Anketa:
Moto Katalóg - MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2017
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2017:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | Turismo Veloce 800 Lusso |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 192 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1420 mm |
Dĺžka: | 2080 mm |
Šírka: | 900 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 240 km/h |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth, GPS senzor, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan |
Poznámka: | |
Cena 05/2015 16 690,00 € - uvádzacia cena |
- NOVÉ Porovnaj 'MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2017' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso' na www.google.com

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!