Anketa:
Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
ZdieľaťPridané: 27.02.2025 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1446 [Novinky - Predstavujeme]
Piaggio Liberty bolo vždy ľahké, obratné a ľahko ovládateľné, s elegantným, typicky talianskym štýlom, ale zároveň aj robustné, spoľahlivé a pripravené čeliť výzvam mestského života.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Nové Piaggio Liberty sa predstavuje s kompletne prepracovaným dizajnom a najmodernejšou technologickou výbavou, ktorá zahŕňa veľký 5-palcový farebný digitálny displej, nové horizontálne LED svetlomety a prepracovaný tvar riadidiel pre ešte väčší komfort a jednoduchšie ovládanie.
Novinka je k dispozícii s motorom s objemom 125 cm³ – moderným štvortaktným agregátom, ktorý je užívateľsky prívetivý a zároveň úsporný. Ponúka sa v dvoch variantoch: Liberty a Liberty S, pričom športovejší model Liberty S sa vyznačuje ostrejšími líniami a dynamickejšími detailmi.
Nové Piaggio Liberty je dostupné v dvoch farbách: Bianco Luna a Nero Abisso, zatiaľ čo športová verzia Piaggio Liberty S ponúka štyri rôzne farebné varianty: Bianco Luna, Nero Meteora, Grigio Materia a Blu Ardesia. Cena modelu Piaggio Liberty 125 je stanovená na 2999 eur.
Nová generácia skútra Piaggio Liberty prichádza s inovovanou ponukou doplnkov zodpovedajúcej vysokej popularite tohto bestselleru. Medzi nimi nechýba napríklad nový praktický 31-litrový top case vo farbe zodpovedajúcej skútru as inovatívnym rýchloupínacím systémom.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Piaggio |
Model: | Liberty |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm |
Max. výkon: | 11.02 k (8.10 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11 Nm / 6250 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 52 x 58,6 |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | variátor |
Sekundárny pohon: | remeň |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 90/80-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 140 mm |
Pneu vzadu: | 100/80 - 14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1350 mm |
Dĺžka: | 1945 mm |
Šírka: | 690 mm |
Objem nádrže: | 6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 110 km/h |
Spotreba paliva: | 2.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 180 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 2/2025: 2 990 eur |
Pridané: 27.02.2025 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014 - Ifk0
- Piaggio Medley 125 teraz s TOP case zadarmo! - Redakcia
- Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX - Muli
- Test novinky Piaggio Medley 125 S 2016 - Ifk0
- SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015 - Redakcia
- Piaggio prišlo s ďalšími novinkami - Beverly 310 a Medley 200 - Redakcia
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025) - Redakcia
- Moto Guzzi V7 Sport, Piaggio Liberty, Beverly a modernizovaná Vespa GTS 310 - Awia
- Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta - mikulec
- Piaggio Beverly BV350 SportTourer - skúter na všetko - ziskop
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!