Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3250 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29830
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12202)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie

 Zdieľať

Pridané: 27.02.2025 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1446 [Novinky - Predstavujeme]

Piaggio Liberty bolo vždy ľahké, obratné a ľahko ovládateľné, s elegantným, typicky talianskym štýlom, ale zároveň aj robustné, spoľahlivé a pripravené čeliť výzvam mestského života.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Piaggio Liberty 125 (2025)
Piaggio Liberty 125 (2025)

Nové Piaggio Liberty sa predstavuje s kompletne prepracovaným dizajnom a najmodernejšou technologickou výbavou, ktorá zahŕňa veľký 5-palcový farebný digitálny displej, nové horizontálne LED svetlomety a prepracovaný tvar riadidiel pre ešte väčší komfort a jednoduchšie ovládanie.

Novinka je k dispozícii s motorom s objemom 125 cm³ – moderným štvortaktným agregátom, ktorý je užívateľsky prívetivý a zároveň úsporný. Ponúka sa v dvoch variantoch: Liberty a Liberty S, pričom športovejší model Liberty S sa vyznačuje ostrejšími líniami a dynamickejšími detailmi.

Piaggio Liberty 125 (2025)
Piaggio Liberty 125 (2025)

Nové Piaggio Liberty je dostupné v dvoch farbách: Bianco Luna a Nero Abisso, zatiaľ čo športová verzia Piaggio Liberty S ponúka štyri rôzne farebné varianty: Bianco Luna, Nero Meteora, Grigio Materia a Blu Ardesia. Cena modelu Piaggio Liberty 125 je stanovená na 2999 eur.

Nová generácia skútra Piaggio Liberty prichádza s inovovanou ponukou doplnkov zodpovedajúcej vysokej popularite tohto bestselleru. Medzi nimi nechýba napríklad nový praktický 31-litrový top case vo farbe zodpovedajúcej skútru as inovatívnym rýchloupínacím systémom.

Piaggio Liberty 125 (2025)
Piaggio Liberty 125 (2025)

Foto:
 Piaggio Liberty 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:Piaggio
Model:Liberty
Rok:2025
Novinka:NOVINKA 2025
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124 ccm
Max. výkon:11.02 k (8.10 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:11 Nm / 6250 ot.
Vŕtanie x Zdvih:52 x 58,6
Rozvod:OHC (3V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:variátor
Sekundárny pohon:remeň
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm
Pneu vpredu:90/80-16
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:140 mm
Pneu vzadu:100/80 - 14
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:790 mm
Rázvor:1350 mm
Dĺžka:1945 mm
Šírka:690 mm
Objem nádrže:6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:2.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 180 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2025: 2 990 eur

Piaggio Liberty 125 (2025)
Piaggio Liberty 125 (2025)

Pridané: 27.02.2025 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »