak, aby ešte viac umocňovali podstatu stroja, ktorý umožňuje jazdu kdekoľvek.
Pre špičkové jazdné vlastnosti mimo spevnenej cesty a ľahkú obratnosť v náročnom teréne je model Ténéré 700 Extreme vybavený prémiovým plne nastaviteľným odpružením KYB s o 20 mm vyšším zdvihom vpredu aj vzadu (v porovnaní s modelom Ténéré 700). Na zabezpečenie mimoriadne hladkého chodu predného odpruženia je vidlica vybavená odolnou povrchovou úpravou Kashima, ktorá pomáha eliminovať zadrhávanie pri nižších rýchlostiach – a zlatá farba vnútornej rúrky vidlice tiež podčiarkuje celkový kvalitný dojem z motocykla.
Plne nastaviteľné odpruženie KYB možno efektívne nastaviť pre rôzne postavy jazdcov a rôzne štýly jazdy, čo z modelu Ténéré 700 Extreme robí extrémne odolný a prispôsobivý stroj. Tento najnovší model Ténéré je určený pre jazdcov so skúsenosťami z motokrosu alebo endura, ktorí chcú vyšší výkon do toho najnáročnejšieho terénu, a rozširuje kategóriu Adventure o nový vzrušujúci rozmer.
Ténéré 700 Extreme v skratke:
- Plne nastaviteľná 43 mm predná vidlica KYB s povrchovou úpravou Kashima, zdvih 230 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
- Plne nastaviteľný zadný tlmič piggyback KYB, zdvih kolesa 220 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
- Svetlá výška 260 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
- 5-palcový pripojený zvislý TFT prístrojový panel s 3 motívmi a možnosťou zobrazenia v štýle roadbooku Rally Raid
- Ľavý spínací panel s prepínačom trip computera
- Systém ABS s možnosťou prepínania 3 režimov
- Ergonomická palivová nádrž s objemom 16 litrov
- Kompletné osvetlenie LED a zásuvka USB
- Ľahké titánové stupačky s vysokou priľnavosťou a o 35 % väčšou plochou
- Ploché jednodielne sedadlo s 20 mm čalúnenia navyše, ktoré poskytuje vyššiu výšku 910 mm
- Farebne zladený vysoký predný blatník
- Chránič chladiča z hliníkovej sieťoviny
- Vedenie reťaze
- Zlaté eloxované hliníkové špicové kolesá
Ténéré 700 Extreme bude k dispozícii vo farebnom prevedení Icon Blue so špeciálnymi gra????ckými prvkami.
Pozri si viac z testova Ténéré Worl Raid:
Video: Poriadna paľba na Yamaha Ténéré 700 World Raid na španielskych šotolinách
Video: Prvý test: Yamaha Ténéré 700 2019 je konečne TU! - Oplatilo sa čakať?
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 | Ténéré 700 World Raid | Ténéré 700 Extreme |
Rok: | 2024 | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 689 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 220 kg | 205 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 890 mm | 910 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1595 mm | 1595 mm |
Dĺžka: | 2365 mm | 2370 mm | 2370 mm |
Šírka: | 915 mm | 905 mm | 905 mm |
Výška: | 1455 mm | 1490 mm | 1490 mm |
Svetlá výška: | 240 mm | 255 mm | 260 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 23 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km | 4.16 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 383 km | cca 288 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | prémiový nastaviteľný podvozok KYB, vyššie sedlo, titánové stupačky, vysoký predný blatník | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 06/2024: 10 990 eur | Cena 05/2022 od 12 590 EUR | Cena 06/2024: 11 890 eur |
Pridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- ... zobraz všetky články od tohto autora