ISSN 1336-6491 | Online: 1339 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29892
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový dizajn motoride.sk

 Zdieľať

Pridané: 10.01.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5892 [Novinky - O motoride.sk]

Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.

 Starý dizajn
Starý dizajn

Pripravili sme nový dizajn servera motoride.sk s cieľom sprehľadniť, zjednodušiť a urýchliť vašu prácu na ňom. Veríme, že budete so zmenami spokojní a svoje pozitívne aj negatívne dojmy nám napíšete do diskusie.

Čo je nové

Hlavnými zmenami prešla hlavne úvodná stránka. Naším cieľom bolo poskytnúť na nej prehľad všetkého nového v jednotlivých sekciách servera.

  • Prehľadné zobrazenie článkov v štyroch stĺpcoch podľa rubriky
  • Náhľad najbližších motoakcií
  • Prehľad najnovších inzerátov
  • Najnovšie príspevky v diskusiách
  • Boxy nový člen a galéria

Ďalšie zmeny

  • Znížili sme výšku hlavičky, aby nezaberala zbytočne toľko priestoru
  • V hornej časti pribudla lišta na rýchle prepínanie medzi hlavnými sekciami servera
  • Hlavné menu sme sprehľadnili, odstránili duplicitné alebo nepotrebné položky
  • Upravený výpis diskusií vo fóre, obsahuje aj čas poslednej smeny a login.
  • Mierne dizajnové zmeny – obsahové okienka, fonty a podobne
  • Upravený bol aj stránkovač, zobrazuje najviac 10 stránok v okolí aktuálne zvolenej.
  • Na konci každého článku pribudol zoznam: Ďalšie články tohto autora.
  • + množstvo menších viditeľných alebo neviditeľných vylepšení...

 Nový dizajn
Nový dizajn

Verím, že tieto zmeny privítate. Teším sa na Vaše príspevky, nápady a reakcie v diskusii, prípadne hlas v ankete.

Pridané: 10.01.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »