Anketa:
Moto Katalóg - Jawa 660 Sportard 2011
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Jawa 660 Sportard 2011:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 660 Sportard |
Rok: | 2011 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 651.9 ccm |
Max. výkon: | 49.0 k (36.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 57.5 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 84.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 170/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 189 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1500 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 170 km/h |
Doplnková výbava: | |
Iná výbava: | vidlica Paioli, zadný tlmič Bitubo |
Poznámka: | |
Motor Minarelli Prototyp predstavený v roku 2009 na výstave Motocykel. Predaj motocyklov bol plánovaný na rok 2010. Motocykle sa do predaja dostali od začiatku mája 2011. |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 660 Sportard' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 660 Sportard' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 660 Sportard 2011' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 660 Sportard' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!