ISSN 1336-6491 | Online: 2107 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Suzuki Burgman 125 2017

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Suzuki Burgman 125 2017:

Foto:
Suzuki Burgman 125 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:Burgman 125
Rok:2017
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:12.38 k (9.10 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:10.8 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.6:1
Vŕtanie x Zdvih:57,0 mm x 48,8 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm
Pneu vpredu:110/90-13 56P
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:130/70-12 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:159 kg
Výška sedla:735 mm
Rázvor:1465 mm
Dĺžka:2055 mm
Šírka:740 mm
Výška:1355 mm
Objem nádrže:10.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:105 km/h
Spotreba paliva:2.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 271 km
Servisný interval:6000
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Cena v máji 2017:
3 990 € ABS
3 590 € bez ABS
aci-03-main

Suzuki Burgman 125 vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »