Anketa:
Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 408 [Novinky - Predstavujeme]
Tri ikonické modely značky Honda vstupujú do modelového roku 2025 s vizuálnymi vylepšeniami a s ponukou nového príslušenstva.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025
Od svojho opätovného uvedenia v roku 2023 si model ST125 Dax získal priazeň recenzentov aj zákazníkov svojím sympatickým osviežením pôvodného originálu zo 60. rokov. Duch modelu Dax v podobe ikonického rámu v tvare písmena T, vysokých riadidiel a malých, ale robustných 12-palcových kolies, zostáva zachovaný aj v modelovom roku 2025. Zmeny sa obmedzili na vylepšený katalyzátor, nové nastavenie riadiacej jednotky a prídavný OBD2-2 senzor, ktorý zaisťuje plnenie emisnej normy Euro5+. Paleta farieb pre model Dax tvorená existujúcou sivou perleťovou Pearl Cadet Grey a modrou perleťovou Pearl Glittering Blue najnovšie zahŕňa aj čiernu perleťovú Pearl Shining Black.
Podobnými úpravami pre modelový rok 2025 prešiel aj jeho vreckový súrodenec s motorom s objemom 125 cm3, Z125 Monkey. Drobné zmeny motora zaisťujú do budúcna plnenie emisných požiadaviek bez toho, aby to malo dopad na výkon alebo spotrebu. Úplne nový rad farebných vyhotovení prináša tri nové farebné kombinácie, ktoré ikonický „vreckový“ motocykel zdobia. Variantmi pre modelový rok 2025 sú strieborná metalíza Sheen Silver Metallic s čiernou perleťovou Pearl Shining Black, červená Millenium Red s bielou Pearl Himalayas White, či žltá Turmeric Yellow so striebornou metalízou Knight Silver Metallic – každá z nich dodáva motocyklu jedinečný charakter.
Rovnaké úpravy na splnenie normy Euro5+ sa vykonali aj pri modeli Super Cub C125. Vďaka tomu zostáva tento stroj verný svojmu odkazu najvyrábanejšieho vozidla na svete. Ikonická silueta je pre modelový rok 2025 zdôraznená novým a jediným farebným vyhotovením v kombinácii modrej Pearl Bosphorus Blue a béžovej perleťovej Pearl Sugarcane Beige, ktorú doplňuje kontrastné červené kožené sedlo.
Navyše, prvýkrát v ich slávnej histórii bol za všetky tri modely zodpovedný jeden vedúci projektu – Takashi Yagi. Yagi-san pracuje pre spoločnosť Honda už takmer tri desaťročia, má teda bohaté skúsenosti a znalosti. Nasledujúce otázky a odpovede vám priblížia jeho pohľad na prácu na takých pôsobivých modeloch.
Otázka: Super Cub je najpredávanejším motorovým vozidlom v histórii, jeho výroba začala v roku 1958. Model Monkey bol prvýkrát vyrobený v roku 1961 a história modelu Dax siaha až do roku 1969. Aký je to pocit, byť poverený ďalším vylepšovaním takých slávnych mien?
Odpoveď: Keď som dostal na starosť také významné mená modelov v ponuke značky Honda, bol som veľmi „nervózny“, ale zároveň som bol potešený, že môžem pracovať na týchto modeloch určených pre voľný čas.
Otázka: Je to prvýkrát, čo má všetky tri ikony na starosť jeden inžinier. Prečo ste boli vybraný, aby ste viedol všetky tieto projekty?
Odpoveď: Mám rád motor modelu Cub! Rád by som veril, že to bolo tým. Ale domnievam sa, že hlavným dôvodom je to, že som pracoval v Thajsku – v krajine, kde sa tieto modely vyrábajú.
Otázka: Strávili ste nejaký čas v Thajsku, kde je obrovská motocyklová kultúra a veľký záujem o individuálne úpravy strojov – ako tento čas ovplyvnil váš postoj k týmto modelom?
Odpoveď: Moja skúsenosť z Thajska je taká, že som sa mohol na vlastné oči presvedčiť, ako úzko sú motocykle späté so životom mnohých ľudí. Nielenže vozia svoje rodiny do školy a do práce, ale zároveň s nimi prepravujú nástroje pre svoje remeslá, niektorí dokonca celé motocykle prestavali na pojazdné stánky s jedlom alebo ich premenili na nástroje na sebavyjadrenie a predvádzanie sa ostatným.
Otázka: Aké sú hlavné zmeny pri týchto troch modeloch pre modelový rok 2025?
Odpoveď: Hlavným cieľom vývoja bolo dosiahnuť splnenie požiadaviek emisnej normy Euro 5+ OBD2-2, ponúknuť nové farby a tiež vytvoriť originálne príslušenstvo Honda, ktorému zákazníci môžu dôverovať.
Otázka: Povedali by ste, že všetky tri modely spája nejaký spoločný prvok, ktorý ich robí atraktívnymi?
Odpoveď: Všetky modely vychádzajú z univerzálnej identity značky Honda, ktorej cieľom je „priblížiť sa zákazníkovi“, z rokmi vybrusovaného štýlu, ktorý bol najnovšie definovaný spojením s najmodernejšími technológiami.
Monkey sa vyznačuje exkluzívne tvarovanou palivovou nádržou, pohodlným sedadlom, kruhovými svetlometmi, zadným svetlom a blinkrami. Tradičný „nablýskaný“ štýl Monkey zdôrazňujú chrómované diely umiestnené na rôznych častiach stroja.
Takisto pri modeli Dax bolo reprodukované telo s lisovaným rámom, ktorý kombinuje moderný vzhľad s rámom originálu, vďaka čomu môže využiť silu a výkon motora s objemom 125 cm3. Má jednoduchý štýl bez „vyčnievajúcich“ dielov, akým je napríklad bežná palivová nádrž.
Super Cub kopíruje plynulé línie historického modelu Honda C100.
Otázka: Všetky tri modely majú objem 125 cm3 a sú tak vhodné pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A1, ale v porovnaní s ostatnými motocyklami a skútrami Honda majú veľmi odlišnú – a silnú – identitu. Čo je podľa vás ich najsilnejším lákadlom pre mladých jazdcov alebo mladých ľudí, ktorí sa začínajú zaujímať o život v jednej stope?
Odpoveď: Myslím si, že výhodou týchto modelov je potešenie z vlastníctva malého, ale kvalitne vyzerajúceho modelu, ich jednoduché používanie, pokoj a dostatočný dynamický výkon.
Otázka: Ktorý z týchto troch strojov je váš najobľúbenejší? A prečo?
Odpoveď: Môj najobľúbenejší je Dax, pretože som bol za tento projekt zodpovedný od fázy vývoja až po jeho sériovú výrobu ako nového modelu.
Pozri si a zabav sa :-)
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | Monkey 125 | ST 125 Dax | Super Cub C125 |
Rok: | 2025 | 2025 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Klasika | Klasika | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm | 124 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 9.38 k (6.90 kW) / 6750 ot. | 9.38 k (6.90 kW) / 7000 ot. | 9.79 k (7.20 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11 Nm / 5500 ot. | 10.8 Nm / 5000 ot. | 10.4 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 | 10 : 1 | 9,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50,0 mm x 63,1 mm | 50,0 mm x 63,1 mm | 50,0 × 63,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC (2V) | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 4-stupňová automatická spojka | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 100 mm | 100 mm | 90 mm |
Zdvih vzadu: | 102 mm | 120 mm | 92 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková | kotúčová dvojpiestiková | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vpredu: | 120/80-12 65J | 120/70-12M/C 51L | 70/90-17 M/C 38P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm | 190 mm | 110 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-12 69J | 130/70-12M/C 56L | 80/90-17 M/C 50P |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 105 kg | 107 kg | 111 kg |
Výška sedla: | 776 mm | 775 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1145 mm | 1200 mm | 1245 mm |
Dĺžka: | 1710 mm | 1760 mm | 1915 mm |
Šírka: | 755 mm | 760 mm | 720 mm |
Výška: | 1030 mm | 1020 mm | 1000 mm |
Svetlá výška: | 175 mm | 180 mm | 125 mm |
Objem nádrže: | 5.6 l | 3.8 l | 3.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 91 km/h | 95 km/h | |
Spotreba paliva: | 1.5 l/100km | 1.5 l/100km | 1.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 279 km | cca 189 km | cca 185 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno jednokanálové, v sérii | áno jednokanálové, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | v sérii alarm | automatická odstredivá spojka, 1-kanál ABS | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5+ Cena 01/2025: | EURO 5+ Cena 01/2025 | EURO 5+ Cena 01/2025: |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025
Ďalšie články tohto autora:
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- Harley-Davidson poodhalil ďalšie novinky na rok 2025
- Adam Kollár úspešný na SuperEndure v Nemeckuňom Riese
- YouTube kanál Motoride TV dnes oslávil 16 rokov
- Pozvánka na Vespa Santa Ride 2024 - už tento piatok!
- Piaggio prišlo s ďalšími novinkami - Beverly 310 a Medley 200
- Moto Guzzi modernizovalo roadster V100 Mandello
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- ... zobraz všetky články od tohto autora